Foozan Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Lurte på hvordan man kan maksimere healerpotensialet til en paladin... * Hvilken build bør man ha? * Hvilket utstyr bør man ha? (uten å måtte ta MC/BWL) Int vs Spir vs +healing gear? Droppe LF til fordel for annet mer healing speccet gear? Evt nedjustere fra plate? * Healing tacts? Er klar over at palas ikke vil få samme healingen som en priest men nå som jeg først sitter på en 60 pally og prester er meget mangelfullt hadde det vært greit å maksimere poensialet til backup healeren... Spiller lite solo etter 60 ble nådd og svært lite PvP annet enn de jeg treffer på til og fra andre steder, så dmg output kommer i andre rekke. Survivability sitter pallys på i lassevis uansett...
Loeve Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Masse +healing. Skal visst være ekstremt bra hvis du får tak i masse gear.
Wheezy Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 +Mana regen gear er også ganske kjekt å ha. Anbefaler dette: - Hammer of the Grand Crusader, dropper i Stratholme av Balnazzar. - Chitinous Plate Legguards, dropper i Stratholme av Nerub'enkan. - Energized Chestplate, dropper fra Alzin The Wildshaper i DM East. - Ring of Demonic Guile, dropper også fra Alzin The Wildshaper i DM East. (x2)
Kasp Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 (endret) Vel, først av alt håper jeg du har satt talentene dine på de mest viktige elementene innen holy. Hvis du vil være brukbar i instances som MC/BWL og andre end-game instances, vil jeg anbefale å gå for protection i tillegg til holy. Gir deg en 15 minutter lang salvation i tillegg til en del annet brukbart for parties i instances. Få med Spiritual Focus 5/5, Imp. Holy Light 3/3, Illumination 5/5 (et must), Divine Favor (genial i kombinasjon med Illumination), Imp. Blessing of Wisdom 5/5 (for å få tilgang til Divine Wisdom), Divine Wisdom 5/5 og Imp. Flash of Light (den healen du bruker desidert mest). Under protection kan du vel selv velge ut hva som er viktigst, men få med Imp. Salvation 2/2. Siden du nå har Illumination som gir deg 100% mana tilbake av hva den forrige healen du castet kostet, bør du få så mye +crit spell chance du bare kan. Helt enkelt sier det at hvis du har +10% crit chance med spells, er hver 10. Holy Light eller Flash of Light gratis, noe som er genialt. Divine Favor blir da som en gratis Holy Light som er garantert å critte. +Healing spells er greit, men ikke et must for paladins, selv om det hjelper en del på Flash of Light hvis du caster det mye, noe du gjør i parties der du er healadin. Men sats på +crit spell chance. Med tanke på gear og plate bør du ta hva som enn kommer. Siden du healer er det ingen vits med mye armor siden du mest sannsynlig ikke kommer til å ta direkte hits fra npc'er. Intellect er jo viktig, men dropp spirit og gå heller for Mana regen hvis du absolutt vil det. Healing tacs er vel å bruke Flash of Light hele tiden, går MT eller en annen i gruppa di spesielt lav på HP lenge, så bruk Divine Favor og Holy Light, men husk at Holy Light har en lang castingtid, så ofte kan det være for sent. Blir det det, så sleng på en Blessing of Protection, men ikke på MT da det reduserer agro. Noe mer? Endret 26. september 2005 av Kasp
ArchEnemY Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 Fant en post om dette ett eller annet sted for lenge sia. Har ikke link lenger, så må bare poste det som stod der. Sry for mye engelsk :S Håper det kan være til litt hjelp. I'd like to start a new thread about heal ger. We had one lower, but the titles seams to just be causing anger and people are not reading the posts. What i'd like to show is that a Paladin with a full heal gear set is a very strong addition to a raid. More so than just a Paladin casting holy light every once in a while. This would be for end game raid bosses. A Paladin can provide a buffer to the main tank, and allow the priests to conserve mana. A safty net of sorts. This gear is not meant to be worn all the time, just for times in a raid then the healing needs to be extra good, as in bosses. Our DPS will never be that great, and so we should focus on things in a raid that we can do really well. I want to post some hard numbers so people can compare, stop guessing and see. My gear comes to +531 to heals. Now I know it doesn't add that much to my heals. So here is exactly what my heals do with my heal gear and Blessing of Light: Flash of Light (1.5 cast speed) Rank 1 35 mana Base 67-77 With gear - 410-420 Rank 2 50 mana Base 102-117 With gear - 445-460 Rank 3 70 mana Base 153-171 With gear - 496-514 Rank 4 90 mana Base 206-231 With gear - 549-574 Rank 5 115 mana Base 278-310 With gear - 506-538 Rank 6 140 mana Base 348-389 With gear - 691-732 Holy Light (2.5 cast speed) Rank 1 35 mana Base 42-51 With gear - 231-239 Rank 2 60 mana Base 81-96 With gear - 422-435 Rank 3 110 mana Base 167-196 With gear - 741-769 Rank 4 190 mana Base 322-368 With gear - 1101-1145 Rank 5 275 mana Base 506-569 With gear - 1288-1347 Rank 6 365 mana Base 717-799 With gear - 1502-1578 Rank 7 465 mana Base 968-1076 With gear - 1753-1852 Rank 8 580 mana Base 1272-1414 With gear - 2052-2182 Now this is not from guessing or adding amounts. I stood in IF, I cast each spell until I was out of mana, regen to full and did it again. I recorded high and low numbers. Flash of light rank 1 is the most mana efficent spell, Holy rank 4 is a fair amount of healing, but not the best in terms of mana. You'd need to judge the situation, for steady healing or burst healing. In 7 sec I can cast 5 flash rank 1 for 2050 healing, taking from min amount. This would be for 175 mana. In 7 sec I can cast 3 Holy rank 4 for 3303 healing from min amount, but at a cost of 570 mana. 400 extra mana for 1300 more healing. Spam casting flash of light rank 1 then provides a steady flow of 410+ to the tank almost every sec. How many times have you been on a raid and seen the MT about to die, going from 1000 to 700 to 300 to dead. This is what we prevent in this way. Because its so low mana cost, our mana pool doesnt matter. We can cast this for the length of any encounter. This is how I use my gear in MC, I keep a steady flow of healing on the Tank, this steady flow is easy for me to keep up. The healing slows down the rate the priests need to heal, and prevents burst dmg from killing a tank before a priest can react. Our guild has killed everything in the game, including Rag, so I know exactly what I am saying. I'm not just playing theorycraft as others have stated. I am showing you what I know from experience, and trying to pass on some knowledge to help others find a better role on raids. With more than one Paladin doing this, its more than enough healing for any encounter. And the raids will get to the point where they don't say, we need another pally. They will say they need you, because of what you can do for healing. We can't replace priests, but if you spend time getting the right gear, and learning how well flash works, you can become a strong part of the raid. You can free up priests from the main tank healing, and allow them to heal the rest of the raid. In all a Paladin can really shine alot more using their spells in this manor, and not trying to out dps a rogue. No this gear isnt meant to be worn all the time, I have my main gear for instances and PvP, and I try to do all the dps I can. That doesn't change that the fact I prefer to heal on raids, because I know it helps more. For MC I wear this: Head - Helm of the Lifegiver (+42) Neck - Vermilion Necklace of Concentration (+6 mana) Shoulders - Living Shoulders (+31) Back - Hide of the Wild (+42) Chest - Red Dragonscale Breastplate (+66) Bracer - Gallant's Wristguards (+29) Gloves - Harmonious Gauntlets (+51) Belt - Whipvine Cord (+31) Legs - Triumphant legplates of healing (+59) Feet - Boots of the Full Moon (+26) Ring 1 - Emerald Flame Ring (+15) Ring 2 - Dragonslayer's Signet (+1 to crit) Trinket 1 - Royal Seal of Eldre'Thalas (+22) Weapon - Aurastone Hamme (+25)(+55 heal enchant) Off-hand - Brightly Glowing Stone (+37) That comes out to +531 Give me a few minutes to find all the items locations. Head - Helm of the Lifegiver (+42) Molten Core Neck - Vermilion Necklace of Concentration (+6 mana) Dont get that but get this Animated Chain Necklace for (+33) Shoulders - Living Shoulders (+31) but These from DM are great 2 Back - Hide of the Wild (+42) Pattern from DM Chest - Red Dragonscale Breastplate (+66) pattern from UBRS Bracer - Gallant's Wristguards (+29) DM But Loomguard Armbraces (+33) from scholo are better Gloves - Harmonious Gauntlets (+51) Belt - Whipvine Cord (+31) From DM Legs - Triumphant legplates of healing (+59) personally would use Chitinous Plate Legguards from Statholme since the stats are simply great for us. or Padre's trousers +44 DM Feet - Boots of the Full Moon (+26) From DM Ring 1 - Emerald Flame Ring (+15) from DM Ring 2 - Dragonslayer's Signet (+1 to crit)Is a BIG NO for pally's so better go : Fordring's Seal (+37)from startholme quest. its the best ring for us atm dont pick the armor.. Trinket 1 - Royal Seal of Eldre'Thalas (+22) DM book quest trinket Trinket 2 Briarwood Reed from LBRS is great (if ppl dont disenchant it before the need before greed ppl ask for it -_-) Weapon - Aurastone Hamme (+25) from MC (+55 heal enchant) hammer of grace is a lot easier to get from the chest of seven in BRD Off-hand - Brightly Glowing Stone (+37) from DM king
Foozan Skrevet 26. september 2005 Forfatter Skrevet 26. september 2005 Takk for informative svar! Noe a la den lange quoten var det jeg var ute etter... Hvor mye +crit er det realistisk å kunne nå uten BWL/MC? Må vel ha temmelig mye for å kunne oppveie fordelen fra +healing også. +Healing er vel også et must for å få healingmengden på FoL opp på et brukbart nivå, gearet gir jo tross alt en dobling når det er på et decent nivå... Vil +healing alltid være en fixed mengde, eller har den en range, slik som FoL spellen i seg selv har? Forstod det slik at mengden fra +healing er beregnet fra 3.2 (?) sek cast time spells, så en FoL på 1,5sek vil ikke få hele bonusen? stemmer det? Vil +Mana every X sec være upåvirket av om man bruker spells, eller vil den også være på cooldown som vanlig manaregen i en kort periode etter manabruk?
ArchEnemY Skrevet 26. september 2005 Skrevet 26. september 2005 (endret) Og som hjelm kan du få deg en Whitesoul helm crafted. Endret 26. september 2005 av ArchEnemY
ahpadt Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 En pala i guildet har +531 healing, og han pleier å toppe healing done. :>
Keylar Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 (endret) Jeg er main healer i AB. Fokuserer selv på pvp og dette er forholdsvis lett anskaffelig utstyr Jeg har forholdsvis "crap" gear men jeg tåler mye , har nokså mye mana men gjør lite til ingen skade solo =P: Chitinous Plate Legguards Dreamwalker armor <--denne skal byttes mot energized chestplate. Lightforge Helmet Valor Boots Frozen Steel Vambraces Lawbringer gauntlets Sergeants Cape Stormpike sages pendant Blood of the martyr Deep Rooted RIng Lightforge spaulders Lightforge belt Våpen: Hammer of the grand crusader Bruker også pvp trinket og Tidal charm trinketen Talent buildet mitt ser slik ut: http://www.worldofwarcraft.com/info/classe...010000000000000 edit: post 600 Endret 27. september 2005 av Keylar
Lacim Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 Paladinen i guildet med +531 har critheala meg for 3800. Da begynner man å snakke. Han går aldri tom for mana. Har masse +healing greens, altså items med ikke "up to XX", men healing+XX.
phnx85 Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Nå som det begynner å gå opp for mange paladiner at det kan være utmerkede healere, hva skal vi prester gjøre
Keylar Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Nå som det begynner å gå opp for mange paladiner at det kan være utmerkede healere, hva skal vi prester gjøre Melt faces! . Neida, priester er det alltid bruk for.
phnx85 Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Melt faces! . Neida, priester er det alltid bruk for. Nå er jeg riktig nok bare level 52 og har ikke deltatt i noe end-game instance, men etter å tilbrakt en del tid på prest forumet på Wow-Europe så begynner jeg å lure på om prester kan blir arbeidsledig i framtiden hvis Blizzard ikke gjør noe med Holy treet. En healer specced paladin healer ikke så veldig langt unna en holy specced prest, i tillegg er de mer mana effektiv og får mer bonus fra +healing enn prester. Som damage dealer kan selv ikke en shadow prest måle seg med en mage i damage output. Men dette begynner å bli alt for OT i en paladin tråd. Men det er jo bare flott at paladins får mer å gjøre i end-game. Har fått inntrykket av at paladins "kjeder seg".
Taykun Skrevet 28. september 2005 Skrevet 28. september 2005 Som damage dealer kan selv ikke en shadow prest måle seg med en mage i damage output. 1) Mager er ikke de beste dmg dealerne endgame. 2) Jo, en shadowpriest outdmger alt, det er faktisk bevist ved at en shadowpriest med rimelig bra +dmg gear kjørte kunn dmg i MC. Han lå milevis forann alle andre i dmg i et run. Beste healer classen og (merk) EN av de beste dmg classene, etter hvor bra gear du har? veldig off topic, uansett. Jeg er ikke holy speccet, kjører med cirka 6500 mana unbuffed, og en god del + healing. Vanlige flash heals er på 600-700 eller noe, vet ikke helt, sitter ikke og studerer combatloggen når jeg healer. Gear en healdin bør skaffe seg er blant annet: Hide of the wild Whitesoul helm Harmonius gauntlets Belt of the ordained Gallant bracers Padre's Trousers Dragonrider boots Class trinekt fra DM Ringer som blood of the martyr og lignende, eller healerring-settet fra ZG. osv. Dette er noen items for de som ikke har mulighet til å kjøre MC runs, orker ikke liste alle =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå