Equilibrium Skrevet 21. september 2005 Rapporter Del Skrevet 21. september 2005 Må bli Purgatory fra 1999, jævli bra western. Andre bra er Young Guns 2 og The Quick and The Dead. Lenke til kommentar
Ksungam Skrevet 21. september 2005 Rapporter Del Skrevet 21. september 2005 Har ikke sett så mange, men synes Silverado var kjempe tøff.. Bare sett den en gang før, og det var på tv3 for mange år siden, må få sett den igjen Noen som vet noen butikker/nettsteder de selger den på dvd? Lenke til kommentar
Equilibrium Skrevet 21. september 2005 Rapporter Del Skrevet 21. september 2005 (endret) silverado på Platekompaniet Endret 21. september 2005 av Equilibrium Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 21. september 2005 Rapporter Del Skrevet 21. september 2005 Clint er bra. Men rart igen har nevnt "Josey Wales - fredløs", absolutt en god kandidat til beste wetern med Clint. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. september 2005 Rapporter Del Skrevet 21. september 2005 Unforgiven (clintern ja), The good the bad and the ugly, og once upon a time in the west. ja!! Jeg digger clintern! Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 22. september 2005 Rapporter Del Skrevet 22. september 2005 Tombstone er min soleklare favoritt. Liker også Silverado ganske godt. Det skal også legges til at jeg ikke har sett The Good, the Bad and the Ugly. Skal kjøpe både Silverado og Tombstone så fort som mulig. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 22. september 2005 Rapporter Del Skrevet 22. september 2005 (endret) Dollar-trilogien til Sergio Leone/Clintern: A Fistful of Dollars, For a Few Dollars More og The Good, the Bad and the Ugly. Once Upon a Time in the West av samme regissør, sammen med The Good, the Bad and the Ugly min favoritt. Ellers: Dances with Wolves, Butch Cassidy and the Sundance Kid, Unforgiven og Open Range. For en oersikt kan du jo besøke denne Og hvis noen lurer, IMDb ER guden min. Western FTW! Endret 22. september 2005 av Nemo} Lenke til kommentar
RAM Skrevet 23. september 2005 Rapporter Del Skrevet 23. september 2005 My name is Nobody fra 1973 er min favoritt. Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 (endret) 1. The Good, the Bad and the Ugly 2. Keoma 3. Mannaja Alle tre er spaghettiwesterns, men veldig bra. Det som gjør at disse skiller seg fra andre westerns er rett og slett en fantastisk bruk av kamera. Forøvrig er alle filmene laget av hver sin Sergio Endret 7. desember 2007 av Raslefu Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Dead Man (Jim Jarmusch, 1995) Lenke til kommentar
Badering Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Sergio Leones herlige spaghetti-western The Good, the Bad and the Ugly er min absolutte favoritt når det gjelder western-filmer. Rett og slett en fantastisk film Tidenes Morricone-soundtrack, den mest spennende mexican showdown gjennom tidende, herlig kameraarbeid, med mer gjør den til en så god film. Lenke til kommentar
nosync Skrevet 7. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 7. desember 2007 Er enig i "Butch Cassidy and the Sundance Kid", kan ikke gå galt med Paul Newman OG Robert Redford! Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Dollar for the Dead Denne er faktisk litt artig på sitt vis, selv om jeg er dundrende overbevist om at den ikke er ment for å være av det helt seriøse slaget. Se den med et lett øye så har du underholdning. Lenke til kommentar
Suncurtain Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Mine favoritter er allerede nevnt en del ganger, men den beste mangler. The Proposition Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Dollar for the Dead Denne er faktisk litt artig på sitt vis, selv om jeg er dundrende overbevist om at den ikke er ment for å være av det helt seriøse slaget. Se den med et lett øye så har du underholdning. Jeg óg har sansen for denne filmen, men syns den langt i fra kan kalles blant de beste... Filmen i seg selv er vel ment som en liten hylles til Sergio Leone etter det jeg har lest. Men for all del! Lenke til kommentar
Obi von Knobi Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har bare sett Open Range, Danser med Ulver og The Good, the Bad and the Ugly. Jeg anbefaler alle sammen Lenke til kommentar
ThePacemaker Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 The Good, The Bad and The Ugly og Once Upon A Time in the West er nok mine favoritter. Begge er fantastiske, og spesielt starten og slutten i disse to er legendarisk utført. Sergio Leone som regissør og Ennio Morricone som komponist var en fantastisk kombinasjon. Lenke til kommentar
Raslefu Skrevet 8. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2007 Synd denne sjangren ikke er så stor lenger. Har hatt dilla på westernfilmer hele livet. Eneste jeg ikke har likt noe særlig, som jeg syns er oppskrytt er John Wayne. Grunnen til at jeg syns han er oppskrytt er fordi filmene hans er stort sett kjedelige og utdaterte. Sammenligner man med Clintern, er det ikke vanskelig å se at filmene og westernstemningen fungerer ypperlig den dag i dag. Så "Han 'em High" igjen i går og den er fantastisk på DVD. Nyoppusset og elegant, ser ikke ut som en 40 år gammel film i det hele tatt. Clintern leverer óg tidløse karakterer, både karismatisk og i de korte dialogene. Dette er kvaliteter John Wayne i mine øyne ikke har. Den standarden Clintern og Leone satte i 1962 med "For a few Dollars", gjelder jo fortsatt! Lenke til kommentar
modin Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg vil trekke fram "The great Silence" av Sergio Corbucci først og fremst fordi den er så utradisjonell og røff i stilen og bruken av snø. Selv om Leone kanskje laget mer perfekte og forsegjorte filmer, kan de mer røffe filmene til Corbucci være langt mer interesante. Innholdet er langt mer politisk i den forstand at den ikke forherliger en tilværelse som dusørjeger etc., men viser vesten i all sin blod og gørr, forsåvidt gjør også Leone dette man han har som regel en lykkelig slutt til den grad at helten fortsetter sitt liv som ensom tøffing, mens Corbucci gått kan avslutte filmen med at de det ikke bor noe godt i seirer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå