Gå til innhold

Noen som jobber hos Lidl her?


Prebo

Anbefalte innlegg

Vel, ikke mange som holder detder.. Har måttet betalt 1 gang. Og det var kiwi tror jeg.

Gå utenfor døra, slutt og handle på nettet. Så ser du at det er bedre siden 1800 tallet ;)

Det at du ikke kan nevne gode eksempler som passer til utsagnene dine gir jo en indikasjon på hvor mye du selv har vært utenfor døra...:shrug:

Til din opplysning så kan jeg feks, fortelle deg at Rema, Rimi, Kiwi, Meny som jeg har vært i det siste tar betalt for pose. Og det var snodig du nevnte 1800 tallet fordi senest igår var ting i den tilstand, bortsett fra prisnivået da selvsagt. Og så har de jo også fått noen fler variasjoner av Grandis'en da. Det er godt vi får større utvalg....

Fordi flesteparten tar ikke betalt for poser. Ikke i sandvika/oslo..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det prinsippsak at folk ikke liker å betale for posene eller ?

 

De koster jo bare 50 øre stk.

 

 

Jeg har selv jobbet på lidl (4 uker) og kan si det er travelt(men sånn er det vel i andre butikker også).

Selv om familien er obs-fan har jeg handlet litt mat der selv og synes igrunn det ser bedre ut som kunde.

 

Prinsippet til lidl er at det aldri skal se tomt ut , og det synes jeg er positivt(eller kanskje det er noen her inne som synes det ser fint ut med masse tomme pappesker?).

 

Jeg fikk 102,5 da jeg jobbet der(offisielt vikar, men egentlig opplæring) og synes folka var greie.

 

Det som jeg antar skiller lidl fra andre butikker, er at en må kvittering på alt en har handlet der inne(ellers kan noen ta deg i å stjele :whistle: ).

 

Noen ganger skjønner jeg ikke hvorfor folk er så negative mot lidl, for selv om de tar inn stort sett tyske varer, kan du fortsatt kjøpe deg en pakke boller og ei h-melk som er like norsk som Ola nordmann!

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Er det prinsippsak at folk ikke liker å betale for posene eller ?

 

De koster jo bare 50 øre stk.

At man må betale ekstra for å kunne bære med seg varene selv hjem er elendig service rett og slett. Emballering av varene bør sevlsagt følge med som en service.

Likevel velger flestparten av butikkene å droppe service og i tillegg tjene flere hundre millioner på det. Det er rett og slett pill råttent. Kikk over til andre steder for man virkelig kan det å sette kunden i fokus, samtidig som man opprettholder god fortjenste og man vil se en helt annen verden som vi her på berget ikke engang våger å drømme om.

De fleste supermarked i USA(har også sett en økende trend i England) gir ikke bare ut gratis poser men de pakker varene for deg også. Og dette er ikke snakk om noen luksusbutikker i det hele tatt. Det er helt vanlige supermarked, med lave priser, hvor alle får pakket varene sine ned i poser. Når man har betalt for varene står posene ferdig pakket og man kan gå rett ut. Virkelig noe annet en monkeybusinessen som forgår her i landet.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Er det prinsippsak at folk ikke liker å betale for posene eller ?

 

De koster jo bare 50 øre stk.

At man må betale ekstra for å kunne bære med seg varene selv hjem er elendig service rett og slett. Emballering av varene bør sevlsagt følge med som en service.

Likevel velger flestparten av butikkene å droppe service og i tillegg tjene flere hundre millioner på det. Det er rett og slett pill råttent. Kikk over til andre steder for man virkelig kan det å sette kunden i fokus, samtidig som man opprettholder god fortjenste og man vil se en helt annen verden som vi her på berget ikke engang våger å drømme om.

De fleste supermarked i USA(har også sett en økende trend i England) gir ikke bare ut gratis poser men de pakker varene for deg også. Og dette er ikke snakk om noen luksusbutikker i det hele tatt. Det er helt vanlige supermarked, med lave priser, hvor alle får pakket varene sine ned i poser. Når man har betalt for varene står posene ferdig pakket og man kan gå rett ut. Virkelig noe annet en monkeybusinessen som forgår her i landet.

Men bruker de ikke papirposer der borte ?

Plastikk er best!

 

Har du noen linker du kan referere med ?

Lenke til kommentar
Men bruker de ikke papirposer der borte ?

Plastikk er best!

 

Har du noen linker du kan referere med ?

Artig du nevner papir og plastposer. Spør enhver som har handlet der borte og de vil kjenne igjen frasen "Paper or Plastic". Noe som da selvsagt refereren til pakkern's spørsmål til deg som kunde; Ikke bare pakker de varene for deg i en gratis pose men de gir deg på toppen av dette et valg om hva slags pose du vil ha!!

 

Vet ikke hva slags link du er ute etter når det gjelder dette, men spør enhver som har handlet endel ganger i USA og de vil gi deg samme svar.

Ellers kan det jo være interessant å lese en sammenligning mellom amerikanske kontra italienske supermarked(i dette tilfellet italienske Coop) her, der fremgår noe av den samme problematikken.

http://www.slowtrav.com/italy/foodshops/supermarkets.htm

Legg spesielt merke til:

No one will be waiting to help you bag your groceries. The cashier just slides them down into the bagging area.

 

Ellers all honnør til den (ene?) Meny butikken som har begynt med dette. Dessverre er dog ikke dette noen fast rutine som gjelder for hele Menykjeden.

Lenke til kommentar

Hehe, må le litt av mye av det som står her.

 

For det første, poser er faktisk en vare som alt annet. Butikken må kjøpe poser fra leverandøren, og selger de videre til kunden. De butikkene som gir ut "gratis" poser må jo dekke pose-kostnadene på et vi de også, og det gjøres ved å sette opp prisen på alle varene i butikken med noen få øre. Dette er jo en grei ordning, men alle de som tar med sine egen poser, enten fordi de er gnitne eller vil "spare miljøet" begynner da å gnåle om at de betaler for noe de ikke får. Altså er seperat betaling for posene det beste alternativet, side de som vil ha poser kan betale for det, mens de som ikke trenger pose slipper å betale ekstra. Poser må betales for på en måte eller en anne, det finnes ikke noe som heter gratis poser.

 

 

Angående det at de pakker varene i poser for deg i USA, er kun for å øke fortjenesten. Der har man bare et rullebånd, med en "fil" i, som vil si at hvis kunden skulle pakket oppi selv, ville det ta ekstra tid, som vil si at personen i kassen ville måtte vente med å betjene nestemann, som vil si at det bel mye lengre kø, og mer irriterte kunder, fordi den gamle damen bruker hundre år på å legge gammal-osten sin nedi posen. Altså TJENER butikkene mye på å pakke for kundene.

 

Angående prisnivået på supermarked i USA, grunnen til at de kan ha så lave priser er at de kjøper inn varer i så gigantiske kvantum at de får kjempe-rabatter. Norske "supermarkeder" ser ut som små bøttekott i forhold til de amerikanske. Bare fruktavdelingen der borte er mange ganger større enn hele butikken jeg jobber i, med lageret og alt. Dessuten er det enormt med kunder der, som vil si at omsetningen blir tilsvarende gigantisk.

 

At G-sport og andre butikker gir ut gratis poser har også litt med fortjeneste å gjøre, er faktisk ikke mange kronene man tjener per dagligvare, mens la oss si et par joggeslo til 900 kroner og en shorts til 600 vil ha mye større fortjeneste.

 

 

At man må ha kvittering på alt man handler i butikken er noe de aller fleste (alle?) butikker opererer med, ellers kunne man bare knabbet er par vare fra lageret, hvor man ofte ikke har overvåkningskamera, for så si at man hadde betalt for dem.

 

On topic vil jeg bare si til trådstarter, at du burde søke på jobben hos lidl, se over arbeidskontrakten, og hvis du finner noe du ikke liker er det bare å ikke ta jobben. Lidl må fremdeles følge norsk lov, og det gir deg som arbeidstaker en bunke med rettigheter.

Lenke til kommentar
At man må ha kvittering på alt man handler i butikken er noe de aller fleste (alle?) butikker opererer med, ellers kunne man bare knabbet er par vare fra lageret, hvor man ofte ikke har overvåkningskamera, for så si at man hadde betalt for dem.

Tenker mer på at når jeg tok pause, måtte jeg ha med kvittering og jeg og kassadamen måtte signere på den.

Og fant noen en pose boller liggende på bordet, hjalp det ikke å si at "jeg har kvitteringen i bagen!"

 

Den skulle klistres på!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...