Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerning av CO2-filter

Nissen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hørte av en kamerat (i helgen, på fylla) at det er mulig å fjerne et CO2 filter som er montert i eksosanlegget i bilen min en eller annen plass, for så å tjene opptil 10 hester på dette.

Er dette mulig?

Viss det er mulig, er det da lovlig o.l.?

Byr det på noen problemer av noe slag dersom jeg evt. gjennomfører denne operasjonen?

Er dette noe som ikke kan gjøres selv, men som spesialister evt. må gjøre?

Har en Peugeot 605 SLi '91.

Mvh Nissen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes ikkje noe CO2 filter på bilen, men det er en catalysator som fjerner andre skadelige avgasser. Den er det ulovlig å fjerne, men du får muligens 5 hk ekstra viss du fjerne den og erstatter med et røyr.

Skrevet

Okey.

Men dersom jeg fjerner denne katalysatoren;

blir dette da oppdaga på f.eks. EU-kontroll, eller er det noe som merkes med en gang(mtp. ekstra støy e.l.) ? :p

Er det forresten andre måter å trimme en bil på uten å nødvendigvis gå til innkjøp av nytt utstyr?

Mvh Nissen (Er litt ny i faget:))

Skrevet

Det blir merka på EU ja, men bare ta vare på den. Er ikke vanskelig å bytte tilbake før EU osv! Men mange slår hull igjennom den og knuser innmaten, men det er ikke lurt, for da må du kjøpe en ny en før EU og om du får beskjed om å møte opp på teknisk kontroll. Katalysatoren finn du som regel midt under bilen i eksosrøranlegget. Den er konisk så den er mye bredere på midten og flat i bunn og topp.

Skrevet

Skal si dere en ting jeg ;)

Dere blir ikke merka hvis dere knusern innvendig =)

Og det blir samme efekt, en kompis av meg gjorde det på sin camry :)

Og den ble godkjent på EU kontroll!

Skrevet

Kan jo hende det merkes.. Men hvis du er smart så viser du den ikke hos NAF, men hos for eks. et bilverksted med tilatelse til å EU godkjenne biler.. Dem er sjelden så nøye som NAF :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...