Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Catch flytter privatkundene


Anbefalte innlegg

Huff, dette var ikke bra! :no:

 

Snakka med BlueCom i går, angående prisene dems.

De sa at jeg skulle få BlueCom-pris på neste faktura. :thumbup:

 

Håper vi snart får tilgang til MyZone og sånn :D

hmm, håper ikke jeg blir overført til bluecom pris, det betyr isåfall en prisstigning for min del på 300kr/mnd

 

har 2/2 shdsl via den kampanjen som catch-gamer kjørte rundt mars tider i år for de som lurer på hvordan jeg kan få en høyere månedspris :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huff, dette var ikke bra! :no:

 

Snakka med BlueCom i går, angående prisene dems.

De sa at jeg skulle få BlueCom-pris på neste faktura. :thumbup:

 

Håper vi snart får tilgang til MyZone og sånn  :D

Er myzone noe å skryte av da?

Tilgang til eposten din og bestilling av brannmur du trenger?

Vil da ha det jeg betaler for!

 

Ja, blant annet det. Og hjemmesideområde.

Lenke til kommentar

Nå har jeg betalt 549 pr mnd frem til november for en 4400/448 linje. Jeg er altså en "Proff" bruker (frem til november ihertfall).

 

For 549 hos bluecom så skal jeg ha en 6000/640 Kbps linje, men dette har jeg ikke fått. Når man betaler en masse mer pr. mnd for blandt annet RASK support (og annet) så forlanger jeg for f*n å få det. Nå har jeg sittet i 10 minutter i kø før jeg gav opp.

 

Skal heller sende mail til bluecom å høre hva som skjer.

 

En annen ting: noen som vet om og evnt. hva det koster for å sette NED hastigheten. Har nemlig litt dårlig økonomi og tenke meg den 3200/640Kbps linja er mer en god nok for meg.

 

EDIT: fant ut at det kostet 500 og sette ned hastigheten. Noen som vet om dett er samme pris som catch oppererte med? Om den var lavere så skal jeg selvfølgelig stresse på å få det til den prisen ;)

Endret av SilentBob
Lenke til kommentar

Å endre hastigheten koster 500kr. Er vel en gammal tradisjon det, fordi alle bestillte hastighetsendringer hos TN, og der koster det 500. Hvis du går opp, blir det "gratis" for ISP koster på seg gebyret. Hvis man går ned derimot, må man betale selv.

 

Tror at bluecom sliter med kapasiteten sin, ordet på #bluecom er at de oppbemanner sterkt nå, masse nye tryner der også, som har "tilgang".

 

Bluecom har tatt over privatdelen av Catch, alt er sammlet der.

Lenke til kommentar

Så det betyr at vi får bluecom sine linjer, flott, da kan jeg regne med mye tull med linjen min, noe jeg har hørt at mange bluecom kunder klager på. Jeg som var så fornøyd med Catch sine linjer, og nå ser det ut som at Catch ødelegger det inntrykket jeg har fått ved å flytte meg over til Bluecom. Bluecom og Catch blir ikke det samme, for linjene til bluecom er ikke like bra, de er til tider elendige. Så nå i tiden fremover må jeg belage meg på timevis med tlf. samtaler for å klage på linje, dette var veldig skuffende Catch. :mad:

Lenke til kommentar

lol

 

Jeg fikk samme brev som trådstarter i går. (fint med 2 dagers betalingsfrist forresten).

 

Tror jeg kan telle totalt 30-45 min. med nedetid de siste 14 månedene, så skjer dette nå i natt:

 

localhost_1-day.png

server_newconns-day.png

 

får håpe det ikke er den standarden man kan regne med hos BlueCom :w00t:

Endret av jac-an
Lenke til kommentar

Altså!

Det som er tingen er.. at Catch har trukket seg bort fra privatkunder, altså oss som har PC hjemme, og til bedrifter. Det synes jeg er dumt. Også når catch reklamerer sånn om gaming. OG nå som de har trekt seg ut av catchgamer. Synes det blir helt feil det der!

 

Catch synes jeg alltid har vært den lojale og den levrandøren som man kan stole på. Jeg har hatt Telenor svært lenge, jeg er nesten redd redd dem. Ustabile linjer og skikkelig dårlig kundesupport.

 

Catch er ikke det som de var før, og det er veldig skuffende!

Endret av ITeksperten
Lenke til kommentar
Så det betyr at vi får bluecom sine linjer, flott, da kan jeg regne med mye tull med linjen min, noe jeg har hørt at mange bluecom kunder klager på. Jeg som var så fornøyd med Catch sine linjer, og nå ser det ut som at Catch ødelegger det inntrykket jeg har fått ved å flytte meg over til Bluecom. Bluecom og Catch blir ikke det samme, for linjene til bluecom er ikke like bra, de er til tider elendige. Så nå i tiden fremover må jeg belage meg på timevis med tlf. samtaler for å klage på linje, dette var veldig skuffende Catch.  :mad:

5003196[/snapback]

 

Hvis catch har problemer, så har bluecom også. De bruker samme infrastruktur nå. Du vil ha samme linje som før. Ingenting forandres, enn de som fikser linja for deg.

Lenke til kommentar
Så det betyr at vi får bluecom sine linjer, flott, da kan jeg regne med mye tull med linjen min, noe jeg har hørt at mange bluecom kunder klager på.

 

Har erfaring fra ganske mange tiltalls BC-linjer og dette er ikke mitt inntrykk.

Dessuten er det ikke snakk om BC vs Catch, BC er ganske snart bare ett navn, Catch vil selvsagt ikke ha to paralelle nett.

Og etter og ha feilsøkt endel xDSL-linjer uansett ISP så tørr jeg hevde at mange klager på ting de selv er skyld i.

Lenke til kommentar
Så det betyr at vi får bluecom sine linjer, flott, da kan jeg regne med mye tull med linjen min, noe jeg har hørt at mange bluecom kunder klager på. Jeg som var så fornøyd med Catch sine linjer, og nå ser det ut som at Catch ødelegger det inntrykket jeg har fått ved å flytte meg over til Bluecom. Bluecom og Catch blir ikke det samme, for linjene til bluecom er ikke like bra, de er til tider elendige. Så nå i tiden fremover må jeg belage meg på timevis med tlf. samtaler for å klage på linje, dette var veldig skuffende Catch.  :mad:

5003196[/snapback]

 

Hvis catch har problemer, så har bluecom også. De bruker samme infrastruktur nå. Du vil ha samme linje som før. Ingenting forandres, enn de som fikser linja for deg.

5003331[/snapback]

 

 

vet du om det innebærer routing og? for jeg vil nødig gå bort ifra Catch sin routing :p

 

har ikke fått svar på eposten min til kundeservice ENDA! :\

Lenke til kommentar

Hei

 

Dette her er skandale, og ikke minst avtalebrudd fra Catch. Her sitter jeg som proff bruker hos Catch, og betaler vesentlig for rask service og stabile linjer.

Så blir jeg kjørt over som kunde i Bluecom! Grovere avtalebrudd, en fysisk å stenge linja finnes ikke. Jeg har sendt diverse mail der jeg har satt fram mine synspunkter om dette. Ingen er besvart enda.

 

Så jeg ringte, selvfølgelig Bluecom nå. Siden Catch har kjørt oss som var kunde hos Catch over i Bluecom. Jeg måtte vente i 40 minutter. Dette er helt villt! Så kom jeg til en kundebehandler hos Bluecom som ikke kunne hjelpe meg i det hele tatt.

 

Jeg valgte Catch av den enkle grunn at jeg ikke ville ha noe med Bluecom som selskap å gjøre, for respons tiden deres på service er totalt på viddene, samt er linjene deres også til tider.

 

Det spiller ingen rolle at Catch nå eier Bluecom. Deres informasjon om å kjøre meg over som kunde i nytt selskap er vært totalt fraværende.

 

Jeg forlanger å bli frigjort fra bindingstiden hos Catch uten kostander!

 

Mvh

Lenke til kommentar
Hei

 

Dette her er skandale, og ikke minst avtalebrudd fra Catch. Her sitter jeg som proff bruker hos Catch, og betaler vesentlig for rask service og stabile linjer.

Så blir jeg kjørt over som kunde i Bluecom! Grovere avtalebrudd, en fysisk å stenge linja finnes ikke. Jeg har sendt diverse mail der jeg har satt fram mine synspunkter om dette. Ingen er besvart enda.

 

Så jeg ringte, selvfølgelig Bluecom nå. Siden Catch har kjørt oss som var kunde hos Catch over i Bluecom. Jeg måtte vente i 40 minutter. Dette er helt villt! Så kom jeg til en kundebehandler hos Bluecom som ikke kunne hjelpe meg i det hele tatt.

 

Jeg valgte Catch av den enkle grunn at jeg ikke ville ha noe med Bluecom som selskap å gjøre, for respons tiden deres på service er totalt på viddene, samt er linjene deres også til tider.

Det spiller ingen rolle at Catch nå eier Bluecom. Deres informasjon om å kjøre meg over som kunde i nytt selskap er vært totalt fraværende.

 

Jeg forlanger å bli frigjort fra bindingstiden hos Catch uten kostander!

 

Mvh

5021102[/snapback]

 

Ta det gjerne opp med catch. De svarer nok på samme tlf nr du finner på sidene deres. Du skal vel ha samme vilkårene da du laget avtale med catch.

 

At du kan dømme noe du ikke har prøvd, kan du bare drite i... Du sitter fremdeles på en catch linje...

Lenke til kommentar
Det spiller ingen rolle at Catch nå eier Bluecom. Deres informasjon om å kjøre meg over som kunde i nytt selskap er vært totalt fraværende.

 

Jeg forlanger å bli frigjort fra bindingstiden hos Catch uten kostander!

 

Mvh

5021102[/snapback]

 

Det har vært fremme idagen i god tid det, var jo ganske klart hva Catch ville gjøre rett etter at de kjøpte opp Bluecom. Det som har vært rarest etter min mening er at de ikke har plendet over nye kunder til Bluecom tidligere.

 

Og bryte bindingstiden med Catch? Lykke til, du trenger det. Og du burde vel ha lest kontrakten deres før du inngikk avtalen med de, der de avfeier den muligheten. Håper du har relativ kort bindingstid igjen, om du vil bytte operatør.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 1500/448 linje fra Catch et par dager før de dyttet over alle privatkunder til Bluecom, og fikk beskjed om at det ville ta ca 4 uker før jeg ville være på nett med Catch. Men igår fikk jeg brev om at jeg ikke kunne få den linja til den avtalte prisen i og med at Bluecom, som jeg nå plutselig hadde blitt kunde hos, ikke hadde utbygget infrastruktur der jeg bodde?!

Er ikke dette litt rart? Jeg trodde Catch og Bluecom brukte de samme linjene :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har ikke fått noen melding fra Catch om at jeg kommer til å bli flyttet over til nytt selskap, og om du gidder hadde det vært fint om du skrev ned den juridiske klausulen der Catch sier at dem kan tvangskjøre meg over i ett nytt selskap?.

 

 

Vi får se hvordan det går, uansett så er saklig framstilling mitt valg, jeg ringer ikke å kjefter på kundebehandlere eller personer som har fått jobben med å ta disse oppgavene.

 

Men skal ærlig innrømme at jeg ble litt svett etter å ha ventet i 40 minutter for så å bli henvist til ny avdeling som var stengt. Men uansett ikke kundebehandlerens feil.

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...