Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Catch flytter privatkundene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål angående leverandørens plikter: da jeg bestilte Catch Proff fikk jeg garanti på bl.a. kvaliteten på linjens responstid. Kan responstid forstås som kvalitet på båndbredde? Jeg siterer fra Bluecoms betingelser:

 

"5. Leverandørens rettigheter og plikter

 

5.1. Leverandøren garanterer en oppetid på mer enn 99 % målt over ett år (oppetidsgaranti). Dersom Leverandøren ikke overholder denne garantien, reduseres prisen til Kunden med et forholdsmessig prisavslag. Varslet vedlikehold, og forhold utenfor kontroll, faller utenfor oppetidsgarantien. Leverte tjenester har ikke båndbreddegaranti. "

(min uthevning)

 

Min hypotese er slik: Hvis responstid forstås som kvalitet på båndbredde, betyr dette at Bluecom/Catch ikke lenger leverer det de tidligere har garantert. M.a.o. grunnlag for prisavslag eller lignende.

 

Noen reaksjoner på dette?

Lenke til kommentar

Vurderer neste å starte en liten bedrift, slik at jeg kan fortsette å være god gammel Catch kunde!

 

Liker ikkje at jeg må ringe Bluecom, hvis jeg trenger support. Jeg har sjeldent ventet mere enn 1 minutt når jeg ringer til Catch, men har veldig dårlige erfaringer med ventetid fra Bluecom.

Lenke til kommentar

Fy fan. Svarer Bluecom i det hele og store på mail? Har sendt to nå, den første for åtte dager siden.

 

Vil så gjerne bytte levrandør nå, men jeg er så lei. Fant liksom min ISP i Catch å nå er det over. Får vel slå meg sammen med Nizzen i å starte en bedrift slik at jeg kan fortsette som Catch kunde....

Lenke til kommentar
Hei

 

Dette her er skandale, og ikke minst avtalebrudd fra Catch. Her sitter jeg som proff bruker hos Catch, og betaler vesentlig for rask service og stabile linjer.

Så blir jeg kjørt over som kunde i Bluecom! Grovere avtalebrudd, en fysisk å stenge linja finnes ikke. Jeg har sendt diverse mail der jeg har satt fram mine synspunkter om dette. Ingen er besvart enda.

 

Så jeg ringte, selvfølgelig Bluecom nå. Siden Catch har kjørt oss som var kunde hos Catch over i Bluecom. Jeg måtte vente i 40 minutter. Dette er helt villt! Så kom jeg til en kundebehandler hos Bluecom som ikke kunne hjelpe meg i det hele tatt.

 

Jeg valgte Catch av den enkle grunn at jeg ikke ville ha noe med Bluecom som selskap å gjøre, for respons tiden deres på service er totalt på viddene, samt er linjene deres også til tider.

 

Det spiller ingen rolle at Catch nå eier Bluecom. Deres informasjon om å kjøre meg over som kunde i nytt selskap er vært totalt fraværende.

 

Jeg forlanger å bli frigjort fra bindingstiden hos Catch uten kostander!

 

Mvh

5021102[/snapback]

 

Det er et tydelig avtalebrudd, ja!

Jeg var også Proff-kunde. Vi fikk jo aldri sikkerhetspakka, mail, ++ som var lovet for de som hadde Profflinja.

 

Jeg har ikke fått noen beskjed ifra Catch at jeg skal over til BlueCom. Jeg så det først her på forumet!

 

Jeg snakka med BlueCom for noen dager siden, å de lover at jeg skal få prisen hos dem. Altså, jeg skal ikke få den prisen jeg hadde hos Catch.

Lenke til kommentar
5.1. Leverandøren garanterer en oppetid på mer enn 99 % målt over ett år (oppetidsgaranti). Dersom Leverandøren ikke overholder denne garantien, reduseres prisen til Kunden med et forholdsmessig prisavslag. Varslet vedlikehold, og forhold utenfor kontroll, faller utenfor oppetidsgarantien. Leverte tjenester har ikke båndbreddegaranti. "

(min uthevning)

 

Min hypotese er slik: Hvis responstid forstås som kvalitet på båndbredde, betyr dette at Bluecom/Catch ikke lenger leverer det de tidligere har garantert. M.a.o. grunnlag for prisavslag eller lignende.

 

Noen reaksjoner på dette?

5022994[/snapback]

 

Slik jeg leser det så er oppetiden definert når det er samband, altså den vil slå inn et år på etterkant dersom linjen din har hatt mer nedetid enn 99% av årsaker som kan lastet Catch (noe som omtrent ikke skjer, siden en kan alttid skylde på "forhold utenfor kontroll"). Altså så vil ikke at hastigheten går ifra 4Mb/s til 0,5Mb/s blir berørt av garantien. Og heller ikke om det er linjefeil, siden dette er "forhold utenfor kontroll".

Endret av kjhanken
Lenke til kommentar
er det noen som vet om vår overføring til bluecom vil innkludere  alt det de lovet oss når vi bestillte profflinje,hvis ikke vil jeg i så fall kalle det for et alvorlig avtalebrudd,har jo betalt for dette siden profftilbudet kom

5028885[/snapback]

 

Dette ble lovet av Catch i forbindelse med Proff-abonnement, som en påminnelse:

 

ADSL Proff vs. ADSL Basic

Garantert Pingtid (Responstid) 50ms r/t inntil 1200km vs. Ingen Garantier

Ventetid Support Max 2 minutter vs. Ingen Garantier

Utvidet Support (PC-Hjelp) JA vs. Nei

Fast IP JA vs. Nei

Egen mailtjeneste Kommer vs. Nei

Spamfilter tjeneste Kommer vs. Nei

Sikkerhetspakke Kommer vs. Nei

Spillpakke med bl.a. tilgang til spillservere Kommer vs. Nei

 

Jeg mener at når Catch forlater sine garantier og spesifikasjoner på et produkt man har inngått avtale om, så er det snakk om avtalebrudd.

Lenke til kommentar

Vi som "var" Catch proff kunder, har blitt kjørt over i Bluecom sitt system.

 

Enkelt fortalt

 

Ikke svar på mail, sendt 3 stykk.

Ventetid på telefon minst 10 minutter. Har ikke kommet under 30 min enda!

Får svar hos Bluecom selv om jeg ringer Catch sin support som skulle gjelde ut i fra kontrakten jeg skrev under.

 

Dem som har beholdt godene hos Catch er firma'ene. Resten har blitt kjørt over i søpplakassa hos Bluecom.

 

 

Så er jeg kunde hos Bluecom igjen, noe som ikke er akktuellt. Jeg tror ikke er den eneste som forlater Catch\Bluecom!

 

Mvh

Lenke til kommentar

ja sitter å vurderer å bytte isp igjen,catch var forsåvidt de eneste jeg følte som passet på kundene sine,men vi betalte godt for dette også,har prøvd flere isp men ingen så gode som catch.

driver å whiner mye her nå men føler meg ganske snytt,vi har jo betalt penger for ekstra goder,jeg vil ha de godene

Endret av (ODIN)
Lenke til kommentar
er det noen som vet om vår overføring til bluecom vil innkludere  alt det de lovet oss når vi bestillte profflinje,hvis ikke vil jeg i så fall kalle det for et alvorlig avtalebrudd,har jo betalt for dette siden profftilbudet kom

5028885[/snapback]

 

Dette ble lovet av Catch i forbindelse med Proff-abonnement, som en påminnelse:

 

ADSL Proff vs. ADSL Basic

Garantert Pingtid (Responstid) 50ms r/t inntil 1200km vs. Ingen Garantier

Ventetid Support Max 2 minutter vs. Ingen Garantier

Utvidet Support (PC-Hjelp) JA vs. Nei

Fast IP JA vs. Nei

Egen mailtjeneste Kommer vs. Nei

Spamfilter tjeneste Kommer vs. Nei

Sikkerhetspakke Kommer vs. Nei

Spillpakke med bl.a. tilgang til spillservere Kommer vs. Nei

 

Jeg mener at når Catch forlater sine garantier og spesifikasjoner på et produkt man har inngått avtale om, så er det snakk om avtalebrudd.

5028970[/snapback]

 

 

hør hør, sitter selv på en 2mbit SHDSL Catch linje og skal derimed ha de samme godene som proff kundene fikk på slutten her.

 

har FORTSATT ikke fått svar på eposten jeg har sendt kundeservice (Sendte en kopi til BlueCom og en til Catch, dvs. respektive sine support mailer).

 

Og når kontrakten min nå går ut i mars neste år.. kan jeg da ikke lenger få Catch produkter (les routing etc.) ? Det er jo _HOVEDGRUNNEN_ til at jeg valgte Catch ifjord sommer.

 

Synes dette begynner dårlig med overføringen av kunder, med i mine øyne for lite informasjon fra Catch sin side ut til kundene.

 

Så noen litt lenger oppi her postet at dette er noe som har vært "i gjerdet" siden Catch kjøpte opp BlueCom... tja, det er godt mulig det sier jeg, men det er da vitter _IKKE_ vår "jobb" som kunder å finne ut av det selv..

Lenke til kommentar

--->Trenger råd raskt<---

Altså, jeg fikk den fakturaen i dag, hvor betalingsfristen også er i dag. (Den ble sendt den 7.10 så dette er Postens feil)

Men altså, jeg er en av de som ikke får det produktet jeg betaler for. For 549 i mnd så skal jeg ha en 6000 linje fra Bluecom eller de "ekstratjenestene" jeg som Proff kunde fikk av Catch, men jeg sitter fremdeles på en 4400 linje (og med betraktelig dårligere upload også) uten "ekstratjenestene".

 

Jeg har sendt 3 mailer til Bluecom uten svar, og jeg får ikke tak i de på telefon (jeg har en såpass hektisk hverdag at jeg rett og slett ikke har tid til å sitte lenge i telefonkø).

 

Det jeg lurer på er om at jeg skal betale denne fakturaen, eller vente til jeg faktisk får hva jeg betaler for, slik at jeg har noe å "forhandle" med / vise dem at jeg faktisk mener alvor. Jeg ønsker ikke å være kunde i et selskap hvor jeg ikke får det samme som andre som betaler det samme som meg.

 

Har jeg "loven" på min side, eller risikerer jeg at de plutserlig kutter tilkoblingen min og jeg blir sittene å vente i flere mnd.er til jeg kan få bredbånd fra en annen levrandør (dette tar fra tidligere erfaringere ganske lang tid) jeg er nemlig ganske avhengig av å være tilkoblet med noe raskere enn en 54kb/s analog modem linje.

 

Jeg er klar over at dette kan virke som "whining" fra min side, men rett skal da være rett...eller.

Lenke til kommentar
--->Trenger råd raskt<---

Altså, jeg fikk den fakturaen i dag, hvor betalingsfristen også er i dag. (Den ble sendt den 7.10 så dette er Postens feil)

Men altså, jeg er en av de som ikke får det produktet jeg betaler for. For 549 i mnd så skal jeg ha en 6000 linje fra Bluecom eller de "ekstratjenestene" jeg som Proff kunde fikk av Catch, men jeg sitter fremdeles på en 4400 linje (og med betraktelig dårligere upload også) uten "ekstratjenestene".

 

Jeg har sendt 3 mailer til Bluecom uten svar, og jeg får ikke tak i de på telefon (jeg har en såpass hektisk hverdag at jeg rett og slett ikke har tid til å sitte lenge i telefonkø).

 

Det jeg lurer på er om at jeg skal betale denne fakturaen, eller vente til jeg faktisk får hva jeg betaler for, slik at jeg har noe å "forhandle" med / vise dem at jeg faktisk mener alvor. Jeg ønsker ikke å være kunde i et selskap hvor jeg ikke får det samme som andre som betaler det samme som meg.

 

Har jeg "loven" på min side, eller risikerer jeg at de plutserlig kutter tilkoblingen min og jeg blir sittene å vente i flere mnd.er til jeg kan få bredbånd fra en annen levrandør (dette tar fra tidligere erfaringere ganske lang tid) jeg er nemlig ganske avhengig av å være tilkoblet med noe raskere enn en 54kb/s analog modem linje.

 

Jeg er klar over at dette kan virke som "whining" fra min side, men rett skal da være rett...eller.

5034686[/snapback]

 

Vent med å betal den!

Du har loven på din side, så!

Du skal ha det du betaler for! Om du ikke får dette, skal du ha prisavslag på denne fakturaen.

 

 

 

Dette er et tydelig avtalebrudd fra Catch sin side!

Lenke til kommentar
ja sitter å vurderer å bytte isp igjen,catch var forsåvidt de eneste jeg følte som passet på kundene sine,men vi betalte godt for dette også,har prøvd flere isp men ingen så gode som catch.

driver å whiner mye her nå men føler meg ganske snytt,vi har jo betalt penger for ekstra goder,jeg vil ha de godene

5030339[/snapback]

 

Jeg har snakket med Catch og de jobber med og øke bemanningen på support men det tar litt tid med opplæring osv før de nye folkene er på plass på support.

I følge Catch sin mann var dette noe av det de jobbet mest med nå for tiden, tror det er litt raskt og dømme dem nord og med pga av supportresponsen.

Lenke til kommentar

Dette var synd for oss som var tidligere Catch kunder. De som har betalt *pro* pris fortjener bedre service enn det som er per dags dato hos bluecom angående ventetid. Som agvg påpeker tar det litt å få nye support folk inn, men dette er noe selskapet burde ha tenkt på, før de overførte alle privat kunder fra Catch til Bluecom.

 

Jeg har den seneste tid fått problemer med linjen nok engang. Faller ut 3-10 ganger løpet av en kveld hver eneste dag. Mister synch til sentralen og tar gjerne par minutter før den kobles opp igjen. Irriterende i lengden. Har pågått i over flere uker nå.

 

Tok kontakt med Bluecom per mail. Fikk faktisk svar løpet av 3 virkedager, og montør har sett på feilen uten å finne en løsning på dette. Vedkommende ba meg ta kontakt med bluecom per telefon og jeg prøvde tidligere idag, men ga opp etter 1 times venting på support telefonen. Dette er altfor dårlig!

 

Tidligere var det maks 3 minutter ventetid hos Catch. Jeg har som mange andre ikke mulighet til å vente en hel time eller mer for å få svar og email supporten er litt for treig etter min mening. Virkelig skuffende..

 

Jeg vurderer faktiskt å sende en mail til Catch, der jeg ønsker å få refundert summen mellom Pro og vanlig pris på adsl produktene de hadde tidligere som *Catch* leverandør samt nye priser som Bluecom formidler videre til sine kunder pr. omgående. Selvom vi får Bluecom priser fra 01.12.05.

 

At Catch skiller mellom privat og bedriftssegmentet mellom Catch og Bluecom kommer vel ikke som noen stor overraskelse for de fleste antar jeg, men gjennomførelsen av dette har vært meget dårlig. Tyder på hastarbeid og slurv fra ledelsen som vil få følger.

Endret av DevianX
Lenke til kommentar

Det høres lite imponerende ut!

 

Alle kunder (Proff OG Basic) har krav på de vilkårene som de ble opplyst om da de ble kunder hos Catch. Proff kundene har litt ekstra, og dette SKAL også føres over til kundene etter flytting til Bluecom. Dette er de pliktig til å opprettholde.

 

Til de som gjerne vil slippe bindingstid dere hadde som Catch-kunde så kan jeg ikke se at dette blir noe problem. Overgangen har ført til store mangler i forhold til det som er lovet, og kundene sitter med makten her.

 

Pga. tidlig overgang (skulle jo skjer fom. 1/12), mangelfull informasjon og dårlig kundesupport i denne sammenhengen hadde jeg rett og slett byttet med en gang var jeg dere. Den beste måten å kommunisere deres misnøye er at dere selv setter i gang en kjempe kundemigrasjon for å se hvordan DE liker det. :)

Endret av joebush
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...