Gå til innhold

Hva er så bra med Druid? Kom med + og -


Anbefalte innlegg

Hva tror du egentlig druid var ment til? Underholdning?

Det var ment som en hybridklasse slik som shaman... Og klassen var ment å ha mer enn ett fungerende talenttree.

Vanskelig å være særlig nyttig som hybrid du om du må komme ut av combat for å skifte gear for hver gang du skal bytte rolle (that's assuming bjørn/katt blir fikset til det punket der de er mer enn funny formz).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men det er en fordel å ikke bli lei før du er halveis.

Hehe, vell. Det virker da hvertfall som om du har blitt lei din Druid E-Ton.

Slutt heller og spill da vetu, eller reroll noe annet..

Så slipper man å måtte se på inleggene dine der du prøver å få _alle_ til å skulle se at en druid er ubrukelig i end-game. Noe den ikke er.

 

 

 

OT:

Druid er ganske bra klasse, har reddet gruppen flere ganger.

Da den kan tanke hvis warrioren dør og kan heale hvis priesten dør..

 

Dessuten, druid er neste man i lista til Blizz (eller hvertfall en av de fremste) om å få "talentsa" fikset på.

Lenke til kommentar

Nei, men det er en fordel å ikke bli lei før du er halveis.

Hehe, vell. Det virker da hvertfall som om du har blitt lei din Druid E-Ton.

Slutt heller og spill da vetu, eller reroll noe annet..

Så slipper man å måtte se på inleggene dine der du prøver å få _alle_ til å skulle se at en druid er ubrukelig i end-game. Noe den ikke er.

 

 

 

OT:

Druid er ganske bra klasse, har reddet gruppen flere ganger.

Da den kan tanke hvis warrioren dør og kan heale hvis priesten dør..

 

Dessuten, druid er neste man i lista til Blizz (eller hvertfall en av de fremste) om å få "talentsa" fikset på.

Har du tenkt over at om du var prest så hadde kanskje ikke warrioren måttet bøte med livet i det hele tatt? Eller om du var en warrior så kunne du kanskje hjulpet til å holde aggro av presten, slik han fikk heale i fred og ro?

 

Og det med at jeg føler meg TOTALT ubrukelig endgame, gjelder først og fremst raid. Om MT dør når han tanker molten giants er ikke det første folk sier "fort, hopp inn i bear og ta over!". Dette gjelder vel kanskje mer hybrider generellt, jeg må innrømme jeg synes litt synd på shamanene som er redusert til combat-ressere.

 

I pvp er faktisk druiden ganske grei, selv om det er enkelte klasser jeg må passe meg for og jeg sliter stygt om jeg blir overasket (men det gjelder vel nesten alle), er jo bare å få en warrior ellet noe til å tanke zergen i Alterac.

 

Og det med at jeg burde rerolle noe annet:

Druid er helt grei til å begynne med, men blir verre og verre.

Jeg trodde faktisk på alle de som satt på forum og sa "Nei, du må ikke høre på alle disse druidene som klager seg, de har ikke peiling, vi healer da lett fra en prest og kan tanke nesten like bra som en warrior. Damagen vår er jo heller ikke SÅ ille."

Helt til jeg ble lvl60 selv. Det er grenser for hvor mye tid jeg har, rerolling tar laaaang tid.

Lenke til kommentar

Mr Superdruid:

 

Jeg synes du begrenser end-game litt her nå. (Kun MC)

 

Jeg har kjørt strat/scholo raid med druid tank. (En oppegående sak forøvrig skal sies)

 

I MC er druid ren heal-bot ja.

 

Men ellers har druiden andre oppgaver i både ZG og BWL...

 

-G, som gjerne tar en druid med på laget.

Lenke til kommentar

MC og lignende instancer er en veldig viktig del av endgame, i alle fall for meg. Har faktisk ikke vært noe særlig i raid-instancer pre-MC(skippa den delen og gikk rett på MC, NOEN fordeler er det faktisk med druid), men med den overflod av warriorer vi har på min server ville tanking neppe vært et alternativ uansett.

 

 

Nå skal jeg ikke skryte på meg ekstreme skilz i bjørn her, men jeg må bare ta en /applaud for den druiden som tanka strat/scholo.

 

Jeg og en disc/holy-priest skulle gjøre e'ko-questen i Winterspring tidligere i dag og da måtte jeg nesten i bjørn for å tanke 60 elites.

De gjor fint lite damage på meg, men presten dro aggro med smite.

Det etter at jeg spammet alt jeg hadde av cooldowns bortsett fra challenging shout. Og pullet med star/moon/fairy-fire.

 

 

Og superdruiden vil gjerne vite hva slags oppgaver druid har i BWL og ZG siden jeg ikke har fått sett så mye på det. Poison/curse-removal kan andre klasser ta seg av uten større problemer om det var det du mente.

 

Roots er jo kos, men det er ikke SÅ mange mobs som ikke har NOE ranged. Også er du jo seff den eneste med aggro når roots bryter.

Sleep er greit, men halvparten av det som skal sleepes i en instance er dragonkin, altså VELDIG høy natureresistance.

Lenke til kommentar

Jaja, du kan fortsatt pvp'e med endgame speccen din. Kan ikke si at jeg har så veldig lyst å hoppe av mounten min når jeg ser alliance (priest, 26/25). Selv angrer jeg litt på at jeg ikke valgte druid. At man kan PvP med end-game speccen er positivt, du får som oftest group og guild ganske lett, og det ser morsomt ut å pvp'e med druids. Har spilt en til 26 (ja, jeg vet kan ikke alt om dem da), men de duellene jeg hadde da var morsom siden jeg fikk lov til å tenke litt underveis. :)

Lenke til kommentar

E-Ton! For meg så virker det da som om du syntes det er kjedelig å spille wow siden du "rolla" en druid... Og hvis det da er så forbasket kjipt, hvorfor ikke finne på noe annet? Da du tydelighvis ikke har tid til å lvl'e en annen char til 60.

 

Druid er "ønskelig" i end game Raids. Da de hjelper til med visse oppgaver. Som å cleare poison og DoTs. Hjelpe til med å heale. m.m. For folk så er de oppgavene "ønskelig" for dem, og er gøy for dem å spille med det. Men du _hater_ det jo, og vi andre må lese din frustrasjon på ett forum.

Så slutt å spill, for du lager ett dårlig "bilde" av en Druid.

 

Det er greit at _du_ hater druid. Men ikke prøv å få andre til å gjøre det samme, for Druid's trengs.

Lenke til kommentar
E-Ton! For meg så virker det da som om du syntes det er kjedelig å spille wow siden du "rolla" en druid... Og hvis det da er så forbasket kjipt, hvorfor ikke finne på noe annet? Da du tydelighvis ikke har tid til å lvl'e en annen char til 60.

 

Druid er "ønskelig" i end game Raids. Da de hjelper til med visse oppgaver. Som å cleare poison og DoTs. Hjelpe til med å heale. m.m. For folk så er de oppgavene "ønskelig" for dem, og er gøy for dem å spille med det. Men du _hater_ det jo, og vi andre må lese din frustrasjon på ett forum.

Så slutt å spill, for du lager ett dårlig "bilde" av en Druid.

 

Det er greit at _du_ hater druid. Men ikke prøv å få andre til å gjøre det samme, for Druid's trengs.

Dette er såvidt jeg skjønner der man kan diskutere + og - sider ved druid, og E-ton må få lov til å dele sine negative erfarigner, akkurat som andre roser moonspam opp i skyene. Og at du mener man ikke får lov til nevne negativer sider ved en klasse fordi det gir et dårlig bilde, er bare latterlig. Du mener det er bedre å lure folk til å spille en klasse som de angrer på senere, fordi det er få som spiller klassen?

Lenke til kommentar
E-Ton! For meg så virker det da som om du syntes det er kjedelig å spille wow siden du "rolla" en druid... Og hvis det da er så forbasket kjipt, hvorfor ikke finne på noe annet? Da du tydelighvis ikke har tid til å lvl'e en annen char til 60.

 

Druid er "ønskelig" i end game Raids. Da de hjelper til med visse oppgaver. Som å cleare poison og DoTs. Hjelpe til med å heale. m.m. For folk så er de oppgavene "ønskelig" for dem, og er gøy for dem å spille med det. Men du _hater_ det jo, og vi andre må  lese din frustrasjon på ett forum.

Så slutt å spill, for du lager ett dårlig "bilde" av en Druid.

 

Det er greit at _du_ hater druid. Men ikke prøv å få andre til å gjøre det samme, for Druid's trengs.

Dette er såvidt jeg skjønner der man kan diskutere + og - sider ved druid, og E-ton må få lov til å dele sine negative erfarigner, akkurat som andre roser moonspam opp i skyene. Og at du mener man ikke får lov til nevne negativer sider ved en klasse fordi det gir et dårlig bilde, er bare latterlig. Du mener det er bedre å lure folk til å spille en klasse som de angrer på senere, fordi det er få som spiller klassen?

Nei det er ikke det jeg sier.. Man kan klart få lov til å avgi sin egen erfaring på ett forum. Men å komme og si at en klasse er helt ubrukelig, samme hva andre syns, blir litt feil syns jeg.

 

 

 

+ Druid er en alt mulig klasse, du kan være warrior/priest/rogue på en og samme gang.

+ Du har fine buffs, og egenskaper som _trengs_ som igjen gjelder de buffsa som man kan gi ut. Man er en support karakter.

 

- Men du vil aldri bli en like god warrior/priest/rogue.

Lenke til kommentar

Jeg er litt uenig med E-ton men skjønner veldig godt hvor han kommer fra. Spiller selv i et guild som tar MC/BWL/ZG etc så ofte det går (lockdowns :\ )

og druiden er ikke spesielt nyttig. Vi har incombat rez(eneste i spillet), vi har innervate og de beste hotene i spillet. Så vi har 1 druid per tank (2 stk ca) og 1 druid til å heale warlocks så de kan få mana. + GotW da. Så hvis du har tanker om å spille endgame vil jeg råde deg til å spille noe annet en druid (Og ja, scholo/strath/dm er ikke endgame) Skal du ikke satse på MC/BWL etc, da hadde jeg rollet en druid om jeg var deg og hatt det gøy :)

Druid er en morsom klasse og funker veldig bra som healer helt opp til 60.

Lenke til kommentar

Jeg levla opp en druid etter å ha gått lei av hunteren min. Jeg har hatt det moro hele tiden, og etter å hå brukt timer på å stable på beina en gruppe for Stratholm etc med hunteren min, ja så var det ganske herlig å bare logge seg på, rusle rundt i IF 3 minutt og vente på folk som ville ha deg med her og der.

 

I MC har ALLE klasser en ganske kjedelig og begrenset rolle, litt avhengig av hva slags mobs/boss du sloss mot. Pala's mages, priest og druids blif ofte debuff maskiner, og druid og priest healer naturlig nok mye. Mot vanlige trashmobs spammer jeg wrath mens priesten tar seg av healingen. I bossfights er hovedrollen min stort sett å innervate prestene som holder MT oppe. Druiden min er ALTID velkommen i MC. Molten Core kalles ikke uten grunn the molten bore, det går treigt, og alle klassene er egentlig ganske låste i et bestemt rolle. Heldigviss har vi TS, så det blir mye moro jabbing og greier der.

 

Druid er en genial klasse, og min klare favoritt så langt. Har testa alt utenom warrior og pala så langt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...