Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Catch flytter privatkundene


Anbefalte innlegg

Ja da har jeg faktisk fått svar fra bluecom på min første mail:

 

>> -----Original Message-----

>> From: xxx [mailto:[email protected]]

>> Sent: 13. oktober 2005 13:45

>> To: [email protected]

>> Subject: Kunde hos dere?

>>

>> Hallo.

>>

>> Har vært i kontakt med Catch som opplyste meg om at jeg er kunde hos

>> dere nå.

>>

>> Det jeg lurte på er om jeg nå får høyere hastighet snart! Jeg var en såkalt

>> "Proff" bruker hos catch som for 549,- pr. mnd, fikk en 4400/448 linje med

>> noen tillegstjenester bl.a. max 2 min. ventetid på support, noe jeg, etter 7

>> minutter på vent hos dere, kan konkludere med at dere ikke har. Jeg har

>> forhåndsbetalt for dette "Proff" abonementet, og per. dags dato så leverer

>> dere ikke den tjenesten jeg har betalt for (ikke fult ut ihvertfall).

>>

>> For 549,- hos dere så ser jeg at jeg får en 6000/640 Kbps linje, altså

>> høyere både ut- og innhastighet. Om jeg får denne linjen ASAP så vil jeg

>> blir særdeles fornøyd. Hvis ikke så regner jeg med at jeg får tilbake de

>> pengene jeg får til gode og en rimeligere mnd. pris på neste faktura (noe

>> som kan bli litt vanskelig å beregne da dere ikke har et 4400/448 linje i

>> deres prislister, men da blir vel 4400/640 linja deres som er 50 kroner

>> billigere et logisk valg)

>>

>>

>> Med vennlig hilsen

>>

>> xxxn som hadde kundenummer: xxxxxxx og sambandsnummer:

>> xxxxxxxx hos catch uten at jeg vet om det vil hjelpe deg =)

 

og jeg fikk dette som svar:

 

>From: [email protected]

>To: <[email protected]>

>Subject: (CatchTag:xxx) FW: Kunde hos dere?

>Date: Thu, 27 Oct 2005 22:41:15 +0200

>

>(Please keep the subject when replying to this mail)

>

> > Hei

> >

> > Frem til 01.12.05 er det fremdeles som tar hånd om henvendelsene. Jeg

> > videresender denne til Catch også, så de sikkert kan svare deg her.

> >>

> >> Hei

> >>

> >> Vet ikke hva dere gjør med disse?

> >>

> >>

> >>

> >> Med vennlig hilsen,

> >>

> >> xxxx

> >> Bluecom Support

 

 

Det tok altså 14 dager før bluecom svarte på mail, og de mener at det er catch som har ansvaret fremdeles.....spent på fortsetelsen

Endret av SilentBob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke dette jeg, hadde påklaget meg avtalebrudd og skaffet meg en annen ISP asap. bluecom har jeg fått i vrangstrupen, da de opptil flere ganger har oppgradert hastighet/linje UTEN å verken sette ned pris, eller øke hastighet før jeg har ringt og klaget. Takker meg til den ISP'en jeg har nå (monet) der setter de nå ivertfall opp hastigheten, eller senker prisen når de oppgraderer linjene sine..! Har foresten tålelig god ping også (i gjennomsnitt 20-25ms synes jeg ikke er ulevelig) Bluecom har foresten fast ip hvis du spørr etter det..! Dog, det er dyrt.

Lenke til kommentar

Har også merket at supporten har blitt dårligere etter at Bluecom overtok den delen. Tar lang tid å komme igjennom. Syntes også Catch burde ha litt mer konkuransedyktige prisen. F.eks 1/1mbit SHDSL linje koster jo 799kr i måneden, mens en 4/1mbit linje hos Canal Digital koster 347kr i måneden.

Annen teknologi ja, men jeg har hørt folk som har Canal Digital får veldig bra hastighet og bra ping.

Lenke til kommentar

Hm, jaja da var det jo egentlig ikke så nøye for meg at jeg bytta til bluecom. Fikk studenttilbud på 4400/640 linja til bluecom, 379 må jeg betale. Betalte 549 for 4400/448 hos catch med proff pris. Derfor bytta jeg, dette ble gjort lenge før det kom ut at kundene skulle over på bluecom, men enda måtte jeg purre og styre verre.

 

Og ja, kundeservice hos bluecom suger, ingen svar på mail, og veldig lang ventetid i tlfen.

Lenke til kommentar

Her har det skjedd en grov overtramp av Avtaleloven.

 

Gjelder riktignok *proff* kunder som betalte mer pr.mnd for ekstra tjenester som rask support, email m.m.

 

Jeg henviser til Avtaleloven § 36, som sier følgende kort og greit:

 

Disse endringene er urimelig og i strid mot god forretnings mot kunde. Dere oppfyller ikke de krav som jeg har betalt for jamfør lang ventetid på support samt dårlig informasjon om disse endringene. Dermed kan avtalen som jeg har inngått med Catch settes helt eller delvis til side.

 

De har med andre ord gitt tidligere Catch kunder dårligere vilkår enn eksisterende avtale, noe som gir kunden rettighet til å sette avtalen helt til side eller få kompensasjon.

 

Har også sendt en mail til Catch/Bluecom og avventer snarlig svar. Mislykkes mine forhandlinger med overnevnte selskap vil jeg mest sannsynlig ta denne saken videre opp med media og forbrukerombudet. Vi er kunder og har rettigheter.

 

Greit at de ønsker å tjene penger ved å flytte privatsegmentet bort fra Catch og over til Bluecom, men det bør være bedre gjennomtenkt enn det vi er vitne til per dags dato.

 

DevianX

Lenke til kommentar
Kva skal dere med kundesupport da? Når trenger man det?

Linja er jo aldri nede som eg har erfart (har telenor 4mbit)

 

eineste gangen eg var i kontat med suppoert var da eg bestilte linja og da eg oppgraderte den fra 1 til 4 mbit.

5086320[/snapback]

 

 

Uhm, hva med å tenke før man skriver cornel? Når trenger man det? Når linja går til helvete, dra trenger man support, noe man trenger masse av når man har bluecom som isp. Folk med bluecom trenger masse support, har bekjente som har slitt utrolig mye med bluecom, pluss folk på diverse forumer, som hardware.no ol. Hvis det er bluecom som tar over routingen av linjen min når abonementet går ut så kan jeg si adjø til en stabil og grei linje, f*n ta.

Lenke til kommentar

Er det noen som har fått bluecom sine priser enda da? Har/hadde selv et proff abo fra catch 1500/448 og ser at den prisen jeg betaler er noe mellom disse:

 

3200/640 Kbps kr 449,- per mnd.

4400/640 Kbps kr 499,- per mnd.

 

I et brev jeg engang fikk sto det at fra 3 oktober. blir du kunde hos bluecom og MÅ kontakte de hvis det er noe! Mens regningen kommer fra bluecom f.o.m desember.

 

Står at du beholder samme produkt og betingelser, men fikk et VIP nummer til bluecom da: 22 13 58 88, har ikke testet og ringt de selv enda. Men kanskje jeg bør siden jeg føler ikke at jeg har samma produkt og betingelser :no:

 

Typisk at jeg lar meg lure til og gå for catch av en kompis, som appåtil "selger" catch linjer, og vips BANG er jeg en heldig bluecom bruker F******

 

edit: Hvilken isp skal man f*** bytte til a? catch eier bluecom, nextgentel eier firstmile, er jo helt håpløst. Bluecom har samma priser som nextgent, firstmile har jo sef. blitt litt dyrere enn nextgentel. Ingen har rask kundeservice, dog jeg synes nextgentel var veldig flinke til og hjelpe meg når jeg kom igjennom etter 30 min+++ på telefonen.

 

Finnes det noen billige, raske, og gode isp'r der ute eller er alle kjøpt opp av alle snart? Man vet jo snart ikke hvem som er hva og hva som er hvem lengere

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Hvorfor klager du?

Jeg har Bluecom 4400/640 til 499.- og er utrolig godt fornøyd.  Aldri nedetid og alltid max hastighet.

5088176[/snapback]

 

Da er du en av få som har stabil linje fra bluecom, alle andre jeg snakker med har bare problemer. Det som er så jækla synd er at Catch var en av de beste alternative der jeg bor, nå vet jeg ikke hva som kommer til å skje. Jeg skal maile catch og forhøre meg litt, for jeg gruer meg litt til hva som vil skje i mai, når bindingstiden går ut. Vil fortsatt Catch ta seg av routing, eller vil Bluecom gjøre det? Isåfall så vil sjansen for å få en stabil linje være lik 20-40%, hvis det er bluecom sin routing, eller roting som man også kan kalle det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke inntrykk av at det finnes så mange misfornøyde Bluecomkunder som det sies her. Virker som det ble problemer hos de fleste ISPene i høst i.fb.m. oppgradering av sentraler.

 

Hvis man klager her på vilkårene uten å ringe Bluecom, så skjer det ikke mye...

 

Stort sett så er det vel NGT som får juling på dette forumet. De andre ser ut til å ligge omtrent i samme kategori?

 

Det finnes ikke en eneste ISP uten en eneste lyte og man må vel betale proff pris for å få en proff garanti for oppetid og ping?

 

Jeg bor i Kr-sund og har 18ms ping til f.eks vg.no. - bra nok!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke inntrykk av at det finnes så mange misfornøyde Bluecomkunder som det sies her.  Virker som det ble problemer hos de fleste ISPene i høst i.fb.m. oppgradering av sentraler.

 

Hvis man klager her på vilkårene uten å ringe Bluecom, så skjer det ikke mye...

 

Stort sett så er det vel NGT som får juling på dette forumet.  De andre ser ut til å ligge omtrent i samme kategori?

 

Det finnes ikke en eneste ISP uten en eneste lyte og man må vel betale proff pris for å få en proff garanti for oppetid og ping?

 

Jeg bor i Kr-sund og har 18ms ping til f.eks vg.no.  - bra nok!

5088271[/snapback]

 

Det finnes en isp uten en eneste lyte jo, og den ispen heter Catch. Prisen for adsl proff til Catch ligger ikke mange kronene over andre konkurenter, så har får man absolutt gode linjer uten at prisen blir høy. De bluecom problemene til de jeg har snakket med har ikke noe med oppgraderinger i sentralen å gjøre, dette har foregått i mange måneder, ja, til og med år, så det nytter ikke å skylde på sentraloppradering her. Det nytter ikke å klage til bluecom, dette har jeg fått høre av akkurat de samme personene. For det første tar det år og dag før de svarer på mail, og når de svarer så får man "vi skal undersøke" og en hel annen haug av andre svar. Men ingenting blir gjort, og linjen er like ustabil eller ikke-eksisterende.

 

Ngt er kanskje kongen av dritt-isper, og jeg vil si at bluecom havner på en fin 2. plass. Begge har mye til felles. Ustabile linjer som de bruker år og dag på å fikse, hvis de i det hele tatt får rumpa i gir og gjør det, og ekstremt dårlig kundeservice. Så jeg håper ikke at bluecom tar seg av routingen, for da kommer jeg bokstavlig talt til å gå i lufta.. :mad:

 

Catch why has thou forsaken us? :no:

Lenke til kommentar

syns Catch kan fortsette med "proff" linjer også ned som privat kunder overføres til BlueCom. Hvorda "proff" linjene i den forstand er Catch linjer (peering avtaler og alt hva det innebærer) der dem er tilgjengelig pr idag, der BlueCom også er fra før.. ja, da har kundene 2 valg, men personlig så håpåer jeg peering avtaler etc. blir værende slik som Catch har det og profilert seg, mer "gamer" og "produktbevisste" kunder :)

 

selv om det kanskje er litt naivt men :\

Lenke til kommentar

er det noen som har fått svar på mailene sine?ringte nettopp bluecom p.g.a en veldig ustabil linje,har 100% pakketap å detter ut rett som det er,pinger vg.no med hopp fra 7 til 200.

prøvde å ringe bluecom,der svarte de med å sette farten ned fra 6000 til 5000,tviler på at dette vil hjelpe noe særlig,faktisk så ser jeg nå at det ikke hjelper,men jeg gidder ikke å sitte i 30 min til på telefonen for å vente på svar,vente til i morgen.

tenkte jeg skulle høre hva som ville skje med vår profflinje men måtte bare la det passere da kundeservice hørtes ganske irritert ut i dag.

Lenke til kommentar
tenkte jeg skulle høre hva som ville skje med vår profflinje men måtte bare la det passere da kundeservice hørtes ganske irritert ut i dag.

5098679[/snapback]

 

Hei..

 

Jeg har allerede en sak med Bluecom/Catch og avventer per dags dato på svar fra en høyere avdeling fra Catch. Kommer med oppdateringer så fort jeg får svar. Tar noe tid, ettersom det skal litt opp i systemet og bli behandlet der.

 

Uansett, det er overtramp av Avtaleloven og vi har rett som kunder å sette avtalen til side. Du kan med andre ord si opp din avtale hos Bluecom/Catch, ettersom de har endret på kontrakten som gir dårligere betingelser enn utgangspunktet.

 

Imidlertidlig ønsker jeg å opprettholde mitt kundeforhold med overnevnte selskap og vil mest sannsynlig kreve kompensasjon ellers retter jeg et erstatningskrav direkte til Catch.

 

DevianX

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Hello!

 

Ble ganske irritert da jeg fikk beskjed om at jeg skulle bli flyttet over fra catch til bluecom. Tror jeg sendte 4 mail på samme dag ,ventet en uke uten å få noe svar av bluecom. Ringte tilslutt til bluecoms faktura avdeling da jeg fikk purring på en faktura jeg hadde fått 3 dager før forfall.

De svarte overraskende raskt, tror det var 10 minutter jeg satt i kø "bare".

 

Kundebehandleren fant ikke kundenr mitt og satte meg over til catch. Fikk da opplyst om at all kontakt for proffkunder fortsatt skal gå gjennom catch.

 

Etter å ha snakket med kundebehandler på catch så fikk jeg beskjed å sende mail til [email protected] og fikk svar i løpet av ett par timer.

I tillegg så skal proff kunder ringe 22 13 58 10, har ikke prøvd dette nummeret enda, men tror nok det er litt raskere support der.

 

Har også klart å få til at dette er ett avtalebrudd og kan ikke vente til å komme meg over til ny ISP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...