Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jon's tråd om kjærligheten


Anbefalte innlegg

Jeg tror du har misforstått det litt... Å ta det første skrittet innebærer noe á la:

Gutt: Vet du hva, jeg liker deg  :blush:

Jente: Åååååååh.... :love:

Dårlig idé. Det har i hvert fall jeg erfart. Min erfaring er bare at en fremstår som en ynkelig og svak person, og du "overgir" deg totalt til jenta. Ingen suksess med denne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg beskrev en jente jeg var med som søt og snill, ville det ikke vært naturlig å anta at jeg synes de så bra ut? Akkurat søt har jeg alltid forbundet med utseende, og det virker litt rart hvis ordet skal løst brukes om både personlighet og utseende.

6139292[/snapback]

Snill har jo ingenting med utseende å gjøre, det er du vel med på? Personlig synes jeg søt også kan beskrive personlighet.

6140159[/snapback]

Det var egentlig her jeg stusset. Hvis snill er beskrivelsen på personlighet, er det vel ikke noe poeng i å presisere søt om personligheten også? Man kan være snill uten å være søt, eller søt uten å være snill. Jeg ser på søt som en beskrivelse på utseende hvor jenten/gutten er mer "skjønn" enn direkte pen/vakker.

Lenke til kommentar
Hvis jeg beskrev en jente jeg var med som søt og snill, ville det ikke vært naturlig å anta at jeg synes de så bra ut? Akkurat søt har jeg alltid forbundet med utseende, og det virker litt rart hvis ordet skal løst brukes om både personlighet og utseende.

6139292[/snapback]

Snill har jo ingenting med utseende å gjøre, det er du vel med på? Personlig synes jeg søt også kan beskrive personlighet.

6140159[/snapback]

Det var egentlig her jeg stusset. Hvis snill er beskrivelsen på personlighet, er det vel ikke noe poeng i å presisere søt om personligheten også? Man kan være snill uten å være søt, eller søt uten å være snill. Jeg ser på søt som en beskrivelse på utseende hvor jenten/gutten er mer "skjønn" enn direkte pen/vakker.

6140481[/snapback]

... og når man er "skjønn", men ikke direkte pen/vakker så har man da ei heller vedkommende stor sjans :shrug:
Lenke til kommentar
Uten å virke flørtete.

6141566[/snapback]

Og hvis man flørter, kan man i noen tilfeller bli sett på som kjekk og gentle, eller man kan bli sett på som håpløs...

 

Den søte flørter ikke, han har ingen interesser av å være annet enn en venn, i jenters øyne.

 

EDIT: Jeg skal skrive et nynorsk essay om forelsking og kjærleik... Får bla igjennom denne tråden og se etter tips til teksten :)

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

1. Først må man åpne munnen. Deretter former man tungen så ønsket lyd (E) ligger klar. Så presser du luft fra lungene gjennom munnen, og lar formen på tungen få luften til å vibrere riktig. Gjenta for resten av bokstavene. Vær spesielt obs på konsonantene, da de kan kreve at du presser tungen mot tennene.

2. Jeg vil helt klart foreslå et sted hvor hun kan høre deg. Rett bak en Boing 737-400 under takeoff er et godt eksempel på et LITE EGNET sted.

 

Gå en tur, ta en klinepause, se henne inn i øynene, si det du skal og håp inderlig at hun svarer det samme.

 

 

Ved nærmere ettertanke, dropp det. Ord bruker bare å forkludre ting.

Endret av Nemo}
Lenke til kommentar

Hvor lenge har dere vært sammen? Da jeg sa det til kjæresten min for første gang, falt det egentlig bare ut av meg. Hadde jo hintet til at jeg skulle si det, slik at hun kunne få vurdere om hun skulle si hun elsket meg også, selv om jeg ikke hadde noen forventninger.

Men hun elsker meg tilbake :wee:

Lenke til kommentar
Vel, det har seg sånn at jeg er sammen med verdens ærligste jente. Skummelt ærlig. Så om hun ikke hadde elsket meg, hadde hun aldri sagt det tilbake. Da hadde hun bare smilt pent og sagt takk, eller noe slikt.

 

Men lykke til Eirikk. Går sikkert bra

6155078[/snapback]

 

Haha. Husker når jeg var forelsket også. :)

Lenke til kommentar
:yes: Utrolig at folk ikke fatter det, men søt og snill er en god venn og ikke en kjæreste. Burde jo være åpenbart for enhver person. Hvis noen gidder å høre på det jeg har å si og "er der" så vil jeg automatisk tenke god venn, ikke kjæreste.

6139049[/snapback]

Hva får deg til å tenke kjæreste da?
Lenke til kommentar

Jaja, det var lett å dømme folk du aldri har møtt. Hva med å da heller la være? Trodde ikke denne tråden var for depressive folk som bruker tiden på å rakke ned på forholdene til andre, fordi de har vrt uheldige selv. Da er det bedre å holde seg langt unna synes nå jeg.

 

edit:

leif

 

Og eirikk, bare si det til henne. Det er ikke verdens største katastofe om hun ikke sier det tilbake. Om dere er sammen lenge, kommer det nok etter litt tid.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar

ok..

 

noen av dere som så venner for livet i dag?

 

jeg er faen meg i akkurat samme situasjon som Joey, visste ikke om jeg skulle grine eller le når jeg så episoden..

 

eneste som er forskjellen er at hun vet jeg liker(jeg elsker a faktisk :blush: ) henne, og hun har brukt så sterkte ord som "jeg elsker deg" tilbake.

 

er så forvirret, aner ikke hva jeg skal gjøre.. hun er gravid med en annen, og jeg er hodestups forelsket :love:

 

ting hadde vært så mye enklere om hun ikke hadde hatt følelser for meg, selv om det kanskje blir feil å ønske seg det

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...