Gå til innhold

"Internatet" - Hva synes du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte jo nesten se That'll Teach 'Em i går.

 

Vil si at forholdene her var betraktelig hardere enn de på Løvenborg skole. Lærerne var strengere, rektoren eldre og husmoren enda fetere. Jeg må innrømme at selv om jeg godt kunne tenkt meg å være med i Internatet, er jeg allerede skeptisk til denne serien her. Tror dette kan bli drøyt.

 

Noe av det mest overraskende var å høre at spanskrør var tillatt i engelsk skole til en gang på 90-tallet, samt at det i serien faktisk ble brukt fysisk avstraffelse i form av tvangsdusjing i kaldt vann. Tenkte ikke det var lov, tross alt.

 

Ellers er det liten tvil om at Internatet var en grundig kopi av den engelske originalen. Serien startet jo på akkurat samme måte, med en matteprøve for fem år yngre elever, hvor 17 av de "moderne" elevene strøk. Ganske godt gjort, selv om det selvsagt er en viss forskjell på brøkene 17/20 og 17/30.

 

Tror jeg kommer til å følge med litt på dette her.

Lenke til kommentar

Jeg synes That'll teach them ble litt for overdrevet og manisk. Var jo masse skriking og ubegrunnet maktmisbruk hele tiden. Det eneste gøyale var mattelæreren.

Jeg ble nesten deprimert av å se hvor tungt flesteparten av elevene hadde det (hva de tenkte om situasjonen selv), og spesielt hvor dårlige de var i matte. F.eks er flere tilfeller av hjemlengsel etter kun én dag er ikke normalt.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...