Gå til innhold

WR-forsøk med 6800LE i 3dmark05


Anbefalte innlegg

Hei, Økonom

 

Sitter på samme skjermkortet som du har, 6800le, er det egen voltmod/bios innstilling kun for å øke volten på minnet på det? I tilfelle hvordan fikser man det? Og hvilket prog bruker du for å OC GPU, Rivatuner maxer hos meg på 450Mhz..

 

 

Min beste score så langt er 5186 i 05, 13209 i 03

 

Lykke til..

Nei, det er ingen innstilling for spenning på minnet i bios. Da må du fram med loddebolten. Jeg bruker rivatuner. Teit at et ikke er mulighet for høyere enn 450MHz...

 

5186 er ikke så værst! Hvilken klokk hadde du på gpu og minne? Klokk på cpu? Hvilken CPU? evt. compare-link.

Ser ut som jeg har fått meg en konkurrent :D

Mye tweaks eller?

 

Mine specs da scoren ble satt,

 

Satt ny pers i går bittelitt under din.. 5238.. Men tror ikke jeg kan komme så mye høyere enn det, uten voltmodde minne..

 

Forøvrige specs under testen er: Abit IC7-G: CPU Northwood 2.6 @ 3.55

Kjøling er Mist frostbite c..

Minnet Corsair value select minne @ 218-222 timings 2.5 3 3 7 (standard)

 

Skjermkortet er Gainward 6800LE 300MHz/700MHz @ 450MHz|1.4v/936MHz|?.?v

(her ville jeg kunne dra Høyere på coren og minnet med mer volt, tror jeg?)

Kjøling er Zalman VF700-cu LED

 

Kanksje jeg kommer litt høyere visst jeg åpner et vidu i Vinter ;)

Skal se om jeg får registrert meg på 3Dmark greien, nå har jeg bare de 3dr filene liggende på skrivebordet, der de heter "scoren".3dr. Er det noe prog å åpne disse i for å se hva jeg hadde under "testen"?

 

Edit'tet: skrivings

Endret av T-Bomb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mine specs da scoren ble satt,

 

Satt ny pers i går  bittelitt under din.. 5238.. Men tror ikke jeg kan komme så mye høyere enn det, uten voltmodde minne..

 

Forøvrige specs under testen er: Abit IC7-G: CPU Northwood 2.6 @ 3.55

Kjøling er Mist frostbite c..

Minnet Corsair value select minne @ 218-222  timings 2.5 3 3 7 (standard)

 

Skjermkortet er Gainward 6800LE 300MHz/700MHz @ 450MHz|1.4v/936MHz|?.?v

(her ville jeg kunne dra Høyere på coren og minnet med mer volt, tror jeg?)

Kjøling er Zalman VF700-cu LED

 

Kanksje jeg kommer litt høyere visst jeg åpner et vidu i Vinter ;)

Skal se om jeg får registrert meg på 3Dmark greien, nå har jeg bare de 3dr filene liggende på skrivebordet, der de heter "scoren".3dr. Er det noe prog å åpne disse i for å se hva jeg hadde under "testen"?

 

Edit'tet: skrivings

Minne klokk har ikke like stor innvirkning på scoren som core klokk, har jeg funnet ut (i 3dmark05).

 

Jeg vet ikke åssen man åpner de *.3dr filene som 3dmark eksporterer (trykker alltid på 'online resultbrowser' med en gang).

 

Hvordan temps har du med zalman kjøleren?

Lenke til kommentar

Jeg har ca. 50 grader load, romtemp er vel omtrent samme som din.

60 grader load er ikke så mye... Jeg har montert en cpu-kjøler på kortet mitt som tar opp nesten tre pci spor.

 

Edit: Hvilke drivere bruker du? Er de WHQL sertifiserte?

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Om de er Sertifisert vet jeg ikke men, det er versjon 77.30, tror du det er mer å hente på nyere drivere til dette kortet?

 

btw: når du fikk den scoren hadde du artifacts i den siste testen? (drageslangen), jeg hadden en 7 - 11 tilfeller som jeg fikk med meg av artifacts..

Lenke til kommentar

Blir ikke noe benching på noen uker. Gidder ikke å gå inn på hvorfor, men en grunn er at en i familien nettop har operert bort en svulst :sick:

 

Men, det blir nok testing med fasekjøling etterhvert, da. Har ikke bestemt meg helt for om jeg skal lage waterchiller eller direct die. Hvis jeg får tak i en kraftig nok kompressor, så blir det nok single-stager med to evaps.

Kjølemediumet som skal bli benyttet er r290.

Lenke til kommentar

un0kai: Takker

 

Fikk litt tid med 6800LE'et idag, og det ser desverre ut til at det døde idag. :(

 

Tok ordentlig vGPU mod idag (har bare brukt bios før), og stilte kjernen på 1,55v. Så boota jeg, stilte kjernen på 450MHz og tenkte å sjekke om det var 3dmark stabilt med denne hastigheten. Halvveis ut i GT2 testen i 3dmark05 skrudde pc'n seg av. Nå kommer det bare et lite pip når jeg prøver å starte med kortet i.

 

Grunnen til at det døde er nok at jeg glemte å sette en vifte ved siden av spenningsregulatorene.

 

Litt kjipt det der, men jeg har jo et GF2 MX å kose meg med da :D

Lenke til kommentar

6800LE er en utgående modell som nesten ingen selger lenger :(

Men jeg tror ikke det ville vært aktuelt å kjøpe nytt uansett. Jeg er bare 14, og har ikke så mye penger akkurat nå.

Skal ha konfirmasjon til neste år, tror ikke det blir noe særlig ny hardware før det. Kanskje 7800LE :p

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Poster ny post likevel, jeg, siden jeg har fått svar.

Det ser ut til å fungere fint med 16x1,6vp, heldigvis, ble gla' nå!

 

Skifter kjøler, voltmodder og laster ned 3dmark05 nå. Resultater senere i kveld.

 

Tviler på at det blir noen WR før jeg får på peltier-kjølinga, gjør det om en og en halv uke. Men skal teste litt i kveld, da.

Lenke til kommentar

Nei, 16x1,6vp fugerte fint i 3dmark01, men i '05 fungerte det dårlig, masse artfacts. Kjører på 12x1,6vp nå, og har fått 4625 i 3dmark05 (425/857MHz, 1,4v på GPU, stock på minnet. Brukte Athlon 1GHz boxed-kjøler på GPU), tror kanskje jeg kan klare 5k med dette kortet, bedre kjøling og mer volt, men vet ikke om jeg gidder å risikere noe når jeg uansett ikke kommer til å ta WR med det...

Lenke til kommentar

Er ikke alltid at høyere minnefrekvens betyr høyere poengsum i 3dmark.

Fikk best resultat på 1202mhz hos meg på mitt 6800GT, mens på 1214mhz fikk jeg et lite ytelsetap, også core frekvensen måtte tunes inn, men det var ikke noe særlig problem, siden ytelsen økte i takt med frekvensen. Men på minnet derimot, så må du nesten prøve deg frem til hvilken frekvens på minnet som er best for deg.

forceware 81.85 gir vell også en god ytelseforbedring?

Lenke til kommentar

Har testet endel med 16x1,6vp og artifacts i 3dmark05 i kveld, og det jeg endte opp med var:

 

Sempron 2600+ @ 2600MHz

6800LE @ 437/844 (core/mem)

Minnet på kortet mit klokker elendig.

 

Fikk til slutt 5369 i 3dmark05

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1483463

 

Fant ikke ut før etterpå at driverne jeg brukte ikke var futuremark approved :(

 

Skal prøve med peltierkjøling senere, og da kan jeg kanskje håpe på WR :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...