Gå til innhold

[løst]Min "lille" samling av feil


Anbefalte innlegg

Heisann!

Først og fremst vil jeg gratulere dere i drift med å endelig ha fått på plass versjon 3 (?) av forumet. Men som ved det meste annet, så er det mye som kunne vært gjort bedre. Mye bedre. Her følger en liste over ting jeg mener er viktig å rette opp i:

 

Språklige feil:

- Ved opprettelse av en ny blogg er standardnavn satt til "brukernavn's blogg". Dette er ikke riktig norsk, apostrofen har ingen ting der å gjøre.

- Det står "Topp bloggere". Orddelingsfeil vil man ikke ha noe av!

- "Sent Items" under PM er ikke oversatt.

- "x sec" helt nederst er ikke oversatt "sek" er riktig forkortelse på norsk.

- "queries" er ikke oversatt. Riktig norsk ord er vel "spørringer"?

- "Dagens fødselsdager" høres helt noldus ut. Bytt til slik det var tidligere!

- Det skrives "markér", ikke "marker". "Marker alle poster som lest" gir meg assosiasjoner til meitemarker. I tillegg skal det stå tråder, ikke poster.

- Det skal være mellomrom mellom brukernavnet og alderen.

- Det heter "sortér", ikke "sorter". Som i "sorter detaljer etter".

- Det står "søkeskjema", men det er ikke et skjema. Det er en søkemotor.

I tillegg kommer mange av de feilene jeg rapporterte ved betatestingen, men hele forumkategorien jeg posta de i "Testforum" har tydeligvis blitt slettet nå. Sukk, flere timers jobb rett i dass fordi dere ikke ville rette opp feilene først som sist.

 

Andre feil:

- I HW-skin er ikke elementene på menyen på linje, det ser litt rotete ut.

- Tråder som ble generert av neo (publiseringssystemet) mens forumet var nede, eksisterer ikke (med unntak av tittelen). F. eks. denne.

- Det heter "Meldinger fra moderatorteamet", men det er faktisk ikke meldinger fra moderatorteamet som blir postet der. Det er for det meste meldinger fra forumstyret.

- Ikke en feil, men hva i all verden har skjedd med søkemotoren? Den har ingen vanlgmuligheter i det hele tatt... Tragisk.

 

Mer vil komme!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Ikke en feil, men hva i all verden har skjedd med søkemotoren? Den har ingen vanlgmuligheter i det hele tatt... Tragisk.

Man har noe som heter "Flere instillinger", trykker du på den så har du de samme mulighetene som før :)

 

Men veldig bra, må si du har rukket å få med deg en god del feil her på kort tid! ;)

Lenke til kommentar
- Ikke en feil, men hva i all verden har skjedd med søkemotoren? Den har ingen vanlgmuligheter i det hele tatt... Tragisk.

Man har noe som heter "Flere instillinger", trykker du på den så har du de samme mulighetene som før :)

 

Men veldig bra, må si du har rukket å få med deg en god del feil her på kort tid! ;)

4998972[/snapback]

Oisann, var visst litt rask her. Takk skal du ha.

 

Flere språklige feil:

- Det står "Attention!" ved innlogging. Altså ikke oversatt.

- I søkemotoren står "eldre enn" og "nyere enn" med liten forbokstav. Alt annet har stor forbokstav. Alt burde være med enten liten eller stor forbokstav.

Lenke til kommentar
Hvorfor er ikke knappene oversatt, som det ble lovet?

4999803[/snapback]

Vi har ikke "lovet" at knappene skulle være ferdige ved lansering, vi nevnte tydelig at dette var noe som ville la seg gjøre etter en lansering. Nå har drift jobbet i over 20+ timer i strekk, så enkelte ting får bare vente en stund.
Lenke til kommentar

Jeg spurte om det var mulig å gjøre dette på betaforumet, og Tor Henning Ueland sa at det var noe som ble jobbet med "as we speak". Hvorfor oppgradere forumet når det i virkeligheten ikke er ferdig?

 

Ikke misforstå meg, det er en flott jobb dere har gjort, og det står respekt av den. Allikevel synes jeg det kunne vært enda bedre, dere kunne iallefall ha rettet det som brukere påpekte i betaversjonen, før dere oppgraderte forumet.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det rom for forbedringer, det vil det alltid være. Det var aldri et mål å lansere et forum som var totalt fritt for de minste feiler. Vi har nå fått lansert en løsning som fungerer meget bra, og vel så det. Om du vil kalle det uferdig på grunn av enkelte skrivefeiler og et engelsk knappesett, så må jeg nesten bare si meg uenig med deg. :)

Lenke til kommentar
Om du vil kalle det uferdig på grunn av enkelte skrivefeiler og et engelsk knappesett, så må jeg nesten bare si meg uenig med deg. :)

5000084[/snapback]

Nå skal jeg si noe veldig frekt; Microsoft burde ansette deg!

 

Det er tull og tøys å lansere en v0.95-versjon av et forum (95% ferdig) og si "nå har vi klart det", hvor det er en del skrivefeil som står igjen. Det er også andre småting som man ikke kunne ha regna med, f.eks etterspørsel etter dynamisk bredde (hva enn det vil si, jeg sitter på 1024x768 selv).

 

Noen mente at knappene burde oversettes.

 

Det tar folket omtrentlig 4 minutter å oversette fra engelsk til norsk, spesielt med en sånn liste som @kd har laget. Da er det veldig raskt gjort. Å lansere et forum uten å ha retta opp disse bittesmå skrivefeilene, ja det er Microsoft-politikk, det.

 

(Jeg ber om unnskyldning på forhånd)

Lenke til kommentar

- Enkelte ganger får jeg bare en helt hvit skjerm, men det står at siden er ferdig lastet. Etter en oppdatering fungerer det fint.

 

Edit: Det skjedde faktisk nå, så jeg tenkte at posten ikke ble postet, så jeg tok F5. Da ble det visst dobbelpost.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...