Gå til innhold

Alkoholprisene bør ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi ligger kanskje på bunn hva innkjøp av lovlig alkohol i Norge, men da har de nok ikke tatt med smugling, kjøp i utlandet, osv. i beregningen.

5023075[/snapback]

Smugling er nok tatt med da noe av dataene er samlet inn fra tollvesenet. Om hjemmeprodukjon blir tatt med er usikkert. Man kan i hvert fall gjøre estimater på alkoholforbruk utifra beslag av (forsøkt) smuglet alkohol.

Norway Statistics Norway / Directorate of Customs and Excise.

- Production / import statistics based on data from the Directorate of Customs and Excise.

- Estimated percentage alcohol based on figures from Vinmonopolet & Bryggeriforeningen.

http://www.irdes.fr/ecosante/OCDE/812010.html

 

 

Nationmaster hentet tallmaterialet fra OECD. Originalstatstikken er noe mer interessant å lese, bl.a. fordi man kan se utviklingen over tid. Forbruket i Norge har økt kraftig, mens land som Frankrike, Italia og Spania har redusert sine forbruk.

http://www.oecd.org/document/16/0,2340,en_...1_1_1_1,00.html

Lenke til kommentar
Jeg har et stort behov for bil og transport generelt, men drikker ikke.

5023323[/snapback]

 

Da skjønner du ikke hvor ufattelig dyrt det er å ta et par pils eller enda verre; en drink ute på byen.

 

Ølprisene ligger mellom 45 og 60 kroner. For et glass Whisky må man gjerne ut med 80-100,-.

 

:hrm:

Lenke til kommentar
Vanskelig å konstatere at vi ligger på bunn hva alkoholkonsum angår?

5022934[/snapback]

Vi ligger kanskje på bunn hva innkjøp av lovlig alkohol i Norge, men da har de nok ikke tatt med smugling, kjøp i utlandet, osv. i beregningen.

5023075[/snapback]

 

For ikke å snakke om hjemmebrenning...

Lenke til kommentar
For min del kunne de satt prisen så høyt de vil, hvis man absolutt må drikke så får man betale...er min mening.

5023118[/snapback]

Du er vel en av dem som tror at alkohol er synd.

 

"For min del kunne de satt bensinprisen til 20 kr/liter fordi jeg kjører jo ikke bil og da bryr jeg meg jo ikke.. "

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...