Gå til innhold

Sperret tilgang på brukermappe


Anbefalte innlegg

Hjelper en som har problemer med disken i sin laptop, den kobler seg fra nå og da, så maskinen skrur seg av, og får ofte feilmelding "system disk error" i oppstarten.

 

Jeg har nå koblet den til min PC, og får foreløpig opp disken uten problemer. Kjappe diagnosetester har ennå ikke funnet noen feil.

 

Men jeg får ingen tilgang til brukermappen under documents and settings, da denne er sperret for andre brukere. Her ligger det en god del musikk og lignende, som det hadde vært veldig greit å få kopiert over til min maskin midlertidig. Får ikke tilgang hverken i command-vindu (cd "navn"; ingen tilgang), eller i Windows (Ingen tilgang).

 

Forslag til hvordan jeg får tilgang til denne mappen? Eller er det umulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av Easy filesharing, høyreklikk og properties på mappen, security, prøv å legg til din bruker der. Dersom dette ikke går, velger du advanced, går på owner, velger din bruker der og haker ut boksen "replace owner .....") og trykker OK. Da skal du kunne legge til din bruker, og voila, mappen er åpnet.

Lenke til kommentar
Dersom "mine dokumenter" er gjort privat kan ikke andre komme seg inn.. selv ikke fra andre maskiner.

Jo, dersom man gjør som jeg har foreslått tidligere.

Din metode fungerer dersom man har muligheten til å sette disken i den opprinnelige maskinen.

Snakker man om kryptering av filer, så MÅ man sette den inn i den opprinnelige maskinen, evt gjennopprette vha backup av sertifikat.

I dette tilfellet er det snakk om at en bruker har gjort filene private, og da fungerer det fint ved å ta over eierskap.

For den late, kan det være noe å lære her : http://support.microsoft.com/default.aspx?...roduct=winxpINT

Lenke til kommentar

Jaja, takk for all hjelp og rask respons, men det viste seg å ikke bli nødvendig, da disken var OK. Kun litt ustabil kontakt i laptopen, men nå skal den forhåpentligvis sitte greit.

 

En 2,5" Fujitsu harddisk som faktisk tikket litt om man ristet svakt på den når den var skrudd av. Typisk varsel på at lesearmen er føcked, men så var disken faktisk helt fin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...