Gå til innhold

netshop lov til å nekte meg angrefrist?


Anbefalte innlegg

Alle kverulanter burde hatt et stempel i panna, slik at det vises på lang avstand.

 

Når vi nå ser bort ifra ønskesituasjoner og ser på hvordan det faktisk er, sitter vi igjen med 2-3 resultater.

 

1. Man kjøper skjerm med pixelgaranti, og betaler mer for det. Det er rimelig nok, for det koster å være kar, og alt det der. Man kan da skrike ut hvis man ser en piksel, for da er det greit.

2. Man kjøper skjerm uten garanti, for skjermen har faktisk ikke noen "feil", da den går inn under standarden. Man godtar det som de oppegående menneskene man er, såfremt det ikke er snakk om flere piksler, for da har man faktisk garanti likevel.

3. Man kjøper skjerm uten garanti, som er rimelig, og som ikke har "feil". Så er man på selvmordets rand når det kommer en piksel som er defekt. Så bytter man og styrer og lager mer trøbbels for seg selv og andre fordi man lukker øya, og heller vil krangle litt. Se øverste linje.

 

Ser vi på punkt 1, så har vi faktisk muligheten til å kjøpe dyrere skjermer hvor man er garantert null piksler med feil. Det koster.

De som meiner man skal kunne kjøpe en rimi-skjerm med samme garantien lukker som nevnt øya, og vil ha i pose og flere sekker. Det hjelper fortsatt lite hvis en nettshop sjekker skjermen før den sendes, for såvidt jeg veit kan pikselen komme under frakt. Skal virkelig leverandør frakte hver enkelt skjerm ut med eska under armen, og med litt ekstra isopor i eska for å bevare rimi-skjermen?

 

De som ikke ser at dette er til belastning for butikken og for oss andre normale kjøpere, bør referere til første linje, og ta seg en tenkepause. Tråden er lang nok som den er.

 

- Ja jeg har en piksel som jeg ser på akkurat NÅ, men jeg beholder roen og fatningen.

 

Og ikke kom med at "ja men butikken burde gjøre ditt og datt og ikke selge søppelskjermer, og jeg bruker ikke mine hardt tjente penger på å kjøpe en søppelskjerm uten garanti".

Neivel, så la være.

Endret av dobbelmann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du beveger deg langt utenfor poenget til mange

 

Hvorfor har vi startet å godta at en produkt har en feil?, alle produktene jeg kjøper til 1000kr + fungerer nøyaktig som de skall. Vi er alle enige om at om de er veldig små å nesten ikke syns oppe i hjørnet, såå ok la gå siden disse blir advart mot fra produsent nå (noe som jeg også synes er for dårlig), men om du har et fint lite lys midt på skjermen når du ser på film må du til (banne ord kan settes in her) få lov til å bruke angrerett hvorfor ikke reklamere på den.

 

Om fler godtar dette haddet det neppe som netshop sier selv blitt jobbet på spreng for å bli kvitt dette problemet, som vi kan være innen 1 år, å det er neppe pga dere som godtar problemet

Lenke til kommentar
1. Man kjøper skjerm med pixelgaranti, og betaler mer for det. Det er rimelig nok, for det koster å være kar, og alt det der. Man kan da skrike ut hvis man ser en piksel, for da er det greit.

Stikkordet er utvalg av slike skjermer, alt for få! Jeg kjøpte nettopp en skjerm som hadde alle specs jeg ville ha, men jeg måtte gamble på at jeg ikke mottok en skjerm med pixelfeil. La meg betale mer og få akkurat den skjermen jeg vil ha uten pixelfeil, er det så jævlig vanskelig ?

Lenke til kommentar

Enig i at jeg kanskje gikk utover poenget til mange, og det er greit.

 

Er enig i at det er surt, men det hjelper jo ikke å diskutere over 6 sider for det, når det nå fremover blir et mindre problem når flere kommer med garanti. Hvis man ikke godtar produsenters påstand om at det blir for dyrt å produsere skjermer med garanti med nåværende teknologi, hva skal man gjøre da? Godta at det blir dyrt som fy, eller godta en piksel?

Og vi startet vel å godta feilen når vi fikk lyst på disse flotte skjermene, som beklageligvis for noen kanskje kom litt for fort.

 

Jeg blei ikke glad da jeg fant pikselen, men jeg takler hverdagen nettopp fordi jeg ville ha den skjermen til tross for risikoen.

 

Jeg ser ikke på det som noe problem om det dukket opp en piksel. Som alle andre driver jeg utviklingen fremover ved å kjøpe skjermene. Hvis du skulle venta på neste teknologi UTEN dagens skjermer med feil, vel da får du sikkert vente ei stund.

 

Og, er den midt i skjermen er det vel også nevnt at noen lar det gå innenfor reklamasjon. Verre er det vel ikke?

Og tilbake til topic: jeg synes det høres vanvittig surt ut at en butikk skal måtte gå gjennom så mye for en slik bagatell, så lenge vi er enige om at det er en allmenn godkjent standard.

Lenke til kommentar
Greit nok det finnes noen skjermer med pixelfri garanteri, men jeg kan ikke velge meg en vilkårlig modell og si at jeg vil ha akkurat den skjermen uten pixelfeil. Jeg må velge i et lite og delvis overpriset utvalg skjermer der enkelte produsenter gir 0-feil garanti.

 

....

 

Hadde det ikke vært for all ekstrajobben det medførte burde nettbutikkene sjekket monitorene og klassifisert de som A og B varer med pris deretter. De som ville ha svinebillige skjermer kjøpte B varer med pixelfeil, de som prioriterte god kvalitet kjøpte A varer. Hadde vært morsomt å se hvor mange som kjøpte en skjerm som garantert hadde pixelfeil for å spare 300kr... Etterhvert kunne nettbutikkene la vær og ta inn skjermer med mye pixelfeil for å presse produsentene, det hadde de trengt. Så lenge ingen gidder å sette krav til produsentene blir det ingen forandring.

Du velger ikke i et overpriset utvalg, du velger i det utvalget som har prisen du får når du samtidig forlanger garanti mot pixelfeil. Det kan da for pokker ikke være så uhorvelig vanskelig å forstå at garanti mot pixelfeil gir høyere produksjonskostnader? Og hvor tror disse kostnadene dekkes inn? Billigere lunsj for sjefene eller høyere priser til forbrukerne?

 

Og dersom du hadde tatt deg bryet med å lese før du svarer, ville du visst at skjermene allerede er klassifiserte. Du kan enkelt finne ut om du er garantert en skjerm uten pixelfeil eller ikke. Og dersom du ikke kan tolere pixelfeil, så må du også finne deg i å betale det en skjerm av den klassen koster.

 

Det er forøvrig krav til produsentene. Hva tror du ISO-standardene er til for?

Lenke til kommentar
Står du på ditt, får du en pixelfeil på garanti, selv om det fins en masse ISO-standarder som sier det motsatte.

Vel, om du absolutt føler for å sørge for at en butikk taper penger for noe de ikke kan noe for eller får gjort noe med, så får det være opp til deg. Personlig liker jeg ikke å ta ut frustrasjoner på uskyldige.

Lenke til kommentar

Når man kjøper en LCD-skjerm vet vel de fleste at opptil 3-4 piksler er helt vanlige, man får kjøpt skjermer der 1 pixel er nok til å få ny, men da betaler man nok 10.000 kr. ekstra for det... at dere kan være så kresne! Hvor mange sekunder er det svart bakgrunn i løpet av en hel film? 30 sek? ;)

Ikke utnytt angreretten på ting den ikke er laget til, og hvertfall ikke bestill fra samme butikk igjen bare for å være ekkel så de taper enda mere penger!

Lenke til kommentar
Enig

 

Med trådstarter sier selv at det var en død pixel midt på skjermen som lyste opp, noe ingen gidder å ha ut av esken, velger å tro på tråd starter å kaller dette dårlig service\kundebehandling av Nethsop, selv om jeg ikke kommer til slutte å bruke dem av den grunn.

2 skjermer som har akkurat samme feilen? Kanskje han som er _KRESEN_ da?

Håper den angreretten blir satt ned til 7 dager og kun mot god begrunnelse...

Lenke til kommentar

Jeg synes det burde komme klart fram FØR man kjøper en vare, at pixelfeil en en naturlig del av LCD-produksjonen. Jeg kjenner noen som ikke visste om dette før de kjøpte skjerm/laptop, har funnet døde pixler, og nå står det med skjegget i postkassa. Selger burde være pliktet å fortelle om slikt! Personlig hadde jeg på ingen måte tolerert en død pixel på min LCD-skjerm. Betaler jeg 7000 kr for 20", skal det jaggu være de peneste 20" jeg noen gang har sett. Så det så!

Lenke til kommentar
faktisk så kan man benytte angretten så mye man vill, om det er moralsk riktig er opp til kunden selv. Diskutere dette er bortkasted tid, det bare beviser noe vi alle hvet fra før. Vi har ulik oppfattning og ulike syn. Jeg tror nok at Netshop kan nekte noen å handle der, men di bør ha en god grunn, og jeg tror ikke hyppig bruk av angreretten er det, i rettssystemet. Jeg personlig mener at et produkt skal være som det blir beskrivd, og man får inntrykk av.

Det er det jo, hvis noen leser TCO-standarene til skjermen ser man hva man kan forvente av kvalitet, farge og pixelfeil.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Om fler godtar dette haddet det neppe som netshop sier selv blitt jobbet på spreng for å bli kvitt dette problemet, som vi kan være innen 1 år, å det er neppe pga dere som godtar problemet

Jeg tør gå så langt at jeg vil si at det er nettopp på grunn av oss, som til tross for et par døde piksler lar produsenten tjene penger på å selge varene sine, som faktisk finansierer bedre produksjonsteknikker og dermed er med og driver sluttkvaliteten opp.

 

Dere superperfeksjonister som ikke godtar pikselfeil, til tross for at standarden klart og tydelig informerer om at de kan forekomme, er dem som sørger for at butikkene må sette opp prisene for å tjene inn tap de har på produktene dere sender tilbake.

 

Skjønner ikke at det kan være så vanskelig se logikken i dette?

 

-KJ

Lenke til kommentar

seff er det ikke vansklig for deg selv å fårstå din egen logikk

 

Min logikk er lev uten kjøp en billig 21 tommer crt som kan kjøre 85 herz på 1600 - 1200 (om du har plass da).

 

Som jeg har skrevet før synes jeg at et skjerm med flekker på (pixel feil) ikke er en fungerendet skjerm. At bransjen selv lager regler for at dere skall godta det for bli opp til dere, men ikke bli "forbanna" for at jeg mener noe annet fordet, det hjelper nemlig ikke

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Og dersom du hadde tatt deg bryet med å lese før du svarer, ville du visst at skjermene allerede er klassifiserte. Du kan enkelt finne ut om du er garantert en skjerm uten pixelfeil eller ikke. Og dersom du ikke kan tolere pixelfeil, så må du også finne deg i å betale det en skjerm av den klassen koster.

Klassifiseringen til produsentene i dag er jo bak mål! Jeg kan jo vitterlig kjøpe en skjerm som ikke har pixel garanti, men likevel få en pixelfri skjerm.

 

Svar på dette:

Hvorfor skal en skjem med 5 pixelfeil koste like mye som en med 0. (Det er jo konsekvensen av dagens "klassifisering", eller mangel på klassifisering)

 

Garantiordningen er jo tull, det er en forsikring for kundene mot noe produsentene allerede vet på forhånd når de selger produktet, men folk vil vel bedras.

Lenke til kommentar
Når man kjøper en LCD-skjerm vet vel de fleste at opptil 3-4 piksler er helt vanlige, man får kjøpt skjermer der 1 pixel er nok til å få ny, men da betaler man nok 10.000 kr. ekstra for det... at dere kan være så kresne! Hvor mange sekunder er det svart bakgrunn i løpet av en hel film? 30 sek? ;)

Ikke utnytt angreretten på ting den ikke er laget til, og hvertfall ikke bestill fra samme butikk igjen bare for å være ekkel så de taper enda mere penger!

Det koster ikke 10.000 kr ekstra for å få en perfekt skjerm når kanskje 80-90% av skjermene som kommer på markedet i dag ikke har pixelfeil. La oss si de skrota eller solgte de siste 10-20% til spotpris, så ville da bedriften ha 10-20% svinn som må dekkes inn i prisen på resten som skulle tilsi i overkant av 12,5-25% prisøkning om jeg ikke tar feil.

Endret av balleklorin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...