Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT og ventetiden på kundeservice


Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?  

139 stemmer

  1. 1. Hvor lenge ventet du i telefonen SIST du ringte NGT kundeservice?

    • Under 1 minutt
      2
    • 01 - 10 minutter
      12
    • 11 - 20 minutter
      15
    • 21 - 30 minutter
      10
    • 31 - 40 minutter
      22
    • 41 - 50 minutter
      21
    • 51 - 60 minutter
      15
    • 1t, 00m - 1t, 10 minutter
      14
    • 1t, 11m - 1t, 20 minutter
      4
    • 1t, 21m - 1t, 30 minutter
      4
    • 1t, 31m - 1t, 40 minutter
      1
    • 1t, 41m - 1t, 50 minutter
      3
    • 1t, 51m - 2 timer
      2
    • Over 2 timer
      14


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Åh, gud. Kjenner meg igjen her jeg også. Her hvor jeg bor, er det så dålige telefonlinjer så linja takler ikke mere hastighet enn 1,4mbps. Funker fett det, helt til de oppgraderer linja til alle i hele norge, meg i tilleg. Så når jeg ringer; Hei du, emil claussen som ringer her, atte, jeg har no problemer med linja mi, gidderu sette ned hastighen til 1,4mbps, elle? Ja, og lås den der du, så slipper jeg ringe og sitte så lenge i kø igjen. Operatør: Jå, då kann du bårå venta lite, så ringjar du igjenn og furteljar mej om det fungår som de skå. Ring mej om en droy, time du.

... uhm.. ringe tilbake? Satt sikkert 5timer i telefon den dagen. og her forleden dag fikk vi en gratulasjons epost om at linja var oppgradert igjen. yippey.... Fy faen, så lei jeg er... :no:

 

Edit: skriveleif..

Endret av zeeq
Lenke til kommentar

Sist jeg ringte ventet jeg ca. 30 min. Var da nr. 14 i køen. Dette varierer veldig, en gang ble jeg satt over til fakturaavdelingen og da ble jeg sittende over 1 time i telefonkø og la til slutt på. Tør påstå at i snitt har jeg venta rundt 40 min. de siste gangene jeg har ringt. Det NGT skal ha er at man stort sett kommer i gjennom til noen som er kompetente, det skjer sjelden hos f.eks. UPC.

 

Jeg vil ikke avspore tråden, men har nå fått noe erfaring med å ringe til support hos en del andre leverandører. Det hender at jeg får i oppdrag å sette opp hjemmenettverk hos andre. Det som overrasker meg veldig er hvor bra kundeservice Telenor har. Hver gang jeg har ringt har jeg fått opplyst forventet ventetid. Sist i går ringte jeg for å feilmelde en linje, opplyst ventetid var 7 min, jeg ventet i 5 min. Kom igjen i kontakt med en tekniker som kunne sine saker og tilbød seg å ringe opp igjen når feilen var fikset.

Lenke til kommentar

Bestilte bredbånd fra nextgentel for noen uker siden, det er levert og funker nesten helt greit bortsett fra mer enn en mbit lavere hastighet enn det jeg betaler for. Jaja. Uansett, installatøren kom noen dager før ruteren, og anbefalte meg å ringe dem for å høre om de hadde fått den avgårde. Jeg trykket 1 for salg, det er da man får kortest kø (seff), og regna med at de hadde enkel tilgang til en oversikt over alt som har med hver enkel kunde å gjøre. Nix. Ble ikke sittende lenge før jeg fikk snakke med førstemann, som selvfølgelig ikke hadde peil, og skulle sette meg over til noen som hadde det. Neste kø var også ganske så kort til NGT å være (kanskje 10 min). Problemet var at hun som satt der heller ikke hadde noe som helst anelse om noenting, og ba meg holde linja. Etter å ha blitt predikert følgende paradoks: "Du rykker stadig forover i køen, takk for at du venter" - møkkamusikk - "ditt nummer i køen er 9" hele tre ganger, takka jeg for meg og la på. Det var tross alt bare et "ja" eller "nei" jeg var ute etter. Minst en halvtime, greit nok, hadde ikke noe annet lurt å finne på den dagen, men jeg burde kanskje finne ut hva minuttprisen min er før jeg begir meg ut på lignende tokt igjen.

Lenke til kommentar

Prøvde å ringe en søndag siden linja mi plotselig var død. Kom til der du skal trykke 1,2,3 whatever og valgte å få snakke med noen. Det ble stille. Ventet i vel en halvtime, ikke musikk eller noe. Så kikket jeg på mobilen og så at det var lagt på... Javel? tenkte jeg, prøvde igjen, stillhet, ingen musikk eller annet. Kikket på mobilen, tastelås på...

 

De kunne vel ha sagt på svareren at det ikke var åpent på en søndag istedenfor å si at jeg skulle få snakket med en som skulle hjelpe meg og samtidig veldig diskrè bryte forbindelsen og la meg sitte med røret til øret i en evighet og tro jeg har en forbindelse... :(

 

menmen... var vel min feil siden jeg tok det for gitt at kundesørvis var åpent på søndager...

Lenke til kommentar

Jeg har en defekt router: hver gang jeg skal starte den om må jeg ha 6-7-8 omstarter for å få kontakt med den. Ringte support i forrige uke, de skulle sende meg ny router "på døra".

Idag, 6dg. etter, har jeg ikke mottatt noen ny router - og ringte igjen. Først nr. 27 i køen på kundeservice. Så spurte jeg rett og slett om routeren min var sendt - og ble satt over i en ny kø med 1 time (!) ekstra ventetid uten et ord!

Dette var rett og slett et post-spørsmål - men jamen var det på teknisk avdeling jeg havnet! Helt utrolig spør du meg! Og routeren var ikke sendt, nei - og han konstaterte at den var "bestilt" den 16.09.2005. Snakker om snailmail...

Og han på teknisk fikk nok en overhøvling av meg - selvom det forsåvidt ikke var hans skyld.

Hva er vitsen med dette? Jo, det er "kort" ventetid på support - dvs. sentralbortet. Det gjelds liksom ikke at reell ventetid er 1 time lenger...

Lenke til kommentar

NGT-kunder: Er ikke en del av avtalen med NGT at dere betaler for å ha et anstendig nivå av service? (Retorisk spørsmål)

 

Når man må sitte i telefonen i over 20 minutter så vil jeg slett ikke kalle det et anstendig nivå på servicen. I så fall har ikke NGT levert den varen de har lovet (bredbånd + anstendig service ++). Når selger ikke har levert den varen man har lovet så har man i følge forbrukerkjøpsloven krav på en form for erstatning for det. Her er nok avslag på prisen eller et hakk høyere båndbredde enn man betaler for mest aktuellt. Så jeg vil oppfordre dere som sitter lenge og venter i telefonen til å be om en av disse tingene fordi NGT ikke har overholdt avtalen sin og fordi dere har krav på noe for all "tort og svie" i henhold til forbrukerkjøpsloven.

 

Med "tort og svie" mener jeg at NGT bruker opp mye av deres dyrebare tid (regn gjerne med en fornuftig timespris hvis dere ber om avslag), og de bruker unødvendig mye av din telefonregning (regn på prisen NGT koster deg på telefonregninga).

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Jeg har vært lykkelig uvitende for å si det sånn hvordan dette er.

Har ikke hatt noe spesielle problemer med NGT åp 4år.

 

Men den siste tiden har routeren begynt å tulle litt, mister DSL sync innimellom og da tenkte jeg å ringe å høre hva jeg skal gjøre, få ny eller hva.

 

Det var ikke bare bare.

 

Greit nok at de svarte telefonen rimelig kjapt (rundt 5minutter) men de på 1 linje klarte ikke svare på det og da blir man satt videre og det er der problemet ligger.

90% blir sikkert satt videre. Ventet og ventet og ventet og måtte gi opp.

Er alltid en fordel om de på første linje vet opp/ned på tastaturet, det er ikke rart det blir kø når de klarer å svare på 1% av spørsmålene.

 

Uansett, jeg gitt opp å ringe, har rett og slett ikke råd (det koster ganske mye).

Har ikke fasttelefon.

 

Prøvde det kontakt skjemaet dems, forklarte problemet å la igjen tlf nummer.

Regner ikke med å få svar men hva skal man gjøre....

Lenke til kommentar
Uansett, jeg gitt opp å ringe, har rett og slett ikke råd (det koster ganske mye). Har ikke fasttelefon.

Jeg tror det er mange i din situasjon. Når dere først prater med NGT vil jeg oppfordre dere til å be om avslag på regninga for uakseptabel service. F.eks 200kr for hver time dere må bruke av deres dyrebare tid og telefonregning for å få NGT til å ordne opp i sine egne problemer med leveransen av bredbånd.

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i alle problemene som nevnes. Kan si at jeg var utrolig fornøyd med ngt helt til andre oppgraderingen i år, da måtte jeg begynne å kontakte kundesørvis. Lurer på hva som skjer med oppgraderingen i september, er ganske skeptisk.

 

Den elendige kundesørvisen har ført til at jeg er så lei av hele ngt at neste gang det skjer noe som resulterer i at jeg må ringe kundesørvis så sier jeg heller opp linja og hopper på Bluecom sitt NTNU tilbud. Eneste positive jeg har å si om ngt nå er at jeg har løpende kontrakt.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mange i din situasjon. Når dere først prater med NGT vil jeg oppfordre dere til å be om avslag på regninga for uakseptabel service. F.eks 200kr for hver time dere må bruke av deres dyrebare tid og telefonregning for å få NGT til å ordne opp i sine egne problemer med leveransen av bredbånd.

Tviler på at man kommer noen vei med slike krav. Veldig individuelt hvor mye det koster folk å stå i telefonkø osv, så det blir vanskelig å lage noen regler for det. Dessuten så er dette som regel privatabonnement, og da har de fleste ISP`ene kontraktsvilkår som sier at forbrukeren ikke kan kreve avslag som følge av tap kunden har som følge av tjenesten. F.eks tap arbeidsfortjeneste osv. Dessuten så er det jo ikke alltid ISP`en sin skyld da..:)

 

Men en time i kø er uakseptabelt, jeg vet ikke hva NGT lover?

 

 

Køer er noe jeg misliker utolig sterkt. Irriterer meg alltid grundig når jeg står i kø hos f.eks Komplett(datavarekjeden). Men køen er jo der fordi det er så mange idioter foran meg i køen som må spørre om alt mulig av nybegynnerspørsmål før dem klarer å bestemme seg. Hvorfor skal folk som ikke vet hvordan dem setter inn nettverkskort/hardisker/skjermkort i pc`n sin gjøre dette selv? Litt avsporinge dette kanskje men..:)

Lenke til kommentar
To siste dagene har jeg ringt NGT, 6-8 minutter for å komme gjennom til kundeservice. 40-50 minutter for å komme videre til service/tekniker...

 

Utrolig at det går ann. :cry:

De har altså flyttet køen. Ganske frekkt spør du meg. Sist jeg ringte valgte man teknisk/support og sto i kø der en drøy halvtime men nå har de altså innført "Kundeservice". vel vel.

Lenke til kommentar

Hm. Jeg har tenkt litt på om den absurd dårlige kundeservicen faktisk utgjør et forhold som kan medføre at avtalene med NGT kan anses som ugyldige etter avtaleloven § 33.

 

Faktum er jo at NGT regelrett lyver om ventetidene på kundeserivce, og selve kvaliteten på kundeservicen er så dårlig at de fleste antagelig ikke ville inngått noen avtale med dem overhodet hvis de var klar over hvor ille det virkelig var.

 

NGT må nødvendigvis selv være klar over hvor treg og elendig servicen er, og det er ikke umulig at man jevnt over vil si at det strider mot "redelighet" etter avtl. § 33 å inngå avtaler med langsiktig binding med folk uten å opplyse om dette. Det er vedtatt en ny tvistelov som gjør såkalte gruppesøksmål langt mer aktuelt i Norge.

 

Dessverre trer neppe denne loven i kraft før om tidligst et år, men det ville vært morsomt å sett om et søksmål fra et stort antall kunder med krav om ugyldighet (og dermed tilbakeføring av ytelsene) kunne ført frem.

 

Selv var jeg en relativt happy kunde hos NGT i tre år, men jeg har så mange venner som omtrent har drept folk mens de har ventet i kø, at jeg finner det nesten utrolig at NGT kan tjene penger.

 

Et praktisk råd når man har trøbbel med NGT, kan være å sende dem brev fremfor annen kommunikasjon. De kan ikke avskjære brev som kommunikasjonsform når de gjør bruk av telefon og e-post tilnærmet praktisk umulig. Dersom NGT gir fullstendig faen i å rette vesentlige mangler i tjenesten over lengre tid, er det bare å heve hele avtalen. Teletjenester er dessverre ikke lovregulert, men man kan heve avtaler som ikke er lovregulert også.

Lenke til kommentar
Hadde kontakt med NGT i dag igjen, fordi linja mi har vært ustabil i det siste.

6-7 minutter før jeg kom gjennom, og traff den jeg skulle prate med på første forsøk.

De hadde vistnok flyttet 2. linje suport til 1.linje i dag som ett forsøk. :roll:

Får jo nesten håpe at mitt opplagrede sinne igår har bidratt til det, da :roll:

 

Da jeg ringte 16.09 slapp jeg å bli satt videre, det var da de skulle sende meg ny router. Vedkommende jeg da snakket med hadde da full oversikt over min kontakt med NGT og over linjen min - og han kunne altså ta en avgjørelse om å sende meg router. Igår kunne de altså ikke en gang sjekke om en router var sendt uten å sette meg over til tekniker, og da ble jeg virkelig sint!

Jeg har måttet ringe NGT kundeservice 4(?) ganger den senere tid pga linjeproblemer og routerproblemer. Bare den ene gangen har jeg sluppet å bli satt videre. De andre gangene har jeg ventet fra 50min til ca. 1t 15min...

Jeg må få legge til at jeg har vært fornøyd NGT-kunde siden 2001, det var aldri noen problemer som gjorde at jeg måtte kontakte support. Og jeg har hatt både http- og ftp-server gående på linjen, så jeg ville raskt merket problemer. Jeg har vært en av de fornøyde kundene som har anbefalt NGT til andre pga. stabile linjer og lite tekniske problemer. Er jo ikke så mye annet enn nettopp tekniske problemer jeg trenger hjelp til, da - har jo internett til å finne svar på det meste ellers.

For et år siden flyttet jeg, og det var heller ingen problemer med det. Webserveren min var nede kun ca. 3 timer under frakten 10 mil, jeg fikk overlapp så jeg hadde linje begge steder en kort stund. Var også pilotkunde for Nextphone, hvis jeg sendte inn kontaktskjema der, ringte noen fra kundeservice på mobilen min i løpet av et par timer!

Først nå siste par måneder har jeg virkelig fått føle at heller ikke jeg fikk noen service den dagen jeg hadde behov for det :(

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...