Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Hvilken rute du får er helt tilfeldig, så det spiller ingen rolle når på dagen du har oppkjøring.

 

Er du helt sikker på det? Jeg tviler på at man får bykjøring kl. 8-10 på morningen... Dvs. at man kommer til å stå i kø inn til Oslo hele veien. Hadde i grunn ikke gjort meg noe, men det skjer nok ikke. Sjansene for bykjøring må da øke litt utover dagen når trafikken begynner å roe seg på motorveien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken rute du får er helt tilfeldig, så det spiller ingen rolle når på dagen du har oppkjøring.

 

Er du helt sikker på det? Jeg tviler på at man får bykjøring kl. 8-10 på morningen... Dvs. at man kommer til å stå i kø inn til Oslo hele veien. Hadde i grunn ikke gjort meg noe, men det skjer nok ikke. Sjansene for bykjøring må da øke litt utover dagen når trafikken begynner å roe seg på motorveien.

Er nok riktig som du sier. Kjørelæreren min sa at det var meget sjeldent med bykjøring (i Oslo hvertfall) tidlig om morgenen i rush-tiden. Jeg hadde oppkjøring 08.10, og sannelig gikk ikke turen til Grorud og langt borti helvete der.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte i Stockholm for et par dager siden, det var ganske spennende. Masse syke lyskryss hvor du har hundre trafikklys til forskjellige deler, du har store rundkjøringer med trafikklys inni og masse rart. Allikevel klarte jeg meg fint, selv uten å ha mye erfaring med storbykjøring.

 

Uansett er det bare å kjøre rolig, dersom du er usikker, slakk heller av og vurder situasjonen - kan jeg bytte felt her? Har jeg lov til å kjøre her? Hvis du ikke kan det, kjør heller rett frem. Du vil ikke stryke for å kjøre feil, og hvis du i tillegg forklarer sensor at det ville vært farlig å gjøre den manøvren du egentlig skulle vil du nok klare deg fint.

Lenke til kommentar

Oppkjøring på Onsdag 12.20 i Stavanger området kjenner jeg har den følelsen av at jeg garantert stryker :/ hater å kjøre i byen, spesielt der det er flere felt blant annet buss taxi feltet.

 

Hvis du får en sensor som ser ut som han er 100 år, snakk om camping og grillmat :!:

 

Slapp av med buss/taxi felt, bare følg godt med og prøv å la den trafikken som har det "travelt" flyte seg inn i trafikkbildet.

 

Du klarer det lett! :cool:

Lenke til kommentar

Hadde oppkjøring i Lillstrøm 09.07 i år, strøk pga. av jeg kjørte i 96 i 100 sonen på E18 inn mot Gardermoen, jeg gjorde dette pga. kjørelærer ba meg "ligge litt under fartsgrensen" meen det var ikke vellykket.

 

Men ny førerprøve i morgen (10.08) kl 08:10 i Billingstad/Asker, noen som har kjørt opp der før? noen tips til akkurat, Billingstad?

 

Mvh Joachim :)

Lenke til kommentar

Kjører opp på Billingstad i morgen jeg og. Litt smånærvøs... De skal visstnok ha en ganske høy strykprosent. Men kjører man bra uten noen særlig feil vil man jo selvfølgelig stå. Så jeg tror i hvert fall det går bra :)

 

Nei da det går så fint så. Jeg kjørte opp der for 13 mnd. siden,

det gikk fint det! Fikk en artig eldre kar med glimt i øyet. :thumbup:

Lenke til kommentar

Kjører opp på Billingstad i morgen jeg og. Litt smånærvøs... De skal visstnok ha en ganske høy strykprosent. Men kjører man bra uten noen særlig feil vil man jo selvfølgelig stå. Så jeg tror i hvert fall det går bra :)

 

Nei da det går så fint så. Jeg kjørte opp der for 13 mnd. siden,

det gikk fint det! Fikk en artig eldre kar med glimt i øyet. :thumbup:

 

Godt å høre, har faktisk hørt at strykprosenten er på hele 30%, mye det, ikkesant? hehe

Neida, men får håpe vi fikser det "Mariuslk". Lykke til ;)

Lenke til kommentar

En sur sesnor på Billingstad som to kompiser har strøket med. Visstnok litt eldre kar med lite hår og briller. Men er bare å ta det rolig og kjøre kontrollert, blinke ut og inn av rundkjøring og stoppe tidlig for alle myke trafikanter, det gjør sensor glad. Kjørelærerern min påsto det var 50% sjanse for bykjøring om man hadde oppkjøring mellom kl 11 og 2. Så jeg var sinnsykt nervøs for et års tid siden, men fikk heldigvis en grei rute gjennom Lommedalen og over Tanum.

Lenke til kommentar

Det blir mest sannsynelig en fin E34 518. Hadde vært fint med litt mer under panseret, men da blir det så dyrt å forsikre.

 

Takk, Carisma. Vi satser på at det går fint.

 

bluechamp: En runde gjennom Bærum hadde jo bare vært drømmen. Er jo vokst opp her, så kjenner vel til de fleste steder. Oslo ser jeg for meg kan bli litt mer stress.

Lenke til kommentar

Flott du går for BMW! Hehe E34 er jo knall gode biler, god komfort. ja som du sier er det artig med litt krutt under panseret, tenkte meg en 325i M-tech 2 og forikre den evt. på min mor, men litt usikker ennå. Når tid på dagen har du førerprøven "Mariuslk"?

 

Takk for info Bluechamp. selom en av oss får han, er det lite å gjøre med, isåfall får vi gjøre det beste ut av det, hehe :)

 

Thanks Carisma:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...