Gå til innhold

Webhotel uten domene?

Plecto

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har planer om å leie et webhotel for et år. Er egentlig mest ute etter at det skal være billig og tenkte da først og fremst på ikke ha et domene navn. Vil det fungere? I så fall, hva vil adressa til siden bli?

PS: Noen som vet om noen som deler ut de billigste webhotellene over 100 mb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Om du ikke skal ha ett domenenavn må du vel ha ett webhotell med fast IP, noe jeg faktisk tror vil koste deg mer en ett domene (koster vel rundt 2-300kr i året for ett .net, f.eks).

5016395[/snapback]

Blir vel 320 for å være nøyaktig? :p

120 kr i året

100 opprettelse

100 for domene

320kr

Skrevet
https://www.b-one.net/ er svinbillig, der hotellet koster ~ 100,- i året for 500mb og 100,- for registrering av .net .com osv og engangsavgift på 100,-

Altså 300 nok. Det blir billigst uansett. Det har du råd til :p

5016445[/snapback]

Er det ingen hake? Har jo sett 100mb lagringskapasitet til samme prisen jo :S

Skrevet
https://www.b-one.net/ er svinbillig, der hotellet koster ~ 100,- i året for 500mb og 100,- for registrering av .net .com osv og engangsavgift på 100,-

Altså 300 nok. Det blir billigst uansett. Det har du råd til :p

5016445[/snapback]

Er det ingen hake? Har jo sett 100mb lagringskapasitet til samme prisen jo :S

5018653[/snapback]

Haken står rimelig tydlig i betingelsene deres:

Det er ikke tillatt å ha større mengder filarkiver liggende til fri downloading eller visning uten forutgående avtale med B-one.

Hensikten er ikke å fungere som en ekstern harddisk for lagring av datafiler som zip, MP3, jpg, etc., men som fremvisnings-

/salgsplass for virksomheder og private.

Det er som utgangspunkt fri trafikk. Dog forutsettes en normal trafikkavvikling som ikke forstyrrer trafikken for andre

kunder. Såfremt kundens trafikk forstyrrer andre, har B-one rett til å lukke kundens webhotell uten forvarsel og/eller til å

oppkreve en særskilt avgift for trafikkforbruket. B-one har rett til enerådig å vurdere om overtredelse har funnet sted eller

ikke. Ved lukking av kundens webhotell refunderes ikke eventuelt resterende forutbetalt abonnement.

Så du kan ikke legge ut større mengde filer (hva skal en ellers med for eks 500MB plass), og bruker du mer enn "normalt" (normalt er ikke definert som noe fast så du har ingen oversikt over hva b-one definerer som normal trafikk) med trafikk så kan siden sperres uten varsel osv.

Men er det bare for å ha ut en privat side der du legger ut bilder av ungene dine el.l. så passer nok b-one helt flott.

Skrevet

Nei da passer det ikke akkurat for meg. Først og fremst vil jeg jo få lagt ut filmer som vi lager. Jeg ville da også brukt den til å legge ut filer og diverse som da kamerater og sånt enkelt kunne laste ned med full hastighet ;)

Noen som da kan gi meg et godt alternativ bortsett fra b-one?

Skrevet

Mye plass trenger du da?

Og har du behov for andre tjenester enn bare å lagre filer?

De filmene du lager...det er selvsagt helt lovlige saker?? :ermm:

Og hvor mye tror du blir lastet ned pr mnd?

Skrevet

Altså. Jeg antar at det er lovlig å legge ut hjemmelagede filmer. Plassen er ikke så nøye, men det må minst være over 100mb, helst mer.

Jeg vet ikke helt hvilke andre behov jeg trenger. Hadde jo planer om å ha en side også (f.eks. www.plecto.net/frankstrangler som da filmen vår heter) som jeg da kan bruke som en hjemmeside til filmen vår.

Hvor mye som blir lastet opp hver måned er vanskelig å si. Jeg vet ikke helt hva som er realistisk her, men en film vil være på ca. 60-100 mb og jeg regner jo ikke med at de vil bli lastet opp så alt for mange ganger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...