Gå til innhold

spørsmål om vk1 flyfag


ghrr

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om det er nevnt, men vandelen din blir sejkket når du søker flyfag (det var vel det som sto på brevet i fra Rogaland fylkeskomune hvis jeg husker rett). Så vist du er dømdt for noen relevante forbrytelser (jeg regner med at det gjelder narko, tyveri osv.) er det ikke sikkert du kommer inn selv om du har gode karakterer.

7913167[/snapback]

:blush: hehe kult men det er nok ikke no problem for meg:) :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vet ikke om det er nevnt, men vandelen din blir sejkket når du søker flyfag (det var vel det som sto på brevet i fra Rogaland fylkeskomune hvis jeg husker rett). Så vist du er dømdt for noen relevante forbrytelser (jeg regner med at det gjelder narko, tyveri osv.) er det ikke sikkert du kommer inn selv om du har gode karakterer.

7913167[/snapback]

 

Er noen på flyfag som ikke har plettfri vandel, men de kom inn selv om. Det har bare noe å si når du skal søke læreplass vil jeg si, fordi det ikke er LOV å ansette folk med alvorlige ting på rullebladet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg er ansatt ved LHK FLO TV på kjeller. Jobber som flystrukturmekaniker.. grunnlønna for meg som nettopp er ferdig som lærling ligger på ca 355.000 i året. Men kommer til å tjene mellom 500.000 og 600.000 et sted. Dette grunnet overtid og kvelds skift osv..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann!

Jeg går i 9. klasse å har helt syykt lyst til å gå flyfag, men jeg ble litt nervøs å forvirret :dontgetit: etter å ha lest her. Jeg får ca. 4,3 nå i snitt. Har jeg sjangs på å komme inn hvis jeg jobber.(noen sier du kommer inn med rett over 3 i snitt, andre 5 :cry: ) Er gk elektronikk vanskelig å få gode karakterer i?

Endret av p_reben
Lenke til kommentar
Heisann!

Jeg går i 9. klasse å har helt syykt lyst til å gå flyfag, men jeg ble litt nervøs å forvirret :dontgetit:  etter å ha lest her. Jeg får ca. 4,3 nå i snitt. Har jeg sjangs på å komme inn hvis jeg jobber.(noen sier du kommer inn med rett over 3 i snitt, andre 5 :cry: ) Er gk elektronikk vanskelig å få gode karakterer i?

8844787[/snapback]

Jeg synst det var lett å få gode karakterer på GK (VG1) Elektro. Så lenge du gjør leksene dine og følger med i timen, så går det bra. Hvis du har så "syykt" lyst som du sier, klarer du det lett om du går inn for det. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
Heisann!

Jeg går i 9. klasse å har helt syykt lyst til å gå flyfag, men jeg ble litt nervøs å forvirret :dontgetit: etter å ha lest her. Jeg får ca. 4,3 nå i snitt. Har jeg sjangs på å komme inn hvis jeg jobber.(noen sier du kommer inn med rett over 3 i snitt, andre 5 :cry: ) Er gk elektronikk vanskelig å få gode karakterer i?

 

VG1 elektro MÅ du ta, og med 4 i snitt har du GODE muligheter å komme inn på VG2 flyfag.

Mer info om dette kan du finne på flylinja til Sola vgs ved Stavanger:

 

http://sola.vgs.no/StudieretningerVK2/Flyf...77/Default.aspx

Endret av bgreiner
Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det er nevnt, men vandelen din blir sejkket når du søker flyfag

 

Du trenger ikke plettfri vandel for å gå på flylinja. Ingen sjekker den når du søker. Det er først når du skal i lære i et flyselskap at det blir aktuelt. Men de vurderer deg selv om ikke alt er i orden. Det spørs hva du har gjort og hvor lenge siden det var. Sola vgs har lagt ut info om vandelsattest eller rettere sagt: POLITIATTEST

http://sola.vgs.no/StudieretningerVK2/Flyf...77/Default.aspx

 

Hilsen Brynjulf

Endret av bgreiner
Lenke til kommentar
Trur dere jeg kommer inn på førsteinntak med 4.3 ?

 

4.3 vil normalt holde. På flylinja er alle eksamen av flervalgstypen. Så enten har du rett eller så er det galt, med tre alternativer. Ingen trynefaktor, eller snille lærere hjelper. Ganske rettferdig.

 

F.eks slik:

 

Hvilken formel er korrekt for utregning av strømmen?

A: I=U*R

B: I=R/U

C: I=U/R

Endret av bgreiner
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Drar oppigjen denne Topicen igjen jeg..

 

Har fått beskjed om at jeg har kommi inn på flyfag! en liten drøm i oppfyllelse :D

 

Noen andre her inne som skal begynne førsteåret på flyfag v/skjedsmo VGS?

Håper på det! Hvor er du ifra?

 

På vigo står det

Status: tilbud venteplass

Ordinært ventenr: 1

:)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...
  • 4 uker senere...
Hei, til dere som søkte flyfag i fjor på skedsmo. Hva hadde dere i snitt?

;)

If you don't mind me asking!

 

Lurer på dette samme. Beklager for å bumpe denne noe sykt, men har et par spørsmål selv.

 

1 - Er det veldig mye jobbing - må en stå på utrolig mye?

2 - Er det en kjekk linje?

3 - Hvordan er miljøet på Skedsmo? - Har søkt der selv.

4 - Er det mange og billige hybeler?

5 - Greie lærerer?

 

Er det noe annet de vil fortelle en forventningsfull VG1-elev om, vennligst gjør dette :)

Endret av Quote
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Hei, til dere som søkte flyfag i fjor på skedsmo. Hva hadde dere i snitt?

;)

If you don't mind me asking!

 

Lurer på dette samme. Beklager for å bumpe denne noe sykt, men har et par spørsmål selv.

 

1 - Er det veldig mye jobbing - må en stå på utrolig mye?

2 - Er det en kjekk linje?

3 - Hvordan er miljøet på Skedsmo? - Har søkt der selv.

4 - Er det mange og billige hybeler?

5 - Greie lærerer?

 

Er det noe annet de vil fortelle en forventningsfull VG1-elev om, vennligst gjør dette :)

 

Jeg kom inn på skedsmo, 1. inntak! :D Gleder meg noe jævlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...