Gå til innhold

[løst]Min "lille" samling av feil


Anbefalte innlegg

@kd syntes du bør roe deg ned litt og slappe av, for det første så betaler ingen for å poste på forumet, så vi er på ingen måte "entitled" til noe av det du sier.

 

For det andre så tar alt sin tid, faktisk arbeid må gjøres bak dette, mye php koding og grafikk modifisering, man kan ikke få alt man vil ha på en sølvtallerken med en gang.

 

Uansett, drift har gjort en kjempebra jobb ved og ta ut av fritiden sin for å lage dette, så good job.

5002373[/snapback]

Så det du mener er at jeg bare skal slutte med rapporteringen av feil, fordi det tar tid med feilretting? For det første er det ikke noe PHP-programmering som skal til for å rette skrivefeil, for det andre rapporterte jeg de fleste av disse feilene allerede i betaversjonen av forumet.

 

Jeg er enig i at drift har gjort en god jobb (med unntak av det språklige), men jeg må få lov til å kritisere de for å ha lagt ut en 95% ferdig versjon, når de siste 5 prosentene uansett må rettes.

 

Feilrapporteringen kommer jeg til å fortsette med, og tro det eller ei, drift er faktisk glad for det. Tenk deg litt om, så regner jeg med at du skjønner det. Hvis du ikke skjønner det: Drift har allerede mye å gjøre, og da er det fint at noen velville sjeler leter bevisst etter feil, slik at de slipper å bruke sin tid på det.

 

Stig-Arne: 14-tegns-regelen er bra, fordi da slipper vi mye av problemet med brukere som poster innlegg kun for å få +1 postcount.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
EDIT: Følger ikke avataren over? For nå er jo den plutselig vekk.. Min iallefall :hmm:

Glemm det:P Personlig server feil tror jeg....  :innocent:

5002457[/snapback]

 

Merkelig, i kontrolpanelet kan jeg se avateren, men ikke på postene mine? Hva er feil.. :hmm:

5003416[/snapback]

Det ser ikke ut til at avataren din ligger på webhotellet ditt i det hele tatt. Grunnen til at du ser avataren din i kontrollpanelet er muligens fordi den fortsatt ligger algret i cachen din.

5003499[/snapback]

 

Fikk mail av web hotyell ansvarlig om at det var en liten teknisk feil.. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hei, nå har jeg fått meg et par timers søvn etter gårdagens forumoppgradering. Nå skal jeg gå over alle de ulike trådene og rette opp relevante feiler. Begynner like greit med denne. Først og fremst takk til alle dere som sier fra! :)

 

- Ved opprettelse av en ny blogg er standardnavn satt til "brukernavn's blogg". Dette er ikke riktig norsk, apostrofen har ingen ting der å gjøre.
Her støter vi på et lite problem. Redigeringen av akkurat dette er ikke noe som man kan gjøre via språkfilene, det er hardkodet i IPB sitt bloggsystem. Derfor vil en endring her påvirke samtlige brukere, også de som bruker engelsk språk. Og siden brukere faktisk kan endre navnet selv under opprettelsen, så er det like greit å la det være slik det er.

 

- Det står "Topp bloggere". Orddelingsfeil vil man ikke ha noe av!
Endret til Topp 10 bloggere.

 

- "Sent Items" under PM er ikke oversatt.
Dette kan du endre selv i kontrollpanelet -> Rediger mapper. Her støter vi forøvrig på samme problemstillingen nevnt ovenfor, "Sent Items" ("Inbox" også forøvrig) er hardkodet.

 

- "x sec" helt nederst er ikke oversatt "sek" er riktig forkortelse på norsk.
Hardkoding igjen, men allikevel enig med at det burde være fornorsket ettersom det ikke er noen valgmuligheter rundt akkurat dette. :) Fikset.

 

- "queries" er ikke oversatt. Riktig norsk ord er vel "spørringer"?
Se ovenfor. Fikset.

 

- "Dagens fødselsdager" høres helt noldus ut. Bytt til slik det var tidligere!
Endret.

 

- Det skrives "markér", ikke "marker". "Marker alle poster som lest" gir meg assosiasjoner til meitemarker. I tillegg skal det stå tråder, ikke poster.

Fikset.

 

- Det skal være mellomrom mellom brukernavnet og alderen.
Hvor?

 

- Det heter "sortér", ikke "sorter". Som i "sorter detaljer etter".
Fikset.
Lenke til kommentar

- Datoen på blogginnlegg er ikke oversatt.

 

Edit: Det ser ikke ut til at du har endre tdet til "Topp 10 bloggere" på HW-skin.

 

Edit2, enda en ting: Ved rapportering av blogkommetnarer står det "ps: Meldingen blir sendt til alle moderatorer, og staben vil bli innformert om tråden og vil vurdere tråden etter retningslinjene." PS skal stå med store bokstaver, og det skrives "informert".

 

Igjen, takk for alle feilrettingene.

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Enda en feil: Fast Reply ser helt herpa ut i IE6.

4998965[/snapback]

Fikset.

 

- I søkemotoren står "eldre enn" og "nyere enn" med liten forbokstav. Alt annet har stor forbokstav. Alt burde være med enten liten eller stor forbokstav.

4999042[/snapback]

Fikset

 

Når vi først er igang, heter det vel «diskutér» og ikke «diskuter» (tittelen på flere kategorier), og «underfora» og ikke «underforum» (ett forum - flere fora).

 

Edit: «Oppdatér post», framfor «Oppdater post».

5001626[/snapback]

Fikset.

 

- Datoen på blogginnlegg er ikke oversatt.

 

Edit: Det ser ikke ut til at du har endre tdet til "Topp 10 bloggere" på HW-skin.

 

Edit2, enda en ting: Ved rapportering av blogkommetnarer står det "ps: Meldingen blir sendt til alle moderatorer, og staben vil bli innformert om tråden og vil vurdere tråden etter retningslinjene." PS skal stå med store bokstaver, og det skrives "informert".

5003671[/snapback]

Rettet alt her bortsett fra dato på blogginnlegg. Jeg finner rett og slett ikke ut hvor datoene blir skrevet inn. Det sto ikke oppført i språkfilene for bloggen, og heller ikke et søk etter datoene fant noen relevante treff. Får se nærmere på det etterhvert.
Lenke til kommentar

Hvorfor er det mulighet for å sortere blogger etter "vurdering" når dere ikke har innført karaktersystem på blogger? Jeg synes egentlig at karaktersystem hadde vært gøy, men men. :p

 

Hadde det vært mulig å utvide denne boksen litt, slik at man så hele 20-tallet (under sortering av blogger)? FF 1.0.6.

post-26420-1129298267_thumb.jpg

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Der var det rettet ja. :)

 

Ikke akkurat en feil, men litt rart, kanskje: JavaScript-knappen for å velge side ved siden av tråder med mange sider vises bare i emnelisten, og burde vel vært øverst ved sideknappene når du er inne i tråden også, IMO.

 

En annen ting jeg merket nå er at smileyene ikke er gjennomsiktige; ser den hvite kanten rundt smilyen i første linjen av innlegget mitt. Edit: Det synes vist bare når en forhåndsviser innlegget, siden det allerede er hvit bakgrunn i tråden.

Endret av AfroDude
Lenke til kommentar

Diskusjon.no-skinnet er virkelig fint! Virkelig bra jobba. Jeg har et par forslag til det:

- Skriv "Gruppe: x (f. eks. medlemmer)" med små bokstaver, det ser rart ut med store.

- Logoen hadde kanskje vært enda litt finere med en stor D.

- Kan bredden økes litte grann? Jeg synes det er nydelig med en hvit ramme rundt (iallefall ved litt høye oppløsninger), men et par pixler bredere hadde vært flott.

 

Et par grafiske feil i Diskusjon.no-skinnet følger under (den siste er under "Mine innlegg").

post-26420-1129305431_thumb.jpg

post-26420-1129305484_thumb.jpg

Endret av @kd
Lenke til kommentar

- Ved dropdown-menyen hvor man kan velge forumkategorier står det "site jump" og "forum jump", iallefall i diskusjon.no-skin.

 

- Ved redigering av innlegg med vedlegg står det "Du har brukt *k av vedleggsplass for dette innlegget.

Du har *mb igjen for dette innlegget." Det skrives vel MB og KB? I tillegg er det litt rart at det står "for dette innlegget", ettersom det er for alle innlegg totalt.

 

- En litt merkelig feil... I denne tråden, leste bruker ved navnet "0069" (for øvrig trådstarter) tråden. Men se hva navnet han stod som! Trykket jeg på "69", så kom jeg på "0069" sin profil.

 

Edit: Vedlegg er en fin ting...

post-26420-1129310572_thumb.jpg

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Hvem er det som påstår at det skal være 'markér' og ikke, 'marker'? Ordet betyr akkurat det samme, og det er faktisk tillatt med begge deler på norsk. Jeg tror faktisk at 'marker' er mer riktig norsk enn 'markér', for på norsk er det meget sjelden at vi bruker aksenter.

 

Det samme gjelder alle andre ord som 'diskutér/diskuter', etc. Det er ikke feil å ha aksent, så vidt jeg vet, men det er i hvert fall ikke feil å ikke ha det i disse tilfellene heller.

 

Edit: Det måtte da ha vært forskjell på 'når' og 'når' også med det argumentet du/dere kommer med. Når i betydningen "Når jeg blir verdenshersker.." og i betydningen "Jeg når ikke bussen..". Dere bruker vel ikke aksent over å?

Endret av KaYcH
Lenke til kommentar

Kom over en liten feil i Nettikette :)

Hvis du ser et regelbrudd skal du først og fremst bruke funksjonen "Rapporter" i forumet. Til høyre over hvert innlegg er det en knapp hvor det står "Report" og hvis du trykker på denne føres du til et skjema du kan fylle ut.

Den er ikke lenger til høyre over hver innlegg, men nederst mot venstre ;)

Endret av jh_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...