Gå til innhold

Hjelp til sammensetning av pc til musikkproduksjon


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg driver og titter etter ny musikkmaskin, og aner egentlig ikke hva jeg bør gå for.

 

Noen her som kan komme med tips og ideer?

 

jeg trenger:

 

-kabinett + powersupply

-Hovedkort

-cpu

-ram

-harddisk

-skjermkort til 2 skjermer

-minst 2 firewire porter

-minst 4 ledige pci slots.

 

Jeg trenger ikke lydkort. skjermkortet kan godt sitte på hovedkortet for all i care, men Lan bør det kansje være på hovedkortet..? :blush:

 

 

 

Krav til maskin:

 

-må ikke bråke som en jumbojet med mavesyke.

 

-Ikke no amd prosessor greier.. har bare dårlig erfaring med det, og alle jeg har snakket med i bisnissen mener pentium er tingen.

 

-pris bør holdes under 12000,-

 

bruksområde:

 

Skal kjøre Nuendo, Reason 3, en haug med vst plugins og et par andre musikk-relaterte programmer.

 

 

Håper å få ny maskin på plass innen november. :w00t:

 

:love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har inntrykk av at grunnen til at mange i musikkbransjen anbefaler Intel har delvis vært mangel på egnede chipset til AMD, og hovedkortet er kanskje den viktigste komponenten. nforce3 til AMD og i875P til Intel har vist seg å være ca like bra, begge velegnet til audio. Feks i915 trenger ikke bli bra selv om det er en Pentium som passer på kortet, trenger bare litt for kraftig skjermkort før hovedkortytelsen kan degraderes. Pr idag er 945 og 955 de eneste chipset med PCI-Express som er bra nok, det er vel mye derfor folk anbefaler Intel til musikkproduksjon.

 

Vet bare om ett 945 baserte ATX hovedkort med 4 PCI, tror det har firewire også, DETTE. Hvis du klarer deg med 3stk PCI og 1stk PCIe x1 evnt PCIe x4 blir det mer å velge i. Hvis du går for BTX finnes det ett kort med 4 PCI, Dette med 955X fra Intel og ellers er det sikkert fortsatt mulig å få tak i i875 kort med sokkel 775, kan ha kraftige prosessorer på dem men de støtter ikke dobbelkjerne Pentium D. Det eneste jeg kan finne med i875P og socket 775 er DETTE fra DFI. Hvis du syns du klarer deg uten dobbelkjerne da?

 

Vil iallfall anbefale dobbelkjerne, har Pentium D selv, veldig bra ja. Ca kr4500 for D840 med 3.2GHz, underkant av 3000 for D830 (3GHz). D830 passer sikkert bra til budsjettet ditt. Eller skal du ha vanlig Pentium 4 op 875P-hovedkort? Blir forskjell på RAM og skjermkort også med 875P så du bør bestemme deg for hovedkort først. Med BTX blir det annet kabinet osv, kan bli vanskelig å finne noe du liker da pluss at det blir fort dyrere, så også det er en avgjørelse du må ta først.

Lenke til kommentar
Har inntrykk av at grunnen til at mange i musikkbransjen anbefaler Intel har delvis vært mangel på egnede chipset til AMD, og hovedkortet er kanskje den viktigste komponenten. nforce3 til AMD og i875P til Intel har vist seg å være ca like bra, begge velegnet til audio. Feks i915 trenger ikke bli bra selv om det er en Pentium som passer på kortet, trenger bare litt for kraftig skjermkort før hovedkortytelsen kan degraderes. Pr idag er 945 og 955 de eneste chipset med PCI-Express som er bra nok, det er vel mye derfor folk anbefaler Intel til musikkproduksjon.

 

Vet bare om ett 945 baserte ATX hovedkort med 4 PCI, tror det har firewire også, DETTE. Hvis du klarer deg med 3stk PCI og 1stk PCIe x1 evnt PCIe x4 blir det mer å velge i. Hvis du går for BTX finnes det ett kort med 4 PCI, Dette med 955X fra Intel og ellers er det sikkert fortsatt mulig å få tak i i875 kort med sokkel 775, kan ha kraftige prosessorer på dem men de støtter ikke dobbelkjerne Pentium D. Det eneste jeg kan finne med i875P og socket 775 er DETTE fra DFI. Hvis du syns du klarer deg uten dobbelkjerne da?

 

Vil iallfall anbefale dobbelkjerne, har Pentium D selv, veldig bra ja. Ca kr4500 for D840 med 3.2GHz, underkant av 3000 for D830 (3GHz). D830 passer sikkert bra til budsjettet ditt. Eller skal du ha vanlig Pentium 4 op 875P-hovedkort? Blir forskjell på RAM og skjermkort også med 875P så du bør bestemme deg for hovedkort først. Med BTX blir det annet kabinet osv, kan bli vanskelig å finne noe du liker da pluss at det blir fort dyrere, så også det er en avgjørelse du må ta først.

Hei!

Tusen Takk for gode tips! :thumbup:

 

For å være helt ærlig så mista jeg helt oversikten etter at jeg kjøpte mitt asus p4b533 hovedkort og dytta en 2.4ghz på den. Den gangen var det noe av det kuleste man kunne få tak i til musikk ivertfall, og det begynner å bli noen år siden.

 

Jeg har jobbet endel på en pc med Intel 925XE chipset, og det bø på store problemer med blant annet cpu spikes ( http://www.rme-audio.com/english/techinfo/cpuspikes.htm ) ((håper det er lov å linke til externe sider her forresten.. ))

 

 

Jeg trenger igrunnen bare noe som ER en god del heftigere enn min p4 2.4ghz + 1gb ram, og som kan bygges videre ut. socket 478 er jo så aaalt for gammalt. tenkte å kjøpe en 3ghz prosessor bare for å dra det siste lille ut av klumpen min, men komplett fjerna det fra webshopen sin før jeg rakk å trøkke på "putt i kurv"..hehe..

 

Dette med dobbeltkjerne.. har det MYE bedre ytelse enn "vanlige" cpu? Jeg har prøvd å oppdatere meg litt på dette, men blir mere forvirra enn klok.

 

Dette med kvalitet/ytelse på skjermkort er vel relativt uvesentlig for meg. jeg skal ikke bruke maskinen til spill, men kun musikkproduksjon på 2 skjermerskal produsere musikk til film også, men ikke film til musikk.. ;)

 

 

Pris på hele opplegget er egentlig ikke noen stor deal for meg.. jeg har siktet på 12000 spenn, men hvis jeg kan få 50% feitere maskin for 15000 så er jo ikke det noe problem egentlig. kan kjøpe litt og litt eventuelt. men jeg prøver å holde meg på rundt 12 lapper. :dribble:

 

 

Du ga meg et par gode pekere og et par nye spørsmål. håper det er greit at jeg maser litt med nye spørsmål etter jeg har vært å sjekka priser på det forskjellige. :D

Lenke til kommentar

Har også hørt om det der med 925X/XE ja, men nå sies det på forumet til cubase at 945 og 955 skal ha fått det problemet fikset, alternativt bruk simplest mulig skjermkort på 925/915, og da blir det problem for flerskjermsbrukerne.

 

Og dualcore har mye bedre ytelse ja, masse krefter i reserve. Siden prisforskjellen er såpass liten er det brukbart mye mer for penga. Nå er det ikke alle program som støtter dualcore, men innen profflyd har dual CPU vært vanlig siden Pentium Pro så de fleste program burde virke bedre med dualcore, iallfall ikke dårligere =)

 

Ang HWs anbefaling, det skjermkortet er ikke brukbart til flerskjermsbruk, tror du bør se på Matrox eller noe annet med dual DVI istedet. Og hovedkortet vet jeg ikke, det er iallfall en forumbruker her som har fått bra resultat med Pentium D på det kortet, overklokket og med ekstra feit kjøler, men det var også en som hadde voldsomme temperaturer på CPU (D820) med det hovedkortet, og det har også vært rapportert om skumle temperaturer på Asus med 955X xhipset (P5WD2) ved bruk av Pentium D. Så forsiktig med Asus til Pentium D kanskje.

Lenke til kommentar

Gå inn på komplett.no, bruk hurtigkasse, og kopier inn følgende:

 

303823

310385

309927

306555

311513 2

122429

310901

307845

301116

308622

309415

 

Det ble rett over budsjettet, men jeg vet ikke hva du trenger av blant annet diskplass. Det er en del det går an å moderer litt nedover på.

 

Med støydempende rammer til begger harddisker, støysvak strømforsyning, og veldig god og støysvak CPU-kjøler, skulle det ikke være noe særlig bråk å snakke om i den PCen.

 

Skjermkort og hovedkort har passiv kjøling. Kabinettet har 120mm vifte i bakkant, samt en 80mm i front som blåser over harddiskene. Denne 80mm-viften vil derimot ikke hjelpe noe på harddiskene dersom harddiskrammene monteres.

 

Med 2GB RAM og Intel Dual Core 3GHz skulle man være godt rustet for fremtiden, uten at jeg vet nok om hva disse forskjellige programmene krever.

 

Og som innbitt AMD-fan, må jeg bare legge til:

Det har aldri vært noen problemer med AMD-prosessorer, og at disse har vært/er ustabile er bare tullprat. Men inntill de siste par-tre-fire (?) årene har det vært stusselige saker på hovedkort-fronten til AMD, men ustabile chipset]/b]. Altså ingenting AMD skal ha skylda for ;)

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Heisann

 

Har nettopp kjøpt meg pc til musikkproduksjon selv, basert på Pentium D/955x, venter dessverre på strømforsyningen ennå (trege netshop :p), så jeg har ikke fått testet den ennå, men har gjort MYE research før jeg valgte ut delene...

 

Hvis du IKKE skal ha pci-express så er AMD/nForce3 et godt valg!

Ellers - gå for intel (i hvert fall foreløpig).

 

Et par anbefalinger:

Kabinett: Antec P180 -Fantastisk luftsirkulasjon, vibrasjonsdempede HD-fester, genialt!

 

Ram:

IKKE kjøp den billigste ram'en! Sjekk ut CAS-latency. Kjøp kjente merker som OCZ, Kingston osv. Helst 2Gb.

 

Skjermkort: Matrox p650 - Overlegent på 2D og flerskjermstøtte

 

PSU:

OCZ Powerstream 420/520w (ikke 600w) du trenger MYE strøm på 12v railen, pga av Pentium D'en - 420 har 30A, 520 har 33A, og de er stabile som pokker.

 

HK:

Har selv kjøpt Asus P5WD2, det har alt jeg trenger + et godt rykte blant musikkfolk...

 

OBS!

Pentium D er den cpu'en som produserer mest varme!

Ta med en Thermaltake Big Typhoon, så trenger du ikke tenke på høye temper...

 

PS

Send gjerne en PM hvis du lurer på noe...

Lenke til kommentar
Har også hørt om det der med 925X/XE ja, men nå sies det på forumet til cubase at 945 og 955 skal ha fått det problemet fikset, alternativt bruk simplest mulig skjermkort på 925/915, og da blir det problem for flerskjermsbrukerne.

 

Og dualcore har mye bedre ytelse ja, masse krefter i reserve. Siden prisforskjellen er såpass liten er det brukbart mye mer for penga. Nå er det ikke alle program som støtter dualcore, men innen profflyd har dual CPU vært vanlig siden Pentium Pro så de fleste program burde virke bedre med dualcore, iallfall ikke dårligere =)

 

Ang HWs anbefaling, det skjermkortet er ikke brukbart til flerskjermsbruk, tror du bør se på Matrox eller noe annet med dual DVI istedet. Og hovedkortet vet jeg ikke, det er iallfall en forumbruker her som har fått bra resultat med Pentium D på det kortet, overklokket og med ekstra feit kjøler, men det var også en som hadde voldsomme temperaturer på CPU (D820) med det hovedkortet, og det har også vært rapportert om skumle temperaturer på Asus med 955X xhipset (P5WD2) ved bruk av Pentium D. Så forsiktig med Asus til Pentium D kanskje.

så skjermkortet har innvirking på cpu spikesene? *grave meg ned*

 

 

Da må det vel bli dualkåre professor jeg går for! :yes:

Men det er jo relativt sprekt sprang fra 3000 spenn for 3ghz, til nesten 4700 for 3.2ghz. har ikke råd til å legge mer enn 3lapper i prosessor i denne omgangen ivertfall..da blir det ikke vann og havregrøt resten av året, men bare vann..hehe

 

Og hvor mye kjappere og bedre er egentlig f.ex: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309927&cks=ACC i forhold til f.ex: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307540&cks=ACC ?

 

 

fikk et par tips om at Thermaltake Big Typhoon løser problemene med tempen så lenge man får plass til den på hovedkortet.. jeg er veldig redd for tempen ja..maskina kommer til å stå på stortsett hele døgnet vil jeg tro, og da erre jo greit at jeg kan sove trygt uten å vokne til kokt cpu...

 

:w00t:

 

Genial hjelp jeg får her.. tusen takk :)

Lenke til kommentar
Gå inn på komplett.no, bruk hurtigkasse, og kopier inn følgende:

 

303823

310385

309927

306555

311513 2

122429

310901

307845

301116

308622

309415

 

Det ble rett over budsjettet, men jeg vet ikke hva du trenger av blant annet diskplass. Det er en del det går an å moderer litt nedover på.

 

Med støydempende rammer til begger harddisker, støysvak strømforsyning, og veldig god og støysvak CPU-kjøler, skulle det ikke være noe særlig bråk å snakke om i den PCen.

 

Skjermkort og hovedkort har passiv kjøling. Kabinettet har 120mm vifte i bakkant, samt en 80mm i front som blåser over harddiskene. Denne 80mm-viften vil derimot ikke hjelpe noe på harddiskene dersom harddiskrammene monteres.

 

Med 2GB RAM og Intel Dual Core 3GHz skulle man være godt rustet for fremtiden, uten at jeg vet nok om hva disse forskjellige programmene krever.

 

Og som innbitt AMD-fan, må jeg bare legge til:

Det har aldri vært noen problemer med AMD-prosessorer, og at disse har vært/er ustabile er bare tullprat. Men inntill de siste par-tre-fire (?) årene har det vært stusselige saker på hovedkort-fronten til AMD, men ustabile chipset]/b]. Altså ingenting AMD skal ha skylda for ;)

aah..thats what im talkin about!

 

Takker for hjelpa! :thumbup:

 

skal me sjå...

 

Kabinettet ser veldig fint ut! og billig er det også! men en trivelig kar lengre ned her tipset om dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311800&cks=SER .. hvis jeg misforsto han riktig så sitter det slike dempefestesaker til diskene her fra før av.. ka du trur om det? :)

 

og det hovedkortet der har en til tipset meg om..det står vel mellom det og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309056&view=detailed <-dette. for å være helt ærlig så ser jeg ikke den store forskjellen på de..men så er ikke jeg så veldig oppegående på hardware heller.. dyrest er jo ikke alltid best..eller?

 

erre mye forskjell på Bitspower Silent Storm og Thermaltake Big Typhoon ? jeg trenger en stabil og stillegående kjøler jeg kan stole på..

 

jeg har faktisk stortsett kun hatt corsair ram, og aldri hatt noe problem med de noensinne. men merker jeg mye forskjell på denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301116&s=sc ramen du forelslo og f.ex noe som koster en tusenlapp mere?

 

jeg har regna mye frem og tilbake på hele pakka og og jeg må nok kansje bevege meg over i budsjett 13000 for å ha sjans til å komme i mål med noe som vil funke råbra for meg :)

 

74gb harddisk til 1500 spenn høres dyrt ut spørru meg.. er det verdt penga?

 

bra med diskplass er jo alltid en slager :)

 

 

Håper ikke du føler jeg er kritisk til det du anbefaller, men jeg prøver bare å overbevise meg selv om hvilke valg jeg skal ta..setter stor pris på hjelpen og at du satt opp et helt oppsett og traff budsjettet mitt +- noen kroner er jo veldig bra!

 

strømforsyning har jeg + peil på, så jeg regner med at denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308622&s=sc du anbefaller er bra nok. :)

 

 

 

ble mange spørsmål her :dribble:

Lenke til kommentar
Heisann

 

Har nettopp kjøpt meg pc til musikkproduksjon selv, basert på Pentium D/955x, venter dessverre på strømforsyningen ennå (trege netshop :p), så jeg har ikke fått testet den ennå, men har gjort MYE research før jeg valgte ut delene...

 

Hvis du IKKE skal ha pci-express så er AMD/nForce3 et godt valg!

Ellers - gå for intel (i hvert fall foreløpig).

 

Et par anbefalinger:

Kabinett: Antec P180 -Fantastisk luftsirkulasjon, vibrasjonsdempede HD-fester, genialt!

 

Ram:

IKKE kjøp den billigste ram'en! Sjekk ut CAS-latency. Kjøp kjente merker som OCZ, Kingston osv. Helst 2Gb.

 

Skjermkort: Matrox p650 - Overlegent på 2D og flerskjermstøtte

 

PSU:

OCZ Powerstream 420/520w (ikke 600w) du trenger MYE strøm på 12v railen, pga av Pentium D'en - 420 har 30A, 520 har 33A, og de er stabile som pokker.

 

HK:

Har selv kjøpt Asus P5WD2, det har alt jeg trenger + et godt rykte blant musikkfolk...

 

OBS!

Pentium D er den cpu'en som produserer mest varme!

Ta med en Thermaltake Big Typhoon, så trenger du ikke tenke på høye temper...

 

PS

Send gjerne en PM hvis du lurer på noe...

Hey!

 

 

Aaah..ja..jeg har knota MYE rundt selv og spurt stortsett alle jeg kjenner som driver med musikk og tråla musikkbutikker som bygger maskiner etc etc.... hadde det bare vært ett standard oppsettt for musikkproduksjon..hehe..

 

Hvor mye penger har du spytta inn i maskina di a?

 

jeg har ikke peiling på pci-express...trenger jeg det? hehe..

 

 

kabinettet du anbefaller ser jøvli stili ut! har lyst på et slik et tror jeg.. litt dyrt men.. følger det med slike gummidempere til diskene i den? eller misforsto jeg deg der?

 

ram ja..hvor ram skal den være? heh.. jeg payer gjerne en tusenlapp extra for å få merkbart bedre ytelse i minnet, men jeg gidder ikke dytte ut extra money hvis jeg ikke merker store forskjellen på 2gb minne til 1500 enn 2500..eller no.. :whistle:

 

skjermkort ja..jeg trenger vel ikke no veldig bra, men noe som henger med i svingene ivertfall. noe som ikke bremser ned noe.. foreløpig kjører jeg en 18" lcd skjerm på dvi, men har store planer om i januar å oppgradere til 2x20" widescreen. da erre kansje greit med 2 dvi plugger på maskina.. eller ka du tru? :)

 

hovedkortet ditt har jeg titta på og fått tips om.. noen mener det er overkill, men jeg er veldig glad i asus og det ser jo pent ut..

 

 

takk for hjelpen til deg og! :) godt å høre at du har fått deg ny musikkmaskin! kjipt at powern din ikke har kommet enda da..hadde vært gøy å høre hvordan kassa di presterer!

 

:p

Lenke til kommentar
Får prøve å trå litt varsomt nå. :D

 

Ville ivertfall lest litt tester før jeg avfeide AMD Athlon 64 X2....

hehehe..joa..du sier noe.. ;) skal prøve å sette meg mere inn i det før jeg endelig bestemmer meg. har bare slitt MYE med temperaturer og manglende støtte i amd..men jeg er jo litt gammaldags og det er litt slik at de som like audi ikke kjøper bmw og omvendt..

 

Men jeg hører flere og flere skryte av amd og musikkmaskiner for tiden, så jeg tar det til etteretning!

 

:roll:

Lenke til kommentar

Hallo! :)

 

 

Nå har jeg surra litt frem og tilbake og fått tips og råd av flere.

 

Best råd og hjelp har jeg vel, ikke overaskende, fått her av dere. Tusen takk for hjelpen så langt.

 

av det jeg har fått anbefalt til nå, syns jeg dette virker mest ålreit:

 

kabinettet ser veldig ålreit ut, men er det verdt penga? ser jo kult ut, men er det stort nok? size does matter, doesnt it? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311800&s=sc

 

de fleste som har prøvd dette hovedkortet er veldig fornøyd: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309056&s=sc er det overkill for meg?

 

prosessor..jeg kan vel strekke meg til 3500 spenn for en cpu, men dette holder vel kansje? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309927&s=sc

 

bedre kjøledings til cpu enn den som pleier å følge med må jeg vel ha? does this do the trick? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309233&s=sc noen som vet om den eventuelt IKKE passer på det hovedkortet eller til den cpu'n?

 

ram har jeg vel heller dårlig peiling på. prøver å sette meg litt inn i alt her, men det blir mye input på en gang..

Men vil jeg merke stor forskejell på http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301116&cks=PRL og f.ex noe som er en brei tusenlapp dyrere?

 

 

skjermkort ... ... :blush: ehm.. no idea.. trenger vel 2 dvi, og thats all i know. har aldri vært noen gamer (bortsett fra red alert da som er utrolig morro) og kommer nok heller ikke til å spille noe på denne maskina. vil ha den så clean som mulig.

 

 

Igjen, dere har kommet med utrolig god info til meg, og pensa meg i rekti retning vil jeg tro.

 

:hmm:

Lenke til kommentar
Har bare slitt MYE med temperaturer og manglende støtte i amd..

AMD sine dualcore prosessorer ligger en hel del under Intel sine i effekt forbruk, så varmeproblemene er nok snudd på hodet.

Pentium D820 : 251 Watt full load

AMD X2 3800  : 166 Watt full load

Link

 

Men støtte for AMD prosessorer i musikk software vet jeg ikke noe om. Og det er jo selvsagt et avgjørende punkt for ditt valg.

 

Vurdere selv å sette sammen an dual core maskin i nærmeste fremtid, til bilde/film rendering. Tidligere var dette også intel sine eneområder, både på ytesle og støtte i programmer.

 

Men i de testene jeg har sett til nå, er AMD's X2 prosessorer overlegne til det også.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Mye frem og tilbake her...

 

PCI-express?

Du trenger ikke, men jeg valgte det for å ha bedre muligheter til å oppgradere senere, siden jeg vil ha et godt 3D-kort. Til ditt bruk er det meget mulig at det holder med AGP, da Matrox P650 kommer til å holde leeenge, så lenge du ikke plutselig trenger masse 3d-kraft

Matrox har 2xDVI

 

Hvis du IKKE skal ha PCI-express - sier det igjen: Gå for AMD x2 + nForce3

Mindre varme, minst like kraftig (Intel & AMD presterer om hverandre på forskjellige tester)

OBS

AMD har hatt problemer med kombinasjon av Firewire-lydkort og UAD-kort...

 

PSU

Fortron Source er ABSOLUTT bra og stabile strømforsyninger, men jeg ville holdt meg til en single 12v rail - i stedet for 32a delt på 2...

OZC'en har jeg hørt er stillere også.

Men, hvis du sier du vet skal jeg ikke påstå noe...

OBS

Velger du derimot AMD, kan du velge en mye mindre PSU, kanskje 300w.

Sjekk www.silentpcreview.com

 

Ram

Hvis du kjøper Pentium D, kan du ha DDR2 ram. Denne er raskere, så en høyere latency her betyr ikke at den yter dårligere enn en lav-latency PC3200 f.eks.

Har du litt penger kjøper du 2 sånne: OCZ 1024 DDR2 Platinum Edition

Ifølge det jeg har lest og hørt, har kvalitet og latency absolutt noe å si, og er ikke noe å være gnien på når man skal jobbe med musikk f.eks.

 

Kabinett

JA, P180'en har gummifester til diskene - beste jeg noen gang har sett, med uttagbare skuffer.

Les litt her hvis du vil vite mer om kabinettet. DET ER HELT KONGE!

 

Cpu-kjøler

Ja, gå for Big Typhoon!

Kjøler bedre, og er mer stillegående...

 

HD

Sikker mange som er uenig, men:

NEI, raptor er ikke verdt prisen, og den bråker.

Hvis du vil være helt sikker, kjøp Seagate,

hvis du vil ha en stillegående, kjøp Samsung Spinpoint.

 

Fw-kontroller

Kjøp LaCie - denne

Den er kompatibel og bra - i motsetning til visse andre...

 

Min pc

Brukte 16-17 lapper,

men nå kjøpte jeg litt "ekstra", siden det blir en pc med fysisk Dual-Boot system, for å bruke pc'en til forskjellige ting, men samtidig holde DAW'en hellig.

Lenke til kommentar
HD

Sikker mange som er uenig, men:

NEI, raptor er ikke verdt prisen, og den bråker.

Hvis du vil være helt sikker, kjøp Seagate,

hvis du vil ha en stillegående, kjøp Samsung Spinpoint.

En som er uenig her ja.

 

Min 200GB Seagate S-ATA, og 200GB Seagate IDE bråker mye mer enn min 74GB Raptor.

 

Seagate har en irriterende arbeidsknatring, mens Raptoren har en litt høyere frekvens på surringen enn andre disker pga 10 000 rpm mot 7200 rpm på andre disker.

 

Jeg ville heller gått for Samsung dersom støy er et viktig.

Lenke til kommentar

Tror jeg var litt uklar...

 

Seagate er ikke støysvak, men driftsikker!

Samsung er støysvak, men har ikke samme meritter som Seagate.

 

Har hørt litt forskjellig om Raptorene.

Mulig de ikke bråker sånn allikevel, men jeg synes fortsatt det er mye peng for lite plass. Er enig i valget av Samsung...

Lenke til kommentar

ta en titt på http://www.frostnetwork.se/no/

de lager pc'er beregnet for musikkbruk. komponentene er testet og virker garantert sammen. drivere til en bråta med lydkort er allerede installert, slik at det er plug and play for dem. det er backup løsninger (gjenopprett som levert fra frost, som levert fra forhandler eller som valgfritt snapshot feks fra i går)

de har en egen support avd med svinkompetente personer, og de svarer på alle spørsmål du måtte ha omkring kjøpet i forkant. du kan også betale for å få feks cubase installert av dem, slik at det bare er å gjenopprette fabrikssimaget hvis du sliter ;)

de er ikke billige, men de funker!! stille er de også ;)

 

mvh

 

MrM

 

ps: de er nettopp kommet med ny serie med bedre ytelse og med et enda feitere kabinett.. se her for info.. http://www.frostnetwork.se/

kommer snart på den norske (host host danske) siden snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...