Gå til innhold

netshop lov til å nekte meg angrefrist?


Anbefalte innlegg

Hvor for du det fra durabit?? å dere i samme båt, når Netshop sier selv at det går med storm mot en pixel fri garanti + de 8 sidene jeg har linket til, om du er uenig i det som står der bor du på en annen planet en deg jeg gjør enten eller så er du bare en stor kværluant.

 

Selv om jeg paster fakta fra iso standaren valser dere videre på toppen av pargraf hesten, les det som har blitt skrevet (quoute å gjerne hele linken) å komm tilbake å si det ikke lukter fisk av de selskapene som rett å slett nekter å svare, det er nemlig disse dere mater, hvorfor aner jeg ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At samsung har pixelgaranti uten at de er vesentlig dyrere enn andre er vel et bevis på at det går an uten å øke prisen til latterlige summer.

Link gjerne til noen sider som selger Samsung med pixelgaranti her i landet - på de sidene jeg har funnet sånn i farta er Samsung - som andre merker - oppført til å ha feiltoleranse innenfor ISO-standarden. De har unntak på et par modeller, men dette gjelder kun en type pixelfeil.

 

At Samsung kostnadsfritt bytter skjermer uansett pixelfeil i produksjonslandet ('' will offer a so-called zero-pixel-defect warranty for LCD monitors sold in South Korea'') er noe ganske annet enn at de gjør det på verdensbasis.

 

Du kan jo ta en titt på Samsung sin pixel-policy for du sprer mer feilinformasjon:

 

http://www.samsung.com/se/support/guarante...D_pixelspec.pdf

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Hvor for du det fra durabit?? å dere i samme båt, når Netshop sier selv at det går med storm mot en pixel fri garanti + de 8 sidene jeg har linket til, om du er uenig i det som står der bor du på en annen planet en deg jeg gjør enten eller så er du bare en stor kværluant.

 

Selv om jeg paster fakta fra iso standaren valser dere videre på toppen av pargraf hesten, les det som har blitt skrevet (quoute å gjerne hele linken) å komm tilbake å si det ikke lukter fisk av de selskapene som rett å slett nekter å svare, det er nemlig disse dere mater, hvorfor aner jeg ikke

Kan du artikulere deg litt mer presist. Du mener at jeg mente hva?

 

Forøvrig så er det en interessant artikkel om pixel-feil her

 

But applying such stringent quality standards dramatically raises the price of the finished device, as more than half the display glass the manufacturer buys has to be rejected because of flaws. Instead, device makers accept a certain number of defects and let the buyer beware.

Endret av durabit
Lenke til kommentar
Jeg har en godnyhet til deg, hvis balleklorin får det som han vil kan du snart få garanti for en pixel-perfekt LCD-skjerm. Regn dog med å betale nærmere 20.000 nkr for pcen din. Fabrikkene må nemlig kassere 90% av panelene, og de må øke prisene med 100% for å gå i pluss

 

Hvor du har disse prisene\økningen fra?, Netshop nevner lcd skjermer kommer til å bli pixel frie innen 1 år(tror de med tanke på utviklingen), og linken jeg viser til ser du at flere produsenter gir bedre service en 5 pixelstandaren. Videre viser artiklen også at de er mer kresne i Usa,noe som gjør at noen av produsentene der returnere lcd med kunn 1 pixelfeil (ja uten den enorme ekstra kostnaden som alle skriver om).

 

Med tanke på at det er utrolig mange produsenter + at feks Rema1000 har stabler med lcd til salgs - har jeg vansklig å forstå at det ikke skulle være gode penger i dette.

 

Tror vi er ganske ferdig med dette nå

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Link gjerne til noen sider som selger Samsung med pixelgaranti her i landet - på de sidene jeg har funnet sånn i farta er Samsung - som andre merker - oppført til å ha feiltoleranse innenfor ISO-standarden. De har unntak på et par modeller, men dette gjelder kun en type pixelfeil.

 

Ok mulig jeg tar feil på det punktet jeg tok utgangspunk ATWindsor sin påstand, jeg sa forresten ikke noe om land heller.

 

Du står forøvrig fritt til å komme med et regnestykke som sier at prisen på en skjerm uten pixelfeil kommer til å koste skjorta.

Lenke til kommentar
But applying such stringent quality standards dramatically raises the price of the finished device, as more than half the display glass the manufacturer buys has to be rejected because of flaws. Instead, device makers accept a certain number of defects and let the buyer beware.

Jeg er enig med deg i at prisen på store skjermer vil få en stor prisøkning, ettersom det trolig i snitt er like mange feil pc kvadrat cm på en stor skjerm som på en liten skjerm. Ergo vil det da bli vanskelig å lage så store skjermer uten pixelfeil.

 

Nå var forøvrig fokuset mitt på de vanlige pc-skjermene som i stor grad i dag selges uten pixelfeil. Det kan umulig bli så dyrt å fjerne de 10-20% med pixelfeil som selges fra market i dag på 19" og 17".

Lenke til kommentar

simalarion: Tenkte jeg skulle gjøre deg oppmerksom på at den Toms Hardware artiklen du refererer til desverre er utdatert. Eizo som er de jeg kjøper skjermer fra har en mye bedre garanti mot pixelfeil enn det som oppgis der. De bruker 0 type 1 og type 2 feil og type 3 feil fra 3 til 6 stk avhengig av størrelse på panel, for å avgjøre om panelet er defekt. Send en mail til Eizo norge og spør selv hvis du er mistroisk. Men poenget her er at Eizo IKKE henvender seg til spillere eller de som skal ha billige paneler snarere tvert imot. Så du kan få rimelig god garanti selv uten å betale ekstra til Netshop for pixelfeilforsikringen deres, du må bare være villig til å plukke en high-end skjerm med tilhørende pris, som det er blitt nevnt lenger opp i tråden.

 

Cobos

Lenke til kommentar
Link gjerne til noen sider som selger Samsung med pixelgaranti her i landet - på de sidene jeg har funnet sånn i farta er Samsung - som andre merker - oppført til å ha feiltoleranse innenfor ISO-standarden. De har unntak på et par modeller, men dette gjelder kun en type pixelfeil.

 

Ok mulig jeg tar feil på det punktet jeg tok utgangspunk ATWindsor sin påstand

Kremt kremt, kla meg sitere meg selv "Har ikke bla samsung en pixelfeil-garanti?", jeg vil ikke ha på meg at et spørsmål var en påstand ;)

 

AtW

Lenke til kommentar
Det er større grad av kvalitetskontroll ved testing av teknologi enn av ostehøvler, hvis du ikke har skjønt det enda, anbefaler jeg en tur til skolebenken (om det hjelper i ditt tilfelle tviler jeg på dog.) :no:

Jeg foretrekker turer til de stedene hvor tester og produksjon faktisk foregår, og de har jeg hatt en god del av både når det gjelder laptop og frittstående LCD-skjermer. Jeg vet veldig godt hvordan disse tingene testes, og jeg vet da også hvorfor kravene dine er fullstendig på trynet.

 

Men fakta vs. teori er tydeligvis ikke ditt sterkeste kort, så du kan bare fortsette å leve i din egne lille verden. Jeg gidder ikke fortsette diskusjoner med folk som ikke har evne til å se annet enn teori.

Lenke til kommentar

Jeg synes det blir litt spes. å diskutere noe alle vet veldig godt.

LCD teknologien og produksjonsprosessen gjør det vanskelig å produsere perfekte produkter samtidig som det skal være lønnsomt.

 

Og alle vet at ingen kan drive ulønnsomt over for lang tid. Alle vet at pga. disse faktorene blir paneler uten "pixelgaranti" levert med mulighet for 0-5 døde pixler.

 

Så jeg vil våge å si at det er markedet/forbrukerne som har presset industrien til å levere før de kan levere perfekte produkter. Selv om selvf. markedsførings motoren indirekte har påvirket forbrukerne til å presse produktet på markedet.

 

Så mitt spørsmål er da. Hvorfor i alle dager går du å kjøpet et slikt produkt hvis du er vel vitende om bakgrunn ved kjøpet?

Hvorfor går du ikke heller å kjøper et produkt som du vet ikke inneholder døde pixler og som gir deg garanti hvis det skulle oppstå senere? Eller en dyrere leverandør som uten å gi garanti annonserer mindre feil på produktene. (stikkord dyrere fordi mulig "bvare allerede er senket i pris").

 

Beats me... Hvorfor villig kjøpe en mulig "b vare" og så klage på at du fikk en "b vare". Alle kjenner jo betingelsene.

 

Nei slutt å syt, vær heller fornøyd når du får et produkt som skulle kostet 50% mer enn du betalte, og ikke syt når du får det du visste du kunne få.

 

Er nå min mening om saken.

 

På en anne side kan man også si at industrien har begynt å tjene ganske mye på disse "mulige" bvarene nå fordi de har beholdt marginer ved å kunne levere flere paneler. Men det er også nødvendig for at vi skal kunne få bedre produkter etterhvert da det koster å forbedre prosessen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg foretrekker turer til de stedene hvor tester og produksjon faktisk foregår, og de har jeg hatt en god del av både når det gjelder laptop og frittstående LCD-skjermer. Jeg vet veldig godt hvordan disse tingene testes, og jeg vet da også hvorfor kravene dine er fullstendig på trynet.

Har du tatt turer til fabrikkene der selve LCD PANELENE produseres? (nå tenker jeg på selve lcd panelet, og ikke til de som kjøper panelet ferdig testet setter det inn i plastdesignen sin og setter på Eizo, BenQ eller samsung merkelapp)

 

Ettersom du vet så mye om dette, så kan du vel fortelle oss litt hvordan det foregår da?

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar
Har du tatt turer til fabrikkene der selve LCD PANELENE produseres? (nå tenker jeg på selve lcd panelet, og ikke til de som kjøper panelet ferdig testet setter det inn i plastdesignen sin og setter på Eizo, BenQ eller samsung merkelapp)

Trenger du et par ekstra årer snart?

 

Samsung produserer forøvrig egne paneler til skjermene sine. Eizo og BenQ vet jeg ikke, men om de kjøper ferdige paneler, skal du ikke se bort fra at de kommer fra Samsung.

 

Micronics Japan bl.a. lager utstyr som brukes for testing av LCD-paneler. Du kan lese mye om teknologien som brukes hos dem. Men dette visste du vel allerede, du som vet mye mer enn gjennomsnittet av forumbrukerne.

Lenke til kommentar
Har du tatt turer til fabrikkene der selve LCD PANELENE produseres? (nå tenker jeg på selve lcd panelet, og ikke til de som kjøper panelet ferdig testet setter det inn i plastdesignen sin og setter på Eizo, BenQ eller samsung merkelapp)

Trenger du et par ekstra årer snart?

 

Hva med å faktisk svare på spørsmålet? Sånn det er nå så er det jo ikke overbvisende mye substans i dine argumenter heller, så kan vi faktisk få noe lærerikt ut av det hele.

 

AtW

Lenke til kommentar
Hva med å faktisk svare på spørsmålet? Sånn det er nå så er det jo ikke overbvisende mye substans i dine argumenter heller, så kan vi faktisk få noe lærerikt ut av det hele.

 

AtW

Om man faktisk er interessert i å lære, så kan man se litt hos Micronics Japan. Dersom man vil ha skikkelig utfyllende info, kan man f.eks. kontakte dem for å få fulle tekniske specs på testutstyr.

 

EOD fra min side.

Lenke til kommentar
Dersom alle stikkprøver i en produksjon viser 15 pixelfeil, så trekker produsenten tilbake det som er produsert. Dersom stikkprøvene viser 0-5 pixelfeil, garanterer produsenten at skjermene holder seg innenfor standardene.

 

Dersom du har tenkt til å fortsette å hevde at alle produsenter manuelt tester hvert enkelt individuelt produkt, har du egentlig ikke noe i en diskusjon som denne å gjøre, siden du ikke har snøring om hvordan masseproduksjon foregår.

Utifra den linken du la ved så ser de ut til at det er to viktige steg i selve LCD panel produksjonsprosessen, testing av TFT kretsen og Celle test:

 

http://www.mjc.co.jp/english/product/teccolum/tech02.html

 

Hvordan rimer det med det med at det kun tas stikkprøver?

 

Hvilken fabrikk besøkte du forresten?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Dette er diskutert opp og ned i denne tråden -kortversjonen: Ja, de har lov å velge hvem de vil ha som kunder!

Tja. De må faktisk ha en grunn. Det strider faktisk mot loven å vilkårlig nekte kunder å kjøpe ting hos de. Nå er det i dette tilfellet ikke snakk om en vilkårlig utelukkelse. Her har de tross alt en grunn til å gjøre det. Men de kan ikke bare nekte noen uten grunn å handle hos de.

Unnskyld meg, men dette er bare vås. Hvilken lover det forresten du referere til? Er det mulig å be om litt presisjon? :hmm:

 

De eneste som har noen leveringsplikt er vannverk, strømleverandører etc. og i disse tilfellene er leveringsplikten lovbestemt.

 

Det vil også kunne være i strid med diskrimineringsloven å nekte en kunde med grunnlag i alder, kjønn, religion etc. men det er en helt annen debatt.

 

Bastante uttalelser uten forankring er bare med på å forsøple hele forumet. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...