Gå til innhold

RP server. Hva er det?


Anbefalte innlegg

Har aldri starta på en og siden jeg sitter på jobb og ikke kommer tilbake til wow på flere timer så tenkte jeg at jeg kunne spørre her.

Er det noe anderledes ingame? Andre quester? Hva er det som gjør det til en RP server? Er det kun folkene selv som gjør det ved å leve seg inn i characteren?

 

Takker for alle svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er annerledes ingame, ja. Selve spillet er 100% det samme, men det er som du selv nevner spillerene som gjør det til en annerledes opplevelse.

 

Det er flere regler å forholde seg til ingame, og du skal være characteren din.

 

Jeg vet vi har et par rollespillere her på forumet, så kanskje de kan svare mer utfyllende enn det jeg klarte.

Lenke til kommentar

akkurat det samme som PvE server(om du ikke spiller på en PvPRP) bortsett fra at man må leve seg inn i characteren, jeg spiller selv på PvPRP og synes at det er bedre enn vanlig PvP fordi man slipper alle "LOL" PLX/PLZ" og lignende(i startområde kan det være litt av dette, men det går over ettergvert).

 

E:var litt sen...

Endret av TaleX
Lenke til kommentar

RP-servere (både RP og RPPVP) er servere som har egne, spesielle regler. Her er reglene!

 

Cluet med roleplaying er å leve seg inn i karakteren din. Dette kan både være enkelt og vanskelig. Man lager seg en bakgrunnshistorie og en personlighet.

 

Ting tar ofte også litt tid med RP-ere. Mange vil ta seg en øl før en vanskelig kamp, så ikke skjell dem ut for det. :)

 

Navnene bør også være gjennomtenkte, ikke noe tull altså.

 

Gidder ikke skrive mer nå :)

Lenke til kommentar

Og FlagRSP addon er knall!

 

Legger til etternavn, beskrivelse (som ser ut som en rolig person etc)

 

Tagger deg som OOC / IC / Beginner RP / Normal RP / RP only / RP with OOC (for å lette beskrivelser i party etc)

 

Et must for RP.

 

Og forresten: Join Earthen Ring og send post til Erlwin om du har lyst. Kanskje jeg vil hjelpe litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...