Gå til innhold

Fugleviruset, kansje det muterer?


Stig Jøran

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de frykter en pandemi.. ala. dommedagsprofetier.

 

tror det kan bli riktig så ekkelt. Og selv norge har ikke nok vaksiner eller medisiner til alle innbyggerne her i landet. Men så er ikke det sakt at alle vil bli smittet hvis det bryter ut noe da heller...man måtte vel opprettet karantene områder elns, isolerte "Clean zones" der folk som ikke fikk vaksiene oppholdt seg elns? ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
dette er jo "bare" enda en måte naturen prøver å kutte litt ned på menneskebestanden.... det er jo "jevnlig" epidemier som sørger for slik... kanskje fugleinfluensaen blir en ny svartedauen....

Vi har nok hatt epidemier tilsvarende svartedauden allerede, men slik det var på det tidspunktet da svartedauden herjet, var det liten hygiene og få medikamenter.

Lenke til kommentar
dette er jo "bare" enda en måte naturen prøver å kutte litt ned på menneskebestanden.... det er jo "jevnlig" epidemier som sørger for slik... kanskje fugleinfluensaen blir en ny svartedauen....

Vi har nok hatt epidemier tilsvarende svartedauden allerede, men slik det var på det tidspunktet da svartedauden herjet, var det liten hygiene og få medikamenter.

Spanskesyken. I 1918 døde mellom 20 og 35 millioner mennesker.

Endret av Equtious
Lenke til kommentar

Bekymrer meg egentlig veldig lite i og med at jeg er ung, frisk og veldig lite mottakelig for sykdommer. Vet dog ikke om det har noe å si her?

 

Men det kommer jo til å bryte ut i Asia, som vanlig, og da er det bare og stenge de landene inne. Kina kunne jo trengt og kutte ned på folkemengden ...

 

Men det er desverre sant at det er for mange mennesker på jorda. Burde jo nesten opprettet en maks ett barn regel i hele verden.

Lenke til kommentar
Men det er desverre sant at det er for mange mennesker på jorda. Burde jo nesten opprettet en maks ett barn regel i hele verden.

Godt poeng. Selv synes jeg det er verdt å tenke over at vi klager på overbefolkning, samtidig som vi legger masse penger i å holde mennesker som egentlig aldri ville levd i live... Er selvsagt umulig å diskutere når du kommer til enkeltsaker, men det er en interessant problemstilling.

Endret av cecolon
Lenke til kommentar
Men det er desverre sant at det er for mange mennesker på jorda. Burde jo nesten opprettet en maks ett barn regel i hele verden.

Fy faen. Har hele tiden tenkt at det er en kjip regel, men når jeg tenker over det, er det egentlig jævlig bra. Vi må jo nesten begynne med det før eller siden uansett. Blir jo bare fler og fler av oss :hrm:

Lenke til kommentar
Trådstarter: Jeg leser at det regjeringen har kjøpt inn medisin til 30% av befolkningen noe som kommer til å holde i massevis siden jeg regner ikke med at alle kommer til å bli syke ;)

Joda, men hva om det bryter skikkelig ut, og mange fler enn det som

er ventet blir syke.

 

Men, de vil vel fort kunne finne noen medisin mot det.

da vil ca 30% av norges befolkning overleve... :roll:

Lenke til kommentar
dette er jo "bare" enda en måte naturen prøver å kutte litt ned på menneskebestanden.... det er jo "jevnlig" epidemier som sørger for slik... kanskje fugleinfluensaen blir en ny svartedauen....

Vi har nok hatt epidemier tilsvarende svartedauden allerede, men slik det var på det tidspunktet da svartedauden herjet, var det liten hygiene og få medikamenter.

Spanskesyken. I 1918 døde mellom 20 og 35 millioner mennesker.

Hoho, unnskyld at jeg ler litt i en sånn situasjon, men syns det stod "spankesyken" :!:

Lenke til kommentar
dette er jo "bare" enda en måte naturen prøver å kutte litt ned på menneskebestanden.... det er jo "jevnlig" epidemier som sørger for slik... kanskje fugleinfluensaen blir en ny svartedauen....

Vi har nok hatt epidemier tilsvarende svartedauden allerede, men slik det var på det tidspunktet da svartedauden herjet, var det liten hygiene og få medikamenter.

Spanskesyken. I 1918 døde mellom 20 og 35 millioner mennesker.

Hoho, unnskyld at jeg ler litt i en sånn situasjon, men syns det stod "spankesyken" :!:

To the airport! Too the aiiirport! AIRPORT!

Lenke til kommentar

Er jo flere epidemier som har mutert i historien. Svartedauden var egentlig lungepest fra Kina eller noe. Men så kom den til Europa og muterte med en annen sykdom som smittet menneske til menneske så den spredte seg raskt og drepte mange.

 

Spanskesyken var jo fugleinfluensa mutert med vanlig influensa som gjorde at den smittet fra menneske til menneske også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...