Gå til innhold

Begynner posten å bli trege?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min pakke ble faktisk bestillt Torsdag/Fredag forrige uke, nå er det Fredag igien!

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

19.09.05 16.54 INNLEVERT POSTKONTOR 0028 OSLO

20.09.05 14.49 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

 

23.09.05 I dag. Det er ingen helligdager her i mellom hvertfall. Er dette normalt?! Pakken skal til Tromsø!

Lenke til kommentar
Min pakke ble faktisk bestillt Torsdag/Fredag forrige uke, nå er det Fredag igien!

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

19.09.05 16.54 INNLEVERT POSTKONTOR 0028 OSLO

20.09.05 14.49 INNLEVERT POSTTERMINAL 0024 OSLO

 

23.09.05 I dag. Det er ingen helligdager her i mellom hvertfall. Er dette normalt?! Pakken skal til Tromsø!

Nei, det er ikke normalt :p

 

Har en annen pakke som har ligget på postterminalen i oslo i 3 dager :(

--Pakken skal til Kristiansand

Lenke til kommentar

Hvis dere hadde sett hva for et logistikk-mareritt det faktisk er på bla. grønnland ville dere sluttet og klage.. Virker som det er en del grining ute og går, uten at dere egentlig har noe grunnlag for det.

 

Er ikke så at det er en bil som står og venter på pakken deres, så den kan leveres så fort som mulig.. Blir kjørt ut til spesifikke tider til spesifikke steder. Hvis pakken din blir registrert bare ett sekund etter at "toget" har gått, vell, da får pakken vente til neste "toget" går. Noen ganger kan det skje feil, helt klart, det er prat om enorme antall med pakker, og det er trotsalt mennesker som jobber.

 

edit: Og er pakken så utroooolig viktig som mange skal ha det til her, så bestill f.eks. hjem på dør eller lignende!

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Jeg tør vedde en del på at pakken din ligger på ditt lokale postkontor. Vi har DAGLIG problemer med at kunder ikke får "hente-lappene" sine, og det gjelder spesielt hvis det er "post- i-butikk".

 

Ring eller legg turen innom og ta med sendingsnummeret (cdxxxxxxxxxxno), så skal du se den venter på deg.....

Jepp, det skjer med alle bedriftspakker firmaet jeg jobber i får (som i utgangspunktet skal leveres på døren :ermm:). Digg når sinte kunder spør hva som feiler oss, siden vi ikke henter pakken. :thumbup:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Virker som det er en del grining ute og går, uten at dere egentlig har noe grunnlag for det.

 

La meg si deg en ting, når jeg først betaler 120kr noe som er krafitg overpriset iforhold til andre land...så forventer jeg at posten skal komme fram på avtalt tid, noe den skjelden gjør fortiden. :)

Kunne ikke vært mer enig :thumbup:

Med all respekt; for noe drittpreik folk farer med. Kan du vise meg et land med sammenliknbare demografiske og geografiske forhold hvor du får sendt en pakke på inntil 10kg fra A til B innen fem dager for en billigere penge? Og husk å justere for kostnadsnivå og 25% moms -lykke til! :p

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Posten har definitivt blitt treigere, 1-2 dager mer på en pakke. Er sikkert noe effektivisering, helt greit i mine øyne om det holder portoen nede.

Effektivisering kan det uansett ikke være. Posten burde ha nok volumer til å sende fulle containere til alle sine destinasjoner hver natt. Effektiv logistikk handler ikke om å ha svære terminaler med plass til å lagre masse gods i flere dager, men om å kjøre med fulle biler og containere og å ha høyest mulig lageromsetning, det vil si å få ting unna!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Jeg har mange ganger fått pakker levert fra England og USA på to-tre dager hvor prisen ofte har vært mye lavere enn hva det koster meg å sende den til naboen.

Ja, gi noen eksempler da. Hvor mye kostet dette da, og hvor mye veide det og hvor store var de?

Lenke til kommentar
Virker som det er en del grining ute og går, uten at dere egentlig har noe grunnlag for det.

 

La meg si deg en ting, når jeg først betaler 120kr noe som er krafitg overpriset iforhold til andre land...så forventer jeg at posten skal komme fram på avtalt tid, noe den skjelden gjør fortiden. :)

Kunne ikke vært mer enig :thumbup:

Med all respekt; for noe drittpreik folk farer med. Kan du vise meg et land med sammenliknbare demografiske og geografiske forhold hvor du får sendt en pakke på inntil 10kg fra A til B innen fem dager for en billigere penge? Og husk å justere for kostnadsnivå og 25% moms -lykke til! :p

I danmark koster det 44kr å sende en pakke på 2 kg uansett hvor den skal i danmark, mens jeg må betale 120 kr for samme vekt her i norge

Lenke til kommentar

Nevn et land som er sammenlignbart med Norge da.

 

Jeg har dessverre slettet all mail eldre enn to år pga plass så jeg fant ikke mail fra den tiden jeg kjøpte mye på Ebay. Jeg fant dog disse to:

 

Yes, no problem. Insured carriage to Norway via airmail will be $7.00.

Postage, packaging: EUR 6.90

 

Den første er for en SL45 i orginal eske med lader, docking station og manual fra Florida(?).

Den siste er for to stk 3.5 tommers harddisk kabinetter med strømforsyninger fra Tyskland. Disse var ganske store og sikkert totalt 30x20x20 cm.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

En mobil på 500gram koster det $ 9 eller 58 kroner å sende på billigste måte fra USA til Norge. Da sender luringen det som brev og det er IKKE forsikret.

 

Skal du sende brev andre veien koster det det 120 (uten moms). Er det utrolig vanskelig å fatte at den differansen kanskje skyldes høyere lønnsutgifter og demografiske og geografiske forhold?

 

Skal det sendes som Ekspress med fremsendingstid på 3-5 dager koster det $ 29 fra USA og 173.60 fra Norge til USA. Altså 15 kroner i favør Posten.

Lenke til kommentar

Uten at jeg skal uttale meg for skråsikkert, men finnes det ikke mange flere courierservices i USA enn USPS?

 

Og selv om det hos USPS koster $9 og ikke er forsikret så er det vel halv pris av hva Posten skal ha og billigere enn som om jeg skulle ha sendt det til naboen. Dette støtter vel opp hva jeg har sagt, gjør det ikke?

 

Det er ikke "utrolig vanskelig [for meg] å fatte" grunner til hvorfor Posten er dyrere enn utenlandske couriers, men jeg har heller aldri sagt at jeg ikke forstår hvorfor. Det jeg lurer på er hvorfor posten ofte gjør en så dårlig jobb*.

 

*Eksempler:

Pakker kommer frem skadet

Hentelapp blir ikke utsendt

Pakker tar omturer på 300 mil

Pakker tar over en uke å komme frem

Forskjellige kolli i samme forsendelse ender forskjellige deler av landet

Forskjellige kolli i samme forsendelse ender forskjellige lokale postkontor

Levering på døren til feil klokkeslett og "du var ikke hjemme" lapper når det ikke stemmer (litt vanskelig å klandre selve Posten for dette, men men)

 

Jeg vet ikke om "fortollet av Posten" er noe som går under Posten AS, men de fortjener også kritikk.

Lenke til kommentar

Hmm hva er det de holder på med ? Jeg fikk også en pakke som jeg syntes ble rimelig treg:

 

Dato: Kl.: Hendelse:

15.09.05 10.52 INNLEVERT POSTKONTOR

16.09.05 10.31 INNLEVERT POSTTERMINAL

19.09.05 11.43 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL

20.09.05 07.13 ANKOMMET POSTKONTOR

20.09.05 16.27 UTLEVERT

 

Oslo --> Stavanger

Endret av Zatôitchi
Lenke til kommentar

Greit at ting tar tid,men har opplevd flere ganger at en pakke har annkomet soreringssentralen i olo på fredags morgen ,men ikke blitt vidresent før på mandag ja sogar på tirsdag.

Om pakken registreres omlasting på fradags morgen bør det vitterlig være mulig å vidresende den samme dag fordi det som skal nordover går med trailer eller tog og disse kjører da vitterligen både fredag , lørdag og søndag,dermed kunne pakken omlastes på fauske på madag og jeg ha den på tirsdag. Men neida sirupen sitter i systemet så dermed sendes den først fra oslo den dagen jeg egentlig burde hatt den her. :-(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...