Jump to content
Sign in to follow this  
Theo343

Pris på 7800GT 1-3 måneder fremover.

Recommended Posts

Regner man med noen særlig prisnedgang på 7800GT de neste 3 måneder? Årsaken til at jeg spør er om jeg skal holde meg litt til på min socketa/6600gt plattform 2-3 måneder til for å se hva som skjer når x1800 og svar fra nvidia kommer.

 

Eller om jeg liksågodt kan gå for s939 og 7800GT/PCIe nå. På CPU tenkte jeg på X2 3800+ eller SD 3700+. Vet ikke om prisene på disse vil røre seg neste 3 mnd.

Edited by Theo343

Share this post


Link to post

Hvis Ati sine kort viser seg å være overlegne, kan man kanskje forvente et (lite) priskutt fra Nvidia.

 

Det beste hadde nok uansett vært å vente(slik jeg ser det), da du har mer utvalg, og muligens mer kraft-per-krone om 2-3 måneder.

Share this post


Link to post

Geforce 6800 GT PCI-Express er satt ned fra 3000 til 2500 på komplett hvertfall,

noe jeg erger meg over siden jeg bestile den forrige fredag og betalte 3000 for den da :hrm:

Share this post


Link to post
Geforce 6800 GT PCI-Express er satt ned fra 3000 til 2500 på komplett hvertfall,

noe jeg erger meg over siden jeg bestile den forrige fredag og betalte 3000 for den da :hrm:

3000,- forrige uke for 6800GT? :wow:

Hvorfor kjøpte du ikke 7800GT for et par hundrelapper mer?

Share this post


Link to post
fordi jeg ikke hadde ett par hundre lapper jeg kunne bruke :p

må fortsatt ha penger til regninger og lappen :yes:

7800gt her har vi et 7800gt til 3100 kr. nå tenker jeg du angrer på at du ikke kjøpte det framfor

6800gt.

Share this post


Link to post

Har dere noen gang hørt uttrykket "å spare seg til fant"? Selvsagt vil man får mere kraft per krone om man venter, men hvis man skal tenke slik får man aldri kjøpt hardware.

Share this post


Link to post
Har dere noen gang hørt uttrykket "å spare seg til fant"? Selvsagt vil man får mere kraft per krone om man venter, men hvis man skal tenke slik får man aldri kjøpt hardware.

Men hvis du ikke trenger mer ytelse per i dag. Men du vil sikre deg for morgendagen, at spillet som kommer en eller annen gang snart skal kjøre smertefritt på pcen. Da kan man spare noen lapper på å vente. Og særlig nå som man vet at det kommer en konkurrent snart. Som kjent er det konkurranse som presser ned prisene. Hadde jo være kjempeårleit om ATI la prisen under 7800, så nivida satt prisen ned, osv.

Share this post


Link to post
Har dere noen gang hørt uttrykket "å spare seg til fant"? Selvsagt vil man får mere kraft per krone om man venter, men hvis man skal tenke slik får man aldri kjøpt hardware.

Men hvis du ikke trenger mer ytelse per i dag. Men du vil sikre deg for morgendagen, at spillet som kommer en eller annen gang snart skal kjøre smertefritt på pcen. Da kan man spare noen lapper på å vente. Og særlig nå som man vet at det kommer en konkurrent snart. Som kjent er det konkurranse som presser ned prisene. Hadde jo være kjempeårleit om ATI la prisen under 7800, så nivida satt prisen ned, osv.

Både nvidia og ATI tar så mye de kan for korta sine, og det skulle jo bare mangle. Så lenge betalingsvilligheten og etterspørselen er der, vil de ikke tjene noe på å gå til priskrig mot konkurenten.

 

OT: Vil vel kansje falle et par hundrelapper iløpet av 3 mnd. Prishistorikken på andre nvidia kort tilsier omtrent det iallefall, og statistkk lyver ikke :p

Edited by gaardern

Share this post


Link to post

Jepps er det jeg tenker på. Enten kjøpe nå, eller vente kun 3 måneder og så kjøpe. Altså:

 

1. Enten sitter jeg på 6600GT(agp)/socketa i 3 måneder(vært def. før og fått i stand) og kjøper nytt s939/7800gt om 3 mnd. Eller..

2. Jeg bygger HTPC av/selger 6600GT(agp)/socketa nå og kjøper s939/7800gt nå.

 

Hvorvidt jeg tjener noe på å vente er jeg ikke sikker på. Venter jeg blir det uansett HTPC av 6600GT(agp)/socketa, men jeg har noen kjøpere på div. komp. på socket A nå som gjør at jeg kan få solgt unna litt. Men spørsmålet er også da om det vil lønne seg å selge disse nå for å måtte kjøpe noe kanskje dyrere til HTPC senere?

 

Er et par vurderinger inne i bildet.

Edited by Theo343

Share this post


Link to post

Har ikke fått brukt 6600GT kortet i noe særlig grad ennå fordi HK var defekt på pc og har ventet 7 mnd på gar.rep. 6600GT kortet kjøpte jeg i april og hadde håpet at saken var løst i kort tid etter det.

 

Men hvis 6600GT er mer enn bra nok så venter jeg. Altså hvis det ikke er noen vits å gå fra AGP 6600GT til PCIe 7800GT

Share this post


Link to post
Men er et 128MB 6600GT kort med en SocketA på ca. 2.5GHz og FSB/RAM på 210-215 bra nok for spill i dag?

øøø..nope :p

Spørs hva man legger i spill da. Er jo på ingen måte highend, men vil si at for en vanlig pc bruker og spiller klarer seg med det systemet. Med vanlig bruker mener jeg folk som bare bruker pcen, ikke tenker noe mer over det, en elkjøp-pc-kjøper.

 

Tiden har løpt fra socket a, men å kjøre de fleste nye spill på low eller medium klarer den enda. Min gode gamle XP2500 sammen med 9600 PRO og 1024 pc2100 ram klarer faktisk å kjøre nye spill.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...