Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

SL 55 AMG eller CL 55 AMG?


ansh

Anbefalte innlegg

Hei!

 

som dere skjønner så er begge modellene fra MB av høy-klassen...

har lenge vurdert å få en en av disse...men før jeg går til forhandleren så vil jeg gjerne høre fra dere andre.

noen (gode) råd, tips, og anbefalninger..og ikke minst HVEM av modellene og hvorfor dere ville ha kjøpt den ville ha vært..midt i blinken på godt norsk.

 

Mvh

Ivar Galea

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp noen av dem! I løpet av første halvår neste år så kommer nye SL 63 AMG med den nyutviklede V8 motoren fra AMG. Det blir antageligvis 510 hk og 630 nm, og det uten kompressor eller annen pustehjelp! Den får også den ny 7 - trinns automatkassen fra Mercedes, slik at hvis du kjøper en ny SL 55 nå så vil den fort bli utdatert og annenhåndsverdien vil være lite gunstig for deg som selger. Når det gjelder CL så kommer det en helt ny utgave av denne med samme V8 motor, men det vil nok drøy en stund enda i og med at dette vil være en helt nyutviklet bil. Dermed så ville jeg nok heller vurdert å kjøpe en CL 55, men jeg ville ikke gjort det. Hvis du ikke trenger plass til fire personer, kjøp en SLK 55! Det er en modell som nettopp har kommet på markedet og vil holde seg mye bedre i verdi i årene framover. Den har mindre effekt enn en SL 55, med ca. 370 hk men den er like rask! (pga mindre vekt). Den har også fått rykte på seg for å være den av de nåværende AMG utgavene med de beste kjøreegenskapene! (den har også den nye 7-trinns automatgirkassen). I tillegg til dette sparer du rundt 400 - 500 000 kr i forhold til en SL/CL 55 (pga mindre effekt og vekt).

Lenke til kommentar

Vanskelig å si noe sikkert...er ikke så mye informasjon om dette ennå, alt jeg har fått vite er at den kommer "neste år". Blir vel antageligvis sommer/høst 2006. Den nye ML'en med denne motoren skal begynne å produseres 2. kvartal 2006. Også vanskelig å si noe om pris selvfølgelig, men det blir nok en viss økning pga større motorvolum og mer effekt. Jeg tror absolutt denne oppdaterte versjonen er verdt å vente på, men det kommer jo an på hvor tålmodig du er, ikke lett å vente på noe sånt :no:

Lenke til kommentar

Nei....er ikke så lett det nei..

noen andre som har noen forslag?

om jeg ikke klarer å vente. så ender jeg nok opp med dagens SL-utgave..

hår vente å høre med de forskjellige lokale forhandlerne da....

noen spesielle forhandlere jeg burde kontakte? hør bertel O. Steen ved stadion (ullevål) skal være en av de beste?

 

Ivar

Lenke til kommentar
55 er for pyser ... ekte menn kjører 65AMG ..

dvs om du er glad i å bytte bakdekk da ..

 

Twinturbo V12 baby! (kraftigeste gatemotoren Mercedes har laget..)

ja..fått med meg de 65 utgavene også...og v12 er jo en must!

men har du no pris på en slik en? har nesten ikke tid til å kjøre ned til forhandleren!

 

vurderer faktisk å kjøpe med en CLS...den virker jo ganske grei ut da..helt til den nye utgaven til SL'n kommer ut? eller er dte bare å gi bånn gass på en 65AMG?

 

Galea

Lenke til kommentar
vurderer faktisk å kjøpe med en CLS...den virker jo ganske grei ut da..helt til den nye utgaven til SL'n kommer ut? eller er dte bare å gi bånn gass på en 65AMG?

 

Galea

Kjøp deg en CLS 55 du ;) Kjempebra bil med gode kjøreegenskaper og krefter i massevis. Hvis du trenger hjelp til å få noen mil på bilen i innkjøringsperioden er det bare å si ifra :D

Lenke til kommentar

finnes ikke CLS'n i amg utgaven? sett brabus, men kun i usa!

 

er det ingen amg som cruiser rundt i trondheim, da? i oslo er det blitt flere:) derfor jeg vil skaffe meg en jeg også.

var faktisk innom en bmw-forhandler istad og så på den nye 6-serien...kunne ha tenkt meg en slik en i M utgaven.

 

planen er vel å kjøpe bilen i november...og jeg har enda ikke bestemt meg!

valget står mellom SL (amg), CLS (amg??) og M6.

 

Sl'n er vel bilen jeg har mest interesse for..trenger ikke noe større bil enn det egentlig!

 

så nå spør jeg kun et sp, til dere:

 

hvilken av disse bilene ville dere ha kjøpt, om dere hadde sjansen?

 

MVH

 

Galea

Lenke til kommentar
finnes ikke CLS'n i amg utgaven? sett brabus, men kun i usa!

 

er det ingen amg som cruiser rundt i trondheim, da? i oslo er det blitt flere:) derfor jeg vil skaffe meg en jeg også.

var faktisk innom en bmw-forhandler istad og så på den nye 6-serien...kunne ha tenkt meg en slik en i M utgaven.

 

planen er vel å kjøpe bilen i november...og jeg har enda ikke bestemt meg!

valget står mellom SL (amg), CLS (amg??) og M6.

 

Sl'n er vel bilen jeg har mest interesse for..trenger ikke noe større bil enn det egentlig!

 

så nå spør jeg kun et sp, til dere:

 

hvilken av disse bilene ville dere ha kjøpt, om dere hadde sjansen?

 

MVH

 

Galea

Jo, CLS 55 AMG finnes.

 

Jeg ville helt klart ha valgt en M6, synes den ser mye råere ut og har et mye mer sportslig oppsett enn mercedes. Legger du mer vekt på komfort så ville jeg valgt mercedes. Til slutt så blir det jo bare opp til deg og hva du foretrekker...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
ville selv tatt en CL 65AMG.. er lettere og er mer ... enn .. areo..

den kutter seg letterer igjennom lufta... (Faen må lære meg norsk igjen)

Fjerner man sperrene og setter breiere dekk på en CL 65AMG får man en bil som er raskere enn SLR :D

5085239[/snapback]

 

Aerodynamisk? ;)

 

Får vi se noen bilder her snart ell?

Lenke til kommentar

hei!

har ikke internett tilgjengelig i huset for tiden. grunnen til det er at jeg har sagt opp kontrakten min hos min leverandør. er nå på kontoret for å lese e-mail og slikt.

lover å legge ut bilder med en eneste gang nettet er oppe og går igjen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...