Gå til innhold

Mer minne for entusiastene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lave tall som mulig er best.

3-3-2-8 er ganske bra til PC4000 å være. Det beste du får på PC3200 er 2-2-2-5 (Geil har 1,5-2-2-5, men det er ikke relevant).

Dog er det helt umulig å merke forskjell på timings når man bruker PC'en til vanlig bruk. Det er kun benchmark-programmer som kan greie å finne ytelsesforskjell.

 

Men lave timings kombinert med høy hastighet, tyder på at de er kapable til å overklokke ganske så bra.

Lenke til kommentar

Det går an å sette øke divideren til minnet (=senke klokkehastigheten på minnet uten å senke hastigheten på HT-bussen)

 

Det går riktignok litt ut over resultatet i SuperPi (pga latency) og ut over bencharmken på minnebåndbredde i SiSoft Sandra, men andre ting blir som regel bare neglisjerbart påvirket.

Lenke til kommentar
Hvordan finner en ut om hovedkortet støtter 2,8 volt på minneslottene? Finner det ikke på produsentens hjemmeside.

Sjekker BIOS. For min egen del kan jeg justere volt'en fra 2.6 til 2.9.

Ja, selvfølgelig. Har ikke drevet med overklokking foreløpig. Litt flaut at jeg ikke kom på noe så elementært :blush:

Lenke til kommentar
Er det MSI-kortet med DVI Simen1 benytter , noen andre som har erfaring med ;

MSI RS482M4-ILD,ATI Xpress200,Socket-939 SATA, LAN, m-ATX, VGA, DVI, PCI-Ex16 ?

Vel, kan vel bare svare:

 

jeg har iaff kortet, og kan si deg følgende:

grafikken på kortet (x300) yter helt greit, iallefall til WoW og cs 1.6.. Kortet er stabilt, og yter relativt greit..

Eneste minus som gjør at jeg nå skal bytte til et ASRock kort er at MSI kortet betyr 0 overklokking..

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...