Gå til innhold

Xbox 360 - umulig å hacke?


Xecuter

Anbefalte innlegg

Det er som ved overklokking. Før i tiden (når jeg og bestefar var småjenter) så tjente du mange ekstra mhz på å overklokke. Det var da de ekstra mzh faktisk utgjorde en forskjell. Overklokking var noe alle gjorde, men ettervert som prossesorene ble bedre, ble det mindre å hente i overklokking og ferre å ferre klokket cpu'ne sine. Nå er det nesten ingen som klokker i hele tatt forde det er så lite å hente, tar tid, mister garanti osv osv.

 

At det nesten ikke finnes en overklokker nå får tiden tviler jeg sterkt på, :p og at det ikke er noe og hente på overklokking...... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som ved overklokking. Før i tiden (når jeg og bestefar var småjenter) så tjente du mange ekstra mhz på å overklokke. Det var da de ekstra mzh faktisk utgjorde en forskjell. Overklokking var noe alle gjorde, men ettervert som prossesorene ble bedre, ble det mindre å hente i overklokking og ferre å ferre klokket cpu'ne sine. Nå er det nesten ingen som klokker i hele tatt forde det er så lite å hente, tar tid, mister garanti osv osv.

 

At det nesten ikke finnes en overklokker nå får tiden tviler jeg sterkt på, :p og at det ikke er noe og hente på overklokking...... :roll:

Og eg stiller meg her og sier ;

 

HÆ? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ingen ting å hente på overklokking. Ingen overklokkere lenger. :roll:

2048 bit = 2^2048 bit. :roll: Enhver som har hatt litt matte vet at dette er blir det samme som å si at 4Kg = 4x7483297Kg.

Veldig OT. Men enkelte ting er så på jordet at man bare må kommentere det.

 

On topic:

Tror det vil ta laaaaang tid før vi ser noen mulighet å kjøre egen kode på xboxen. Med xbox tok det jo nesten et år før vi så skikkelig fungerende chipper. Og det var på relativt kjent arkitektur.

X360 skal jo være helstøpt også. Så det skal mye til før jeg vil brekke den opp.

Lenke til kommentar
2048 bit = 2^2048 bit. rolleyes.gif Enhver som har hatt litt matte vet at dette er blir det samme som å si at 4Kg = 4x7483297Kg.

Heisann.

 

Ja det ble litt feil. Det som egentlig var ment var at 2048 bit har 2^2048 verdier.

 

Akkurat som 8 bit går ifra 0 - 255 altså 256 forskjellige verdier

Endret av Frederik
Lenke til kommentar

At noen har slått kloa i et developer-sett og plukket fra hverandre det (versjonen som kommer i salg kommer ikke til å være sort med det første) avklarer jo ingenting.

 

De endelige versjonene som kommer i salg er jo ikke ferdigprodusert engang og er sannsynligvis beskyttet på en annen måte enn utviklingssettene der eventuelt soft- og hardwarebeskyttelse vil være en hemsko.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
2048 bit = 2^2048 bit. rolleyes.gif Enhver som har hatt litt matte vet at dette er blir det samme som å si at 4Kg = 4x7483297Kg.

Heisann.

 

Ja det ble litt feil. Det som egentlig var ment var at 2048 bit har 2^2048 verdier.

 

Akkurat som 8 bit går ifra 0 - 255 altså 256 forskjellige verdier

Ja... Da er vi enige. ;)

Lenke til kommentar
Nå er det nesten ingen som klokker i hele tatt forde det er så lite å hente, tar tid, mister garanti osv osv.

Offtopic:

Er både enig og uenig med utalelsen din. Jo, man tjener mye på overklokking. I noen tilfeller kan man faktisk overklokke over 100%.

Men problemet er vel det samme som med spill, det blir mer avansert og krever mer tid og utstyr slik at det til slutt ikke er lønnsomt og det ender med at det er bare entusiaster som driver på med det til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...