Gå til innhold

Begynner posten å bli trege?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

A post, Oslo - Stavanger = 5 virkedager. :thumbdown:

Pakke USA - Stavanger = 3 virkedager. :thumbup:

 

Slik var et eksempel på leveranse til meg i forrige uke.

 

Har også flere eksempler på pakker som jeg har mottatt i det siste som ikke har kommet frem innen rimelig tid.

 

Virker for meg som det Norske postvesenet er grusomt trege i disse tider.

Lenke til kommentar

FØR:

30.05.05 14.04 INNLEVERT POSTTERMINAL 1714 SARPSBORG

31.05.05 10.50 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

01.06.05 08.33 ANKOMMET POSTKONTOR 4678 KRISTIANSAND S RIMI ELVEGATA

 

NÅ:

16.09.05 13.38 INNLEVERT POSTTERMINAL 1714 SARPSBORG

19.09.05 08.57 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

20.09.05 08.26 ANKOMMET POSTKONTOR 4678 KRISTIANSAND S RIMI ELVEGATA

 

Jepp, de er treigere... Eller er det bare at de ikke jobber på lørdager..?

Lenke til kommentar

Han jeg deler leilighet med måtte nylig vente noe over en uke (husker ikke nøyaktig) hvor pakken også lå en stund på 3169 STOKKE. (Nærheten av Bodø)

Eneste problemet er at den ble sendt fra Sandefjord og skulle til Grünerløkka :D

 

Det er merkelig at når jeg tidligere kjøpte mye på Ebay fra England og USA så tok det oftest to dager (Til Haugesund) mens når jeg bestiller ting fra Komplett så tar det minst tre dager og oftest fire-fem.

Lenke til kommentar
FØR:

30.05.05 14.04 INNLEVERT POSTTERMINAL 1714 SARPSBORG

31.05.05 10.50 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

01.06.05 08.33 ANKOMMET POSTKONTOR 4678 KRISTIANSAND S RIMI ELVEGATA

 

NÅ:

16.09.05 13.38 INNLEVERT POSTTERMINAL 1714 SARPSBORG

19.09.05 08.57 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

20.09.05 08.26 ANKOMMET POSTKONTOR 4678 KRISTIANSAND S RIMI ELVEGATA

 

Jepp, de er treigere... Eller er det bare at de ikke jobber på lørdager..?

Tre dager begge gangene. 17. og 18. er helg, så det regnes ikke med.

Lenke til kommentar

i min jobb, så sender eg ut ganske mykje pakker, og når eindel pakker her skal til noken i samme byen, så blir pakkene først sendt til Florø, som er 7-8 mil unna, så sortert, og så sendt tilbake igjen, er jo så borte i natta posten asso. skulle sende noken breeze antenne til ein skule i flekke, som er ca 1time unna med bil, hehe, pakken ble sendt her i fra førde i Sogn og Fjordane, og helt ned til OSLO, der den låg i 3 FORBANNA dager, før den brukte 2 dager på å bli sendt tilbake til sogn og fjordane..ka faen som feiler posten? og når hadde bestilt meg vannkjøling, eit Coolermaster Stacker kabinett, så var øskja til stacker nesten opprivna, og samme var det med øskja til vannkjølinga..

 

tenker posten på at ting faktisk koster penge? og at det er andre mennesker som skal ha dei tinga?

Lenke til kommentar

Synest posten får masse negativ kritikk i denne tråden, så da må jeg nesten legge inn litt positiv omtale. :w00t:

Pakkesporingen sier det meste:

 

Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

20.09.05 19.41 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

21.09.05 10.26 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 6900 FLORØ

21.09.05 14.14 ANKOMMET POSTKONTOR 6900 FLORØ FLORØ

21.09.05 14.40 UTLEVERT 6900 FLORØ FLORØ

 

Link til pakkesporing

 

19 timer fra pakken er innlevert til utlevering er ikke ille, dette er også sendt på tvers av landet. :w00t: Er ikke første gangen dette har skjedd heller. Så jeg har omtrent bare positivt å si om posten, men ser ut til at jeg er alene om det her. :p

Lenke til kommentar
Dato: Kl.: Hendelse: Poststed:

20.09.05 19.41 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

21.09.05 10.26 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 6900 FLORØ

21.09.05 14.14 ANKOMMET POSTKONTOR 6900 FLORØ FLORØ

21.09.05 14.40 UTLEVERT 6900 FLORØ FLORØ

Så er jo i ditt tilfelle både omlastningsterminal og postkontor samme sted...

 

For oss som bor i byer med fler enn 1 postkontor kan dette ta en ekstra dag...

Lenke til kommentar
Han jeg deler leilighet med måtte nylig vente noe over en uke (husker ikke nøyaktig) hvor pakken også lå en stund på 3169 STOKKE. (Nærheten av Bodø)

Eneste problemet er at den ble sendt fra Sandefjord og skulle til Grünerløkka :D

 

Det er merkelig at når jeg tidligere kjøpte mye på Ebay fra England og USA så tok det oftest to dager (Til Haugesund) mens når jeg bestiller ting fra Komplett så tar det minst tre dager og oftest fire-fem.

Her må jeg si HAHA! Mener du at Stokke er i nærheten av Bodø? Stokke ligger i Vestfold, ikke langt fra Sandefjord. Det er dit nettbutikkene sender pakkene.

Lenke til kommentar
Han jeg deler leilighet med måtte nylig vente noe over en uke (husker ikke nøyaktig) hvor pakken også lå en stund på 3169 STOKKE. (Nærheten av Bodø)

Eneste problemet er at den ble sendt fra Sandefjord og skulle til Grünerløkka :D

 

Det er merkelig at når jeg tidligere kjøpte mye på Ebay fra England og USA så tok det oftest to dager (Til Haugesund) mens når jeg bestiller ting fra Komplett så tar det minst tre dager og oftest fire-fem.

Her må jeg si HAHA! Mener du at Stokke er i nærheten av Bodø? Stokke ligger i Vestfold, ikke langt fra Sandefjord. Det er dit nettbutikkene sender pakkene.

Er litt morsomt med oslo folk som anser alt utenfor oslo som distrikt og alt nord for sinsenkrysset for nord-norge

 

og i nord-norge er det jo ikke avstander stokke, sandesjøen, tromsø, hammerfest

er jo omentrent på sammeplass :p

Lenke til kommentar
Her må jeg si HAHA! Mener du at Stokke er i nærheten av Bodø? Stokke ligger i Vestfold, ikke langt fra Sandefjord. Det er dit nettbutikkene sender pakkene.

Beklager at jeg husket navnet feil, her er de rette plassene:

 

31.08.05 15.02 INNLEVERT POSTTERMINAL 3169 STOKKE

05.09.05 12.21 VIDERESENDT 8200 FAUSKE

06.09.05 17.19 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 0024 OSLO

07.09.05 08.54 ANKOMMET POSTKONTOR 0506 OSLO SOFIENBERG

 

Det var 8200 Fauske (som er like ved Bodø) den ble sendt om.

 

Er litt morsomt med oslo folk som anser alt utenfor oslo som distrikt og alt nord for sinsenkrysset for nord-norge

Leser du siste delen av posten min så ser du at jeg faktisk er en knalltøffe haugesunnar og hadde ikke funnet sinsenkrysset med kart :w00t: (Selv om jeg vet det er litt oppover gata her )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...