Gå til innhold

Begynner posten å bli trege?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli trege? :p

 

De har vel alltid vært det.

Her er det nok om en servicepakke, som normalt ta fra 3-5 dager,

da fortrinnsvis nærmere 5 dager.

Det virker som om hvis du ikke vil betale for en raskere forsendelse, så setter de pakken i "skilpaddemodus", slik at den tar 5 dager, selv om den logistikkmessig fint kunne vært levert på 2-3 dager.

Har opplevd dette flere ganger, og er blitt så lei det hele at jeg nå bestiller alt via jobben som bedriftspakke på døren :-)

 

Arcade

Lenke til kommentar

Nå er jo 17 og 18 helg, så da pleier ting å ta tid. Hadde det vært ukedag ville nok pakka vært videre i løpet av et døgn. Vil heller si det hadde vært tregt om pakka hadde tatt over et døgn pause på stokke.

 

Vil si det er normalt, og at i helgen er det bar sånn det er. Bestill på mandag og tirsdag om du vil ha pakka innen uka.

Lenke til kommentar

Jeg ser at den 16. var en fredag, og siden posten ikke transporterer i helgene lå nok pakken og ventet helt til mandag 19. før den ble fraktet videre...

 

Hvis du bestiller en pakke rett før en helg lønner det seg å velge linjegods! De jobber i helgene også :yes: Men uheldigvis finnes ikke dette alternativer på webshopene...

Lenke til kommentar

Jeg tør vedde en del på at pakken din ligger på ditt lokale postkontor. Vi har DAGLIG problemer med at kunder ikke får "hente-lappene" sine, og det gjelder spesielt hvis det er "post- i-butikk".

 

Ring eller legg turen innom og ta med sendingsnummeret (cdxxxxxxxxxxno), så skal du se den venter på deg.....

Lenke til kommentar

Mener klart at de er blitt tregere. De har nok fått noen nye rutiner. Jeg får 1 til 2 forsendelser hver uke fra play.com. Etter sommere har de tatt vesentlig lengre tid. Tok før sommeren 3 til 5 dager som play.com skryter av. Etter sommeren har det uten unntak tatt 8 til 12 dager. Har kontaktet play.com og de påstår at de ikke har endret noen rutine.

Bestillte en pakke fra mpx. På pakkesporingen så jeg at mpx sendet den på torsdag, mandag var den på mitt lokale postkontor. Skrev ut fra pakkesporingen og hentet etter jobb på mandag. Dette gikk jo fort. På fredag fikk jeg hentelapp i postkassa på forsendelsen !! Hadde neste glemt hva det var.

 

Arne M

Lenke til kommentar

Den nest siste pakken jeg bestilte var 9. September, og det er den tregeste til nå, slik ser det ut på den:

12.09.05 19.59 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

13.09.05 11.43 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 3007 DRAMMEN

14.09.05 07.18 ANKOMMET POSTKONTOR 3503 H�NEFOSS

 

En gang bestile jeg og fikk pakken to dager senere, det har kun skjedd en gang. Det vanligste har vært tre dager, men det føles ihvertfall som om det tar lengre tid nå. Broren min synes også de har blitt tregere, men han bryr seg ikke om det tar tid.

Lenke til kommentar
Jeg tør vedde en del på at pakken din ligger på ditt lokale postkontor. Vi har DAGLIG problemer med at kunder ikke får "hente-lappene" sine, og det gjelder spesielt hvis det er "post- i-butikk".

 

Ring eller legg turen innom og ta med sendingsnummeret (cdxxxxxxxxxxno), så skal du se den venter på deg.....

Pakken kan spores med et referansenummer hele veien fram til ditt postkontor!

Lenke til kommentar
Jeg tør vedde en del på at pakken din ligger på ditt lokale postkontor. Vi har DAGLIG problemer med at kunder ikke får "hente-lappene" sine, og det gjelder spesielt hvis det er "post- i-butikk".

Det er jo litt merkelig at det spesiellt gjelder post i butikk, da det ikke er noen forskjell i utsendelse av hentelapper når det gjelder postkontor og pib.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
De er ekstremt treige nå, fordømte *****

 

14.09.05  13.59 INNLEVERT POSTTERMINAL  3169 STOKKE 

14.09.05  20.10 VIDERESENDT  0024 OSLO 

19.09.05  12.31 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL  9002 TROMSØ

Hvor i Tromsø skulle den?

Skal den lokalt i Tromsø, så ankommer den postkontor/pib i løpet av ettermiddagen.

 

Hvis den ikke er ankommer postkontor ennå er det ikke fordi posten er treg, men fordi det er gjort en feil.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...