Gå til innhold

første x1800xt benchmark


graks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut til at de ikke er fakta.

 

Hi there

 

Just spoken to ATI and they claim these benchmarks aint real as the only samples out there at the moment are X1800 XL's, they have not released any X1800 XT's to the press yet.

 

So take these benchmarks with a pinch of salt.....

 

http://www.beyond3d.com/forum/showthread.p...7824#post567824

følger dere ikke med?? ja benchmark'en var fake

Ser ut til at folk ikke leser hele tråden, men bare første post for så deretter å svare. Når kortene er offesielt utgitt, og offesielle tester kommer og det viser seg at ATI vs Nvidia blir (hvem vet som blir vinneren) da kan vi snakke. Dette er bare rene spekulasjoner uansett ang denne testen som blir henvist i første post i denne tråden. ;)

Lenke til kommentar
Raptor' date='16/09/2005 : 19:36']
Men tiden viser alt,og alle nettsteder som The Inquierer,Anandtech osv. SKAL ALLTID TAS MED EN KLYPE SALT! Vent på test på Tom's Hardware eller Hardware.no , så får vi en gang for alle den ekte sannheten... Spekulasjoner leder bare til flere fordommer mellom Nvidia og ATI fans... dette gjør meg trist,helt seriøst...  :nei:

AnandTech er en meget stabil side.... :roll:

Ville faktisk heller tatt Tom's Hardware sine tester med en klype salt... :thumbdown:

Enig.

 

Tom's er kjøpt og betalt - stoler mer på Anandtech.

Lenke til kommentar

Quote fra Anandtech:

 

Looks as though Hardware Analysis is a bit peeved at ATI.  And what do they do to get back at ATI, well just read along:

 

Well ATI sure kept us waiting, but it will finally be introduced this month, the R520 architecture, the successor to the X800 family of graphics cards and a contender for the 3D graphics throne. But why wait for that introduction when you can have a sneak peak today? Normally we would've adhered to ATI's NDA and published results the moment it expired. However this time around ATI decided to just not bother with us and go with pro-ATI media, or rather media that would paint a more favorable picture of its latest graphics architecture. They made it very clear that we did not make the cut, as we have written some articles about CrossFire, R520 and ATI's financial situation that were not apparently not appreciated. Hence we've not been briefed by ATI, nor did we sign an NDA, or have been invited to the launch event, so basically they decided to cut us off.

 

Unfortunately for ATI we have other sources to get detailed information from, for example the board partners that will be manufacturing and selling the majority of these new graphics cards. Obviously because we're not bound by any NDA or other agreement with ATI we've worked hard to get you some benchmark results prior to the launch which is scheduled for the end of this month. To ATI we'd like to comment that it is a two-way street really, we'd like to be briefed about your products and have early access to them, if that requirement is met we will have no issues with signing and adhering to NDAs. By cutting us off however we've just been given a new incentive to work harder to break the news when we get a chance, in our usual no holds barred fashion.

 

 

:thumbdown: ATI....

 

Å ekskludere seriøse sider som faktisk tester seriøst og skriver artikler både fra positiv og negativ side er ikke bra... Foretrekker tydeligvis sider som de "har i sin hule hånd" :no:

Lenke til kommentar

svar til det som freak quotet

 

Ati var på en måte underdogs for noen år siden, men som dere ser med dollar i lomma blir de like glisne som alle andre dollar glis, så det er bare å kjøpe det som yter best guttaboys

 

Edit: startet å iritere meg med den idiotisk gto kampanjen og reklamen till gt der de stemplet et defeat stempel ovr 6600gt, som om ikke det var poenget til hele kortet, da er et vansklig vett, men slikt er det jo bare data intreserte som ser, merklig at ikke ati tenker på nettop det, det var jo vi som digget dem

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Men tiden viser alt,og alle nettsteder som The Inquierer,Anandtech osv. SKAL ALLTID TAS MED EN KLYPE SALT! Vent på test på Tom's Hardware eller Hardware.no , så får vi en gang for alle den ekte sannheten...

Uh :hrm: Jeg tror nok AnandTech nyter større respekt enn f.eks. Hardware.no, ihvertfall når en ser ting i større perspektiv :)

 

Jeg har fulgt både AnandTech og Tom's Hardware siden starten, og jeg anser AnandTech som minst like bra som THG med hensyn på faglig kompetanse og ikke minst dekkende, velskrevne omtaler. THG er etter mitt syn overvurdert i så måte. I noen år besøkte jeg ikke THG i det hele tatt på grunn av den noe barnslige holdningen deres (ble litt for mye usaklig hets av produsenter), men de har bedret seg de siste årene. THG's største styrke i forhold til AnandTech ligger etter min mening i mengden artikler og bredden. Men AnandTech har til gjengjeld en godt organisert side (der har THG mye å lære), solide artikler og bra redaksjonell fokus.

 

En ting til: Jeg håper ikke du tar alt som THG skriver for god fisk? Det er nemlig ikke slik at alt THG skriver er 'sant', og at alt det andre skriver skal tas med en klype salt (selv om enkelte nettsteder stiller strengere redaksjonelle krav enn andre). Det viktige her er at man bruker sunn fornuft og kritisk sans, uansett nettsted eller kilde. Med Internett har man dessuten en utmerket anledning til å sjekke kilder og foreta kryss-sammenligninger.

Lenke til kommentar

Veldig skuffende dette, men er litt tvilende.

Tror desverre dette ikke er sant en helt ny serie fra ati bør være bedre enn 6800gt :no:.

det er jo ingen vits i å lage en ny serie som er dårligere enn 6800gt på noen av spillene, 6800gt er jo ikke toppmodellen til Nvidia lenger!

Hadde Fps'en hvert litt under 7800gtx hadde det hvert greit.

 

(jeg mener ikke at6800gt er et dårlig kort) :p

Endret av ChriZtofeR
Lenke til kommentar
på den danske siden www.hardinfo.dk har de benchmark tester av x1800xt og pro.kan de benchmark testene være falske?.

 

rart at de har fått tak i x1800xt og pro kort når ati kun har sent x1800xl kort til sine partnere.

 

 

http://hardinfo.dk/show.asp?desc=3866

Nå er jo x1800XT kun et klokket XL kort da ifølge "ryktene"

 

Uansett hvis ATi tror de skal selge x1800XT på den dagen de lanserer kortet, altså 5. oktober etter hva vi har hørt så bør partnerene har fått kortene allerede. Det tar nemmelig litt tid å pakke kort, samt shippe det. Det er nemmelig ikke lengen igjen til starten av oktober.

Lenke til kommentar
på den danske siden www.hardinfo.dk har de benchmark tester av x1800xt og pro.kan de benchmark testene være falske?.

 

rart at de har fått tak i x1800xt og pro kort når ati kun har sent x1800xl kort til sine partnere.

Og andre avsnitt sier:

 

"Selvom vi endnu må vente et pænt stykke tid, inden R520 lander for alvor sidst på måneden, kan HARDiNFO i samarbejde med Hardware Analysis her præsentere nettets første fremvisning af den forventede ydelse med ATIs topmodeller - Radeon X1800 Pro og X1800 XT. "

 

[Jeg la til uthevelsen, den er ikke med i det originale materiellet]

 

Altsaa er dette basert paa data fra den samme ubekreftede kilden med tvilsom troverdighet vi allerede diskuterer her :-)

 

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Testene viser jo på ingen måte at dette er dårligere en 6800 - x800xt ?, det viser at det er like bra som 7800gtx (så er gtx en jævlig god klokker mildt skrevet da :thumbup: ).

 

Men de fleste inkl meg selv haddet nokk ventet at kortet skulle yte mye bedre, om de får dette ut en gang er det bedre en ingenting i alle fall, så får vi vente å se på det endelige resultatet, men forventningene er nå pluttselig i bunnen, tenker ikke lenger på å selge mitt 7800gtx gs

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Testene viser jo på ingen måte at dette er dårligere en 6800 - x800xt ?, det viser at det er like bra som 7800gtx (så er gtx en jævlig god klokker mildt skrevet da :thumbup: ).

 

Men de fleste inkl meg selv haddet nokk ventet at kortet skulle yte mye bedre, om de får dette ut en gang er det bedre en ingenting i alle fall, så får vi vente å se på det endelige resultatet, men forventningene er nå pluttselig i bunnen, tenker ikke lenger på å selge mitt 7800gtx gs

Saken er at dette hadde vært kjempebra i begynnelsen av juni da 7800GTX ble lansert, og da ATi egentlig hadde tenkt til å lansere R520 problemet har vært at R520 har blitt kraftig forsinket, rundt 4 månder ser det ut som...

 

Når de er 4 månder etter nVidia bør de yte markant bedre over hele bordet spør du meg.

 

Når det gjelder klokking så er disse testene gjort med standard 7800GTX og GT kort ser det ut som... Mange av nVidia kortene klokkes standard fra fabrikanten, og de har enda høyere ytelse igjen.

 

R520 er også nye funksjoner for ATi da! Er jo bra at de også får shader model 3.0 og sikkelig HDR, så kanskje flere spillprodusenter satser på det! Det er også positivt at ATi kommer med noe som kan konkurere litt med 7-serien til nVidia, slik at prisene kanskje faller litt mer! :thumbup:

Lenke til kommentar

Ifølge ryktene skal ihvertfall minnet som skal i teorien bli brukt på X1800 kortene være fint klokkevennlige, men det gjenstår å se om dette er fakta.

 

Uansett, så føler jeg at vi burde vente på faktabenches før det blir ytret hvordan kortet vil yte mot et GTX (f.eks) da vi egentlig ikke har peiling på hvordan kortet/chippen egentlig "ser ut" (Utenom det som har blitt "confirmed", 512b intern minneadressering, SM3.0, 0.09nm) med skikkelige kort :thumbup:

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...