Gå til innhold

Overklokking i verdensklasse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig en velfortjent artikkel på forsiden. Skal kose meg med den nå :D

 

Edit:

Har lest den nå, og må faktisk si meg litt skuffet. Artikkelen kunn både vært litt lenger og dere kunne gjerne gått litt mer i detalj. Vi er da tross alt overklokking.no, så dette skal ikke være en artikkel for "hvermansen".

 

Om det blir noen store rekorder så håper jeg dere følger dette opp med en dyptgående artikkel. Det hadde vært skikkelig artig :D

 

Edit2:

Videoen holdt mye av samme klasse som artikkelen. Kunne godt ha hatt noen interjuer med personene og fortalt mer om utstyret og div. innstilinger de bruker.

 

Men slutten var skikkelig kul da.

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Hvilken hastighet var max 3dstabil, på ram og cpu?

Hva var det høyeste dere kom igjennom superpi på?

 

Hei,

 

Denne prosessoren opførte seg meget snodig...... på 17x multi kunne vi fint kjøre superpi på 3930mhz men fikk da bare 21,25sek på grunn av ALT for lav FSB/Minne hastighet etc.

 

Satte vi den til en lavere multi ville den desverre ikke klokke noe særlig over 3,5.....

 

Vi testet så vidt 3dmark01 på den på drøyt 3700mhz og det så ut til å fungere. Mern også her blir resultatet dårlig med så lav ram hastighet :(

Lenke til kommentar
Denne prosessoren opførte seg meget snodig...... på 17x multi kunne vi fint kjøre superpi på 3930mhz men fikk da bare 21,25sek på grunn av ALT for lav FSB/Minne hastighet etc.

 

Satte vi den til en lavere multi ville den desverre ikke klokke noe særlig over 3,5.....

 

Vi testet så vidt 3dmark01 på den på drøyt 3700mhz og det så ut til å fungere. Mern også her blir resultatet dårlig med så lav ram hastighet :(

Synd oppsettet ikke liker høy FSB, men får iallefall gratulere deg og Sturla med norgesrekord i SuperPi! Lykke til videre! :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva kommer det av at CPU-Z bildet viser Pentium M 735 istendenfor M 780? Hastigheten  2,26 GHz er jo riktig...

Er det pga. multiplieren som er satt til 17?

Tror heller det er CPU-Z-versjonen (ser ut som de bruker 1.29, 1.30 skal støtte 780 i følge cpuid.org) de bruker som ikke støtter Pentium M 780. Da jeg brukte en gammel versjon av CPU-Z på min Pentium M 730 ble denne gjenkjent som en Pentium M 725.

Endret av Kamerat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...