Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.

Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du macbook, vil det vel lønne seg å kjøpe mer ram direkte fra apple/eplehuset enn å kjøpe hos mpx.

2 GB 667 DDR2 - 2x1 GB SO-DIMMs oppgraderinga gir en merpris på kr 1430,- hos eplehuset.

Hos komplett derimot, får du 2 GB-oppgraderingspakke til 800 spenn. Da er det jo litt å spare.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333791

Endret av dabear
Skrevet
Motsier du ikke deg selv litt der ?! :dontgetit: Du sier at det vil lønne seg å kjøpe hos Eplehuset, så poster du link til komplett hvor det koster mye mindre ?

8661666[/snapback]

Nope, jeg trur du skjønte hva jeg mente? Jeg redigerte litt så det blei litt tydeligere ;)

Skrevet (endret)

Hovedkortet skal støtte 4 GB, altså 2x 2GB ram, men software finner ikke siste 800mb av den siste Gb, derfor er det liten vits å oppgradere til mer enn 3 gb. Hvis du alikvel skulle velge 4 GB blir det vanvittig dyre 200 mb du betaler for.

Her har du en side hvor de har testet ut ytelsene med 3 GB ram. Jeg vet ikke hvorfor apple har sagt maks 2 GB :hmm:

Endret av Dassen
Gjest Slettet+56132
Skrevet

Hvor lang tid tar det før Eplehuset pleier å svare på mail? Sendte en mail på lørdag, fikk svar på mandag. Sendte enda en mail på mandag og venter på svar. Og jeg som hater venting :(

Skrevet

Yes! Da var Mac Pro på plass. :love: Har litt problemer med min Logitech MX 1000 laser mus. Det er to knapper for å scrolle fort (eller cruise som logitech kaller det) Har installert driveren og prøvd å sette opp at den skal scrolle/cruise fortere, men det går fremdeles veldig treigt. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

Skrevet
Yes! Da var Mac Pro på plass.  :love: Har litt problemer med min Logitech MX 1000 laser mus. Det er to knapper for å scrolle fort (eller cruise som logitech kaller det) Har installert driveren og prøvd å sette opp at den skal scrolle/cruise fortere, men det går fremdeles veldig treigt. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det?

8693892[/snapback]

Du har vel oppjustert hastigheten i selve OS X også? Gratulerer med ny maskin, forresten! :)

Skrevet

Finner bare muligheten til å stille farten på scrollhjulet, og ikke scrollknappene (det er jo ikke standard knapper, så jeg hadde blitt overasket om det gikk an å stille på det i OS X.)

Men ellers så går alt helt glimrende!

Skrevet (endret)

Hvor er kjærligheten? :tease:

Har ikke fått de to siste 2gb med ram. Detaljerte bilder for bli litt senere når jeg har fått ryddet litt her, ser ikke akkurat så smooth ut nå.

spec.png

Endret av Garreth

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...