Gå til innhold

Det politiske landskap - Informasjonstråd


Anbefalte innlegg

Med mindre jeg ikke kan lese står det jo at sosialliberalisme er en retning innenfor liberalisme. :)

 

Det er helt riktig, men Liberalisme er ikke Libertarianisme. ;)

Kan du på en kort og konsis måte bare forklare dette?

Ulikhetene? (Ja, jeg leste litt på de lenkene, men jeg vil ha et svar fra deg)

 

Liberalisme er ikke Libertarianisme?

Hva skiller de to?

 

At den ene kan velge om staten godkjenner en privat skole eller ikke, og at Libertarianisme utelukker en slik statlig innblanding?

 

Roter jeg fælt nå eller er jeg inne på noe?

 

 

Man kan vel kanskje si at Libertarianisme handler om å maksimere friheten til individet på alle måter så mye som mulig og samtidig gjøre staten så minimal som overhode mulig. Mens Liberalisme bare holder det viktig og ikke har noen direkte mål om å gjøre individet så fritt som mulig, det trenger vel egentlig ikke å innebære å minimere staten heller. Det er ting som det som også gjøre at man kan ha Sosialistisk Liberalisme, men ikke Sosialistisk Libertarianisme, men det finnes venstrevridde former for Libertarianisme. Noen vil kanskje være uenig med meg i det siste punktet da.

Hva slags frihet øker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmål til Zaftig: Hvordan vil du beskrive ditt 'drømmesamfunn'?

La oss si at DLF blir det eneste partiet fordi alle landets innbyggere ble besatte av onde ånder, og at 100% av velgerne stemte DLF. Og at åndene i dem år etter år fikk dem til å stemme DLF i vert valg. Hva ser du for deg resultatene av dette ville blitt?

Ville vi vært i paradis da? Hvordan hadde de fattigste hatt det? og hvordan hadde de rikeste hatt det?

 

Siden du stemmer på dette, og syntes denne politikken er svært så fornuftig. Hva ser du liksom for deg vil skje om denne politikken dyrkes 100%? Sånn på alle områder i dagens politikk?

 

Mitt drømme samfunn vil uten tvil vært et anarki, men siden mennesker ikke kan stoles på til å ikke drepe hverandre går jeg for den mer realistiske ideologien; Minarkisme.

 

Jeg tror Norge ville skapt mer og gjort mye produktivt, jeg tror det ville ganget de fleste Nordmenn ganske mye og Norge generelt ville vært et bedre land. Ja det fattigste i Norge ville vært fattigere enn nå, jeg skal ikke legge skjul på det. Men jeg er helt sikker på at Norge ikke ville endt opp som Brasil eller et Afrikansk land, det frie markedet ville kunne gjort mye bra for de fattigste for å ikke snakke om den generelle befolkningen.

 

Jeg tror Nordmenn ville vært mer lykkelige da staten ikke ville vært moren din lenger, vi hadde vært mye mer frie til å gjøre som vi vil.

 

The people shouldn't fear the government, the government should fear the people

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva slags frihet øker?

 

Sosial - Legalisering av narkotika, Legalisering av homoseksuelle ekteskap, religiøs frihet(Freedom of Religion)

Politisk - Ytringsfrihet, Mer demokrati.

Økonomisk - Mindre/ingen reguleringer, lettere å åpne sin egen forretning.

 

Skjønner? :)

Jepp. Hva med pedofili?

 

Jeg tviler, men pedofili ville i teorien være lovlig så lenge barnet kan være enig, men tviler på at noe samfunn ville tillat det faktisk, selv ikke et DLF-land ville la en 40-åring ha sex med en 5-åring. Jeg er personlig for å sette ned den seksuelle lavalderen til 12 år, da et 12 år gammelt barn kan tenke selv uten å bli manipulert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmål til Zaftig: Hvordan vil du beskrive ditt 'drømmesamfunn'?

La oss si at DLF blir det eneste partiet fordi alle landets innbyggere ble besatte av onde ånder, og at 100% av velgerne stemte DLF. Og at åndene i dem år etter år fikk dem til å stemme DLF i vert valg. Hva ser du for deg resultatene av dette ville blitt?

Ville vi vært i paradis da? Hvordan hadde de fattigste hatt det? og hvordan hadde de rikeste hatt det?

 

Siden du stemmer på dette, og syntes denne politikken er svært så fornuftig. Hva ser du liksom for deg vil skje om denne politikken dyrkes 100%? Sånn på alle områder i dagens politikk?

 

Mitt drømme samfunn vil uten tvil vært et anarki, men siden mennesker ikke kan stoles på til å ikke drepe hverandre går jeg for den mer realistiske ideologien; Minarkisme.

 

Jeg tror Norge ville skapt mer og gjort mye produktivt, jeg tror det ville ganget de fleste Nordmenn ganske mye og Norge generelt ville vært et bedre land. Ja det fattigste i Norge ville vært fattigere enn nå, jeg skal ikke legge skjul på det. Men jeg er helt sikker på at Norge ikke ville endt opp som Brasil eller et Afrikansk land, det frie markedet ville kunne gjort mye bra for de fattigste for å ikke snakke om den generelle befolkningen.

 

Jeg tror Nordmenn ville vært mer lykkelige da staten ikke ville vært moren din lenger, vi hadde vært mye mer frie til å gjøre som vi vil.

 

The people shouldn't fear the government, the government should fear the people

Takk for et godt svar. Selv syntes jeg det virker usansynlig at noe slikt vil komme til å skje. Personlig tror jeg at drømmesamfunnet skjer ved at vi bevarer det systemet som er nå, og at borgelig og sosialistisk side får styre litt hver, slik at man får det beste fra begge sider av politikken. =)

 

Jeg rett og slett elsker dette landet! For det er et meget godt samarbeid. Og det er konkurranse om hvem som skal få lov til å føre politikken i landet, og det er folket som bestemmer hva som skal - og hva som ikke skal gjøres. :) Personlig er jeg mer eller mindre tilhenger av direkte demokrati, i den formen jeg har filosofert frem til. At etter at partiet (som styrer) har kommet med et forslag, så skal alle borgere som vil, stemme for og i mot et slikt forslag, etter vi har gjort det, skal man få lov, eller ikke lov, til å gjennomføre denne politikken i praksis. På denne måten velger vi ikke bare våre Politikere, men også politikken.

Det vil være enklere å få til nå i denne teknologiens alder :)

Lenke til kommentar

Hva slags frihet øker?

 

Sosial - Legalisering av narkotika, Legalisering av homoseksuelle ekteskap, religiøs frihet(Freedom of Religion)

Politisk - Ytringsfrihet, Mer demokrati.

Økonomisk - Mindre/ingen reguleringer, lettere å åpne sin egen forretning.

 

Skjønner? :)

Jepp. Hva med pedofili?

 

Jeg tviler, men pedofili ville i teorien være lovlig så lenge barnet kan være enig, men tviler på at noe samfunn ville tillat det faktisk, selv ikke et DLF-land ville la en 40-åring ha sex med en 5-åring. Jeg er personlig for å sette ned den seksuelle lavalderen til 12 år, da et 12 år gammelt barn kan tenke selv uten å bli manipulert.

Nå syntes jeg det blir litt drøyt. Det er mange eldre som er jævlig gode til å manipulere. Spesielt pastorer som manipulerer barn til å akseptere og at dette må bli en sak mellom barnet, den pedofile og Gud... Dette kan utnyttes sterkt.

 

At all narkotika skal være lovlig har jeg ikke sånn kjempe mye i mot i grunn.. Men jeg foretrekker det systemet vi har i dag.

I et slikt samfunn som du ønsker blir narkotikaen gjerne kommers..

Det vil bli kjørt reklamekampanjer på det og sånt til barn ned i fem seks års alderen.

Lenke til kommentar

 

 

Okei. Takk for svar. :)

Jeg er mest opptatt av at folk flest har det godt i Norge. Jeg er lei av menneskefiendtlige ideologier som setter pengene først og menneskene sist, og som tilber den negative typen egoisme. Jeg ønsker et samfunn der folk står sammen og jobber for fellesskapets beste. En sosial politikk som går ut på at staten har som hovedoppgave å hjelpe og støtte mennesker, og legge til rette for et godt miljø. Jeg er fredselskende, og ikke-religiøs. Jeg ønsker at alle skal få gratis tannlegehjelp ved behov, uavhengig av tykkelse på lommeboka. Jeg ser på tenner som en del av kroppen, og ønsker at sykdommer i munnen, skal behandles uten at man skal være nødt til å punge ut i dyre dommer til private aktører. Det er for mye snusk og lureri i tannhelsetjenesten: Kilde. Sitat: "Tannleger oppdager ikke hull, og vil til og med behandle hull som ikke finnes." - Da sier det seg selv at mange av dem er bare opptatt av profitt, og ikke behandler fordi det er nødvendig, slik en offentlig tannhelsetjeneste ville bidratt med... Her er også en kilde på at privat tannhelsetjeneste er noe dritt..

Jeg ønsker at staten starter opp bedrifter som er konkurransedyktige og at de kan bruke overskuddet på fler aldershjem og liknende. Altså at staten overtar mer og mer av det private markedet, slik at pengene kommer arbeiderne til nytte og ikke en liten elite på toppen. :)

Jeg ønsker at staten skal være denne eliten, og at staten er styrt av folket, og at arbeiderne blir eliten. :)

 

Om staten starter selskaper og bruker sin makt til dette, vil nok det forringe konkurransen og kjøre andre selskaper ut i grøfta, som betyr mindre arbeidsplasser. Eventuellt, om de faktisk tar overskuddet og kjører det helt og holdent inn i statskasse vil jo selskapet slite kraftig ved mangel på investeringer mot andre selskaper som ikke har dette handicapet. For meg virker det som at dette var lite gjennomtenkt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Okei. Takk for svar. :)

Jeg er mest opptatt av at folk flest har det godt i Norge. Jeg er lei av menneskefiendtlige ideologier som setter pengene først og menneskene sist, og som tilber den negative typen egoisme. Jeg ønsker et samfunn der folk står sammen og jobber for fellesskapets beste. En sosial politikk som går ut på at staten har som hovedoppgave å hjelpe og støtte mennesker, og legge til rette for et godt miljø. Jeg er fredselskende, og ikke-religiøs. Jeg ønsker at alle skal få gratis tannlegehjelp ved behov, uavhengig av tykkelse på lommeboka. Jeg ser på tenner som en del av kroppen, og ønsker at sykdommer i munnen, skal behandles uten at man skal være nødt til å punge ut i dyre dommer til private aktører. Det er for mye snusk og lureri i tannhelsetjenesten: Kilde. Sitat: "Tannleger oppdager ikke hull, og vil til og med behandle hull som ikke finnes." - Da sier det seg selv at mange av dem er bare opptatt av profitt, og ikke behandler fordi det er nødvendig, slik en offentlig tannhelsetjeneste ville bidratt med... Her er også en kilde på at privat tannhelsetjeneste er noe dritt..

Jeg ønsker at staten starter opp bedrifter som er konkurransedyktige og at de kan bruke overskuddet på fler aldershjem og liknende. Altså at staten overtar mer og mer av det private markedet, slik at pengene kommer arbeiderne til nytte og ikke en liten elite på toppen. :)

Jeg ønsker at staten skal være denne eliten, og at staten er styrt av folket, og at arbeiderne blir eliten. :)

 

Om staten starter selskaper og bruker sin makt til dette, vil nok det forringe konkurransen og kjøre andre selskaper ut i grøfta, som betyr mindre arbeidsplasser. Eventuellt, om de faktisk tar overskuddet og kjører det helt og holdent inn i statskasse vil jo selskapet slite kraftig ved mangel på investeringer mot andre selskaper som ikke har dette handicapet. For meg virker det som at dette var lite gjennomtenkt.

Jepp. Det var lite gjennomtenkt. Det var før jeg ble Venstre tilhenger. Høyre står meg nå også svært nærme ideologisk. :)

 

 

Men at kommunen kjøper opp private da? Like dumt?

Lenke til kommentar

 

Nå syntes jeg det blir litt drøyt. Det er mange eldre som er jævlig gode til å manipulere. Spesielt pastorer som manipulerer barn til å akseptere og at dette må bli en sak mellom barnet, den pedofile og Gud... Dette kan utnyttes sterkt.

 

Deg om det, jeg synes det blir feil og si hvem som kan og ikke kan ha sex når de er gamle nok til å forstå ting.

 

At all narkotika skal være lovlig har jeg ikke sånn kjempe mye i mot i grunn.. Men jeg foretrekker det systemet vi har i dag.

I et slikt samfunn som du ønsker blir narkotikaen gjerne kommers..

Det vil bli kjørt reklamekampanjer på det og sånt til barn ned i fem seks års alderen.

 

Jeg synes det er minst like ille å si drive med propaganda andre veien, laget av staten. Hva så om noen vil reklamere for Heroin på TVen, jeg synes ikke det burde være ulovlig. Kjøper du noe kjøper du det av egen fri vilje.

 

Dessuten tror jeg ikke at det hadde vært et så stort marked for farlige stoffer at det hadde verdt å betale så mye penger at f.eks Viasat ville tillat dem å sende Heroin reklamer. De fleste kanaler ville aldri tillat å sende Heroin reklamer uansett hvor mye penger de fikk. Kanskje Cannabis og kanskje til og med LSD reklamer, men dette er jo stoffer som er sunnere enn sjokolade.

Lenke til kommentar

Kanskje Cannabis og kanskje til og med LSD reklamer, men dette er jo stoffer som er sunnere enn sjokolade.

Ja, LSD er jo rene helsekostproduktet.. :dontgetit:

 

------------------

 

Jeg vet ikke om DLF stiller i noen kommuner og fylker, og hadde de gjort det hadde de ikke fått mange stemmene (med mindre noen synes pedofili og heroinreklamer er greit) -- kan vi derfor diskutere aktuell politikk? Det er valg om under en mnd, og dette er en informasjonstråd som skal hjelpe.

 

EDIT: turbonello, funnet ut hva du skal stemme da? :)

Endret av Zodihax
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje Cannabis og kanskje til og med LSD reklamer, men dette er jo stoffer som er sunnere enn sjokolade.

Ja, LSD er jo rene helsekostproduktet.. :dontgetit:

 

------------------

 

Jeg vet ikke om DLF stiller i noen kommuner og fylker, og hadde de gjort det hadde de ikke fått mange stemmene (med mindre noen synes pedofili og heroinreklamer er greit) -- kan vi derfor diskutere aktuell politikk? Det er valg om under en mnd, og dette er en informasjonstråd som skal hjelpe.

 

EDIT: turbonello, funnet ut hva du skal stemme da? :)

 

Glemmer alltid hvilke kommuner, men vet de stiller i Oslo. Og Det er da ikke pedofili som står på agendaen deres, ei heller heroinreklamer, jeg vet ikke standpunktet deres på pedofili.

 

Hmm ja, hvor mange har død på grunn av LSD, Ja det var en person som èngang kanskje døde av LSD overdose. Så hva blir det 1? mot 5 000 000+ som har død på grunn av usunn mat.

Endret av Zaftig
Lenke til kommentar

Kanskje Cannabis og kanskje til og med LSD reklamer, men dette er jo stoffer som er sunnere enn sjokolade.

Ja, LSD er jo rene helsekostproduktet.. :dontgetit:

 

------------------

 

Jeg vet ikke om DLF stiller i noen kommuner og fylker, og hadde de gjort det hadde de ikke fått mange stemmene (med mindre noen synes pedofili og heroinreklamer er greit) -- kan vi derfor diskutere aktuell politikk? Det er valg om under en mnd, og dette er en informasjonstråd som skal hjelpe.

 

EDIT: turbonello, funnet ut hva du skal stemme da? :)

Ja, jeg må dessverre skuffe deg litt :ermm:

 

Jeg har tatt en test mange ganger nå, om hva jeg mener er best for Gjøvik <3 - Og det jeg har kommet frem til, etter å ha sett resultatene, og lest veldig mye i partipolitikken til det partiet jeg har bestemt meg for, blir partiet: Venstre.

 

Mye av grunnen er at jeg ikke ser noe problem i at det bygges noen private sykehjem, da jeg mener at det er i alle fall bedre enn ikke noe sykehjem i det hele tatt, som blir resultatet om AP styrer, og bestemmer (på grunn av manglende resurser) Mye annet også, når det gjelder miljøhensyn, så jeg kommer definitivt til å stemme Venstre.

 

Jeg er ut i fra resultatene over 70% enig med Venstres Politikk, så det er ganske innlysende hva jeg skal velge =)

 

Les denne om Gjøvik:

http://www.venstre.no/oppland/gjovik/artikkel/36747/

 

Dersom du gidder kan du jo se hva du er uenig i, og lime det inn her og forklare hvorfor du er uenig. :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Kanskje Cannabis og kanskje til og med LSD reklamer, men dette er jo stoffer som er sunnere enn sjokolade.

Ja, LSD er jo rene helsekostproduktet.. :dontgetit:

 

------------------

 

Jeg vet ikke om DLF stiller i noen kommuner og fylker, og hadde de gjort det hadde de ikke fått mange stemmene (med mindre noen synes pedofili og heroinreklamer er greit) -- kan vi derfor diskutere aktuell politikk? Det er valg om under en mnd, og dette er en informasjonstråd som skal hjelpe.

 

EDIT: turbonello, funnet ut hva du skal stemme da? :)

 

Glemmer alltid hvilke kommuner, men vet de stiller i Oslo. Og Det er da ikke pedofili som står på agendaen deres, ei heller heroinreklamer, jeg vet ikke standpunktet deres på pedofili.

 

Hmm ja, hvor mange har død på grunn av LSD, Ja det var en person som èngang kanskje døde av LSD overdose. Så hva blir det 1? mot 5 000 000+ som har død på grunn av usunn mat.

For meg kan man like-gjerne gjøre det lovelig, og selge det på et apotek, med strenge aldersgrenser. Jo mer stoffet er skadelig for kroppen, jo dyrere burde de skattlegge det, siden man da kan bruke pengene på å reparere skadene som blir påført av disse skadelige midlene etc... Den narkopolitikken vi har i dag, fører bare med seg mer volds-kriminalitet og sånt... Det burde også være egne steder der hvor de narkomane kunne møtes og få sykepleiere til å sette skuddet. På den måten hindrer man overdose-dødsfall, noe jeg mener er viktigere enn å ignorere et problem man uansett ikke kan forhindre!

Lenke til kommentar

Kanskje Cannabis og kanskje til og med LSD reklamer, men dette er jo stoffer som er sunnere enn sjokolade.

Ja, LSD er jo rene helsekostproduktet.. :dontgetit:

 

------------------

 

Jeg vet ikke om DLF stiller i noen kommuner og fylker, og hadde de gjort det hadde de ikke fått mange stemmene (med mindre noen synes pedofili og heroinreklamer er greit) -- kan vi derfor diskutere aktuell politikk? Det er valg om under en mnd, og dette er en informasjonstråd som skal hjelpe.

 

EDIT: turbonello, funnet ut hva du skal stemme da? :)

 

Glemmer alltid hvilke kommuner, men vet de stiller i Oslo. Og Det er da ikke pedofili som står på agendaen deres, ei heller heroinreklamer, jeg vet ikke standpunktet deres på pedofili.

 

Hmm ja, hvor mange har død på grunn av LSD, Ja det var en person som èngang kanskje døde av LSD overdose. Så hva blir det 1? mot 5 000 000+ som har død på grunn av usunn mat.

For meg kan man like-gjerne gjøre det lovelig, og selge det på et apotek, med strenge aldersgrenser. Jo mer stoffet er skadelig for kroppen, jo dyrere burde de skattlegge det, siden man da kan bruke pengene på å reparere skadene som blir påført av disse skadelige midlene etc... Den narkopolitikken vi har i dag, fører bare med seg mer volds-kriminalitet og sånt... Det burde også være egne steder der hvor de narkomane kunne møtes og få sykepleiere til å sette skuddet. På den måten hindrer man overdose-dødsfall, noe jeg mener er viktigere enn å ignorere et problem man uansett ikke kan forhindre!

 

Så du synes at vi burde ha høyere skatter på sjokolade enn LSD ikke sant?

Lenke til kommentar

Kanskje Cannabis og kanskje til og med LSD reklamer, men dette er jo stoffer som er sunnere enn sjokolade.

Ja, LSD er jo rene helsekostproduktet.. :dontgetit:

 

------------------

 

Jeg vet ikke om DLF stiller i noen kommuner og fylker, og hadde de gjort det hadde de ikke fått mange stemmene (med mindre noen synes pedofili og heroinreklamer er greit) -- kan vi derfor diskutere aktuell politikk? Det er valg om under en mnd, og dette er en informasjonstråd som skal hjelpe.

 

EDIT: turbonello, funnet ut hva du skal stemme da? :)

 

Glemmer alltid hvilke kommuner, men vet de stiller i Oslo. Og Det er da ikke pedofili som står på agendaen deres, ei heller heroinreklamer, jeg vet ikke standpunktet deres på pedofili.

 

Hmm ja, hvor mange har død på grunn av LSD, Ja det var en person som èngang kanskje døde av LSD overdose. Så hva blir det 1? mot 5 000 000+ som har død på grunn av usunn mat.

For meg kan man like-gjerne gjøre det lovelig, og selge det på et apotek, med strenge aldersgrenser. Jo mer stoffet er skadelig for kroppen, jo dyrere burde de skattlegge det, siden man da kan bruke pengene på å reparere skadene som blir påført av disse skadelige midlene etc... Den narkopolitikken vi har i dag, fører bare med seg mer volds-kriminalitet og sånt... Det burde også være egne steder der hvor de narkomane kunne møtes og få sykepleiere til å sette skuddet. På den måten hindrer man overdose-dødsfall, noe jeg mener er viktigere enn å ignorere et problem man uansett ikke kan forhindre!

 

Så du synes at vi burde ha høyere skatter på sjokolade enn LSD ikke sant?

Nei. LSD forårsaker ofte psykiske helseplager som krever innleggelse på institusjon. For noen, for meg selv personlig blant annet, siden jeg testet LSD på roskilde-festivalen for moroskyld, så ville LSD vært like farlig som sjokolade. Jeg ble faktisk bedre og mer lystig til sinns av det, og jeg hadde problemer med å være manisk depresiv og sånt før den lille trippen. Jeg prøvde det senere og da funket det ikke, men det funket på alle andre... Så¨det er skadelig for noen (psykisk) men ikke for andre igjen.

Lenke til kommentar

Kanskje Cannabis og kanskje til og med LSD reklamer, men dette er jo stoffer som er sunnere enn sjokolade.

Ja, LSD er jo rene helsekostproduktet.. :dontgetit:

 

------------------

 

Jeg vet ikke om DLF stiller i noen kommuner og fylker, og hadde de gjort det hadde de ikke fått mange stemmene (med mindre noen synes pedofili og heroinreklamer er greit) -- kan vi derfor diskutere aktuell politikk? Det er valg om under en mnd, og dette er en informasjonstråd som skal hjelpe.

 

EDIT: turbonello, funnet ut hva du skal stemme da? :)

 

Glemmer alltid hvilke kommuner, men vet de stiller i Oslo. Og Det er da ikke pedofili som står på agendaen deres, ei heller heroinreklamer, jeg vet ikke standpunktet deres på pedofili.

 

Hmm ja, hvor mange har død på grunn av LSD, Ja det var en person som èngang kanskje døde av LSD overdose. Så hva blir det 1? mot 5 000 000+ som har død på grunn av usunn mat.

For meg kan man like-gjerne gjøre det lovelig, og selge det på et apotek, med strenge aldersgrenser. Jo mer stoffet er skadelig for kroppen, jo dyrere burde de skattlegge det, siden man da kan bruke pengene på å reparere skadene som blir påført av disse skadelige midlene etc... Den narkopolitikken vi har i dag, fører bare med seg mer volds-kriminalitet og sånt... Det burde også være egne steder der hvor de narkomane kunne møtes og få sykepleiere til å sette skuddet. På den måten hindrer man overdose-dødsfall, noe jeg mener er viktigere enn å ignorere et problem man uansett ikke kan forhindre!

 

Så du synes at vi burde ha høyere skatter på sjokolade enn LSD ikke sant?

Nei. LSD forårsaker ofte psykiske helseplager som krever innleggelse på institusjon. For noen, for meg selv personlig blant annet, siden jeg testet LSD på roskilde-festivalen for moroskyld, så ville LSD vært like farlig som sjokolade. Jeg ble faktisk bedre og mer lystig til sinns av det, og jeg hadde problemer med å være manisk depresiv og sånt før den lille trippen. Jeg prøvde det senere og da funket det ikke, men det funket på alle andre... Så¨det er skadelig for noen (psykisk) men ikke for andre igjen.

 

Hvor er alle disse folkene som blir innlagt for LSD plager? Hvor er kjendisene som blir lagt inn på Betty Ford klinikken for LSD lidelser? Nei jeg kjøper den ikke, Vesten har hatt en propaganda krig mot Cannabis, LSD og andre nærmest ufarlige stoffer helt siden 60-tallet. LSD er et stoff som er utrolig bra for å utforske sinnet sitt med, dessverre er det Norske markedet nesten LSD-fritt.

 

When used clinically in the 1960's, psychiatrist Dr. Sidney Cohen surveyed a sample of 5000 individuals who had taken LSD twenty-five thousand times. He found an average of 1.8 psychotic episodes per thousand ingestions, 1.2 attempted suicides, and 0.4 completed suicides. "Considering the enormous scope of the psychic responses it induces," he concluded, "LSD is an astonishingly safe drug."
Lenke til kommentar

Turbonello: I forhold til private sykehjem kontra kommunale koster det også å legge et sykehjem på anbud, ikke mye billigere enn å drifte det kommunalt. Og da vil jeg heller at kommunen som kan sikre arbeidsrettigheter skal styre, enn private som er ute etter profitt (og det ser vi gang på gang at sykehjemseiere klarer).

 

Prinsippielt er jeg mot at folk skal tjene profitt på vår helse, samtidig ser jeg også praktisk at kommunal drift er bedre.

 

Men for min del er det viktigere at folk stemmer enn at de stemmer SV, og det høres bra ut at du har funnet et parti du identifiserer deg med. :)

 

Zaftige: Kan dere ikke starte en LSD-tråd, i stedet for å bruke informasjonstråden til dette?

Endret av Zodihax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...