Gå til innhold

VIA Luke: Alt på 8 x 8 cm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kjenner til om 44-PIN IDC er pinkompatibel med 40pin PATA og at de siste bare er strøm? (Ser at 1.8" disker bruker dette)

Ja, de er pinkompatible. Dvs. elektrisk sett er alt likt bortsett fra de 4 pinnene som tilfører strøm. Men det er et annet problem som gjør at du trenger en overgang: Pinne-avstanden er mindre på 44pin enn på 40pin så det er ikke mulig å plugge en 1,8" eller 2,5" i en vanlig IDE-kabel og bare koble til de siste pinnene på eget vis.

Lenke til kommentar

Hitachi Travelstar 20GB 4200RPM C4K40 (1.8'' Microdrive)

 

Height (mm) 7.0

Width (mm) 70

Depth (mm) 60

Weight (g) 47

 

Med en slik disk kan en komplett liten portabel maskin være så liten som 80x80x30 mm.... uten PSU. Hadde jeg bare hatt bruk for og penger til en slik maskin :dremel: Noe jeg absolutt ikke har. :(

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar
jeg syns det tar helt av jeg. PC i bilen? Syns jeg er helt på trynet :p

ja det er jo helt teit å ha et mediacenter i bilen kontrollert av en motorisert touchscreen. hvem vil vel ha muligheten til å ha hele mp3 samlinga si i bilen? eller gps og navigasjonssystem? eller muligheten til å spille av filmer i alle mulige format? for å ikke snakke om internett? nei pc i bilen.. det er teit det. :wee:

Lenke til kommentar
jeg syns det tar helt av jeg. PC i bilen? Syns jeg er helt på trynet :p

ja det er jo helt teit å ha et mediacenter i bilen kontrollert av en motorisert touchscreen. hvem vil vel ha muligheten til å ha hele mp3 samlinga si i bilen? eller gps og navigasjonssystem? eller muligheten til å spille av filmer i alle mulige format? for å ikke snakke om internett? nei pc i bilen.. det er teit det. :wee:

PC i bilen er teit, med PC i scooteren, da snakker vi nytteverdi ;)

 

AtW

Lenke til kommentar
MiniMac´en er ikke større enn denne, og specsen for den er mye heftigere.

Da er det mye bortkastet plass i mac mini (om HKet er 8*8), den er 17 cm *17 cm (om jeg husker riktig), det er 289 cm^2, denne er 64 cm^2 dvs under 1/4 av arealet.

Det er stor forskjell ja. Man kan faktisk montere hele 4 slike hovedkort ved sien av hverandre inni en miniMac og atpåtil ha plass i høyden til en slim DVD-brenner, 4 stk 1,8" harddisker og plass rundt hovedkortene til kabler. Tenk dere en 4 CPU cluster inni en miniMAC :lol::dribble:

 

Det er ganske utrolig når man tar frem linjalen og ser for seg hvor utrolig lite hovedkortet er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

la oss si at jeg har denne lille saken, hvilken Psu kan brukes til denne? minst mulig uten støy, og hva med en HD? uten støy her også.

 

men skal koble til en Plasma Tv hvordan får jeg den til og funke som "mediacenter"? slik at den kan styres med fjernkontroll.

så hvis jeg har en fil på en annen maskin og kobler denne til mini saken, fører over filmen.

 

hvordan kan jeg bruke den til og taopp tv? hvordan kan jeg bruke HDTV f.eks.

 

alt dette skal inn i en liten som mulig box, som skal skjules bak Tven..

Lenke til kommentar
Det må da være mulig å kjøre disse dingsene i et lite cluster? Man kan jo stappe mange slike inn i en vanlig bil, eneste utfordringen er strøm.

 

Noen som vet om det blir vifteløs CPU på den, eller om det bare er på pressebildene?

Tenkte på det samme... 15-20 av disse i cluster i et vanlig tower :dribble:

Da snaker vi server da. Jiiha

 

Noen som vet hva disse vil koste?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...