Gå til innhold

Quake 4 er ferdig (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror ikkje grafikken blir så mye å sette fingern på, håper bare at det blir litt meir variert en Doom3 :whistle:

Tja, når det kommer til polygon detaljer og teksturer ser det virkelig dårlig ut. Dette er langt ifra imponerende lenger etter min menig. Utviklerene bak Prey derimot har gjordt en mye bedre jobb med Doom3 motoren, det ser faktisk ganske bra ut. Men der er nok også hardware kravet høyere.

Men jeg håper at spillbarheten i Quake4 blir bra ja.

 

Legg merke til bl.a gulv teksturene og de spisse hodene; :thumbdown:

bare så du vet det, så er det bildet et av de første vi fikk se av q4. er nok betydlig bedre enn de bildene der.

 

Det er sant, noe vi kan takke stencil shadows for. Men overall mener jeg at Prey ser en del bedre ut.

Hæ? stensil skyggene har ingen ting med at hodene er kantete. det er pga poly-limiten til hver modell.

Lenke til kommentar

bare så du vet det, så er det bildet et av de første vi fikk se av q4. er nok betydlig bedre enn de bildene der.

Neppe. Det er sjelden det blir gitt ut bilder av uferdig materiale som ikke representerer det ferdige produktet.. dessuten ser det ikke noe bedre ut fra bilder og video jeg har sett av nyere dato.

 

Hæ? stensil skyggene har ingen ting med at hodene er kantete. det er pga poly-limiten til hver modell.

Poenget er at stencil shadows suger så mye ytelse at det går på bekostning av andre ting. Stencil volumes er forsåvidt polygons det også, skjulte sådann, så mye av "polygon budkjettet" går med der.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Neppe. Det er sjelden det blir gitt ut bilder av uferdig materiale som ikke representerer det ferdige produktet.. dessuten ser det ikke noe bedre ut fra bilder og video jeg har sett av nyere dato.

Hørt om demoer? Hvor det står klart og tydelig at det ikke representerer det ferdige produktet?

Lenke til kommentar
zeOx[' date=09/10/2005 : 11:51]
Neppe. Det er sjelden det blir gitt ut bilder av uferdig materiale som ikke representerer det ferdige produktet.. dessuten ser det ikke noe bedre ut fra bilder og video jeg har sett av nyere dato.

Hørt om demoer? Hvor det står klart og tydelig at det ikke representerer det ferdige produktet?

Der tenkar man også på bugs og andre mangler, men ja det har vel forekommet at eit spell har gjennomgått en drastisk rafisk forbedring ifra tidligere bilder til det endelig produkt? :dontgetit:

 

Noen som kan diske opp med noe lurt?

Lenke til kommentar
Siden Quake4 bygger på en utviklet Doom3-motor, vil de som har nVidia-kort ha en stor fordel i forhold til oss oms har ATI?

Stor og stor... det er vel litt akkurat som det er i Doom III.

Flere setter altså Doom III som utgangspunkt for hva som kreves av pc`en til Q4, og også jeg står overfor en oppgradering. Hva slags nVidia-kort bør jeg skaffe meg (og da mener jeg ikke det dyreste kortet) hvis jeg vil kjøre f.eks. 1280x1024 glatt med de fleste grafiske innstillingene på max?

Lenke til kommentar
Siden Quake4 bygger på en utviklet Doom3-motor, vil de som har nVidia-kort ha en stor fordel i forhold til oss oms har ATI?

Stor og stor... det er vel litt akkurat som det er i Doom III.

Flere setter altså Doom III som utgangspunkt for hva som kreves av pc`en til Q4, og også jeg står overfor en oppgradering. Hva slags nVidia-kort bør jeg skaffe meg (og da mener jeg ikke det dyreste kortet) hvis jeg vil kjøre f.eks. 1280x1024 glatt med de fleste grafiske innstillingene på max?

7800GT er jo det beste kjøpet pris kontra ytelse den dag i dag :yes:

 

EDIT: Åssen kort har du no da?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Auda, må jeg helt opp i den prisklassen som 7800GT :cry:

Nå sitter jeg med et 9600xt og P4 2.2 Ghz og 1 Gb Ram, som sliter godt når jeg spiller Doom (men som duger greit til UT99 :p).

M.a.o. er det tid for innkjøp av hardware snart.

Tja må og må, men du vil ihertfall ikkje angre.Kortet vil dra de framtidige spillene bra også, like greit å kjøpe noe meit fremtidsretta enn eit 6600 kort syns eg (bare et eks.)

Lenke til kommentar

Du har nok rett i det, Mala. Med det spørs om kona er enig i fornuften i en større oppgradering nå :hmm:

Hvis jeg likevel tviholder litt lenger på det gamle utstyret, tror du det vil duge med et f.eks. XFX GeForce 6800XT 128MB for å kjøre Q4 glatt i 1280x1024 med det meste på max?

Vet at dette blir mye spekulasjoner om et spill vi ikke vet noe særlig om, men håper likevel det er greit å spørre litt om hva som kreves for å kjøre det.

edit: la inn link.

Endret av Zardoz
Lenke til kommentar
Du har nok rett i det, Mala. Med det spørs om kona er enig i fornuften i en større oppgradering nå :hmm:

Hvis jeg likevel tviholder litt lenger på det gamle utstyret, tror du det vil duge med et f.eks. XFX GeForce 6800XT 128MB for å kjøre Q4 glatt i 1280x1024 med det meste på max?

Vet at dette blir mye spekulasjoner om et spill vi ikke vet noe særlig om, men håper likevel det er greit å spørre litt om hva som kreves for å kjøre det.

edit: la inn link.

Er ikke 128MB videominne i det dårligste laget for tiden? Ville nå heller satset på minimum 256MB.

Lenke til kommentar
Veit det kansje er litt dyrt, men eg tviholder på dette 7800GT kortet

 

7800GT

 

Kjøper du det vil du ikkje anfre for fem flate øre, og du bil i bunn og grunn tjene på det over lengre tid :yes:

Kortet er sikkert kjempefett, men det betyr at jeg også må oppgradere hk pga. pci-e. Hadde egentlig litt lyst til å vente med det.

Lenke til kommentar
Veit det kansje er litt dyrt, men eg tviholder på dette 7800GT kortet

 

7800GT

 

Kjøper du det vil du ikkje anfre for fem flate øre, og du bil i bunn og grunn tjene på det over lengre tid :yes:

Kortet er sikkert kjempefett, men det betyr at jeg også må oppgradere hk pga. pci-e. Hadde egentlig litt lyst til å vente med det.

ååja! ynskyld meg, har ikkje fått med meg det eg :blush:

Lenke til kommentar

Vet ikke om noen har lest dette, men dette er iallefall en oppsummering fra PC-Gamer sin anmeldeldelse av Quake 4 (US):

 

-Uninspiring, run-of-the-mill gameplay that you've played before and played better before

 

- Level design is fairly dull and uninspired

 

- Vehicle levels feel like they were made just for the sake of being made (ie, everyone else has vehicle levels so I guess we should have them too)

 

- Indoor graphics = fine, outdoor graphics = "embarrassingly bad"

 

- Boss fights haven't evolved since original Quake II (you pretty much know EXACTLY when one is about to happen)

 

- No bots in multiplayer

 

- Singleplayer campaign barely reaches 10 or so hours (and that's with getting lost, restarting due to being killed)

 

- Lots of action though

 

Final score: 70%

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...