Gå til innhold

Syklister i trafikken


Glenn635

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner meg ikke på kondomfolka, det er jo ikke om å gjøre å sykle så fort som mulig, det er jo for å få trening? De får jo trening av å bremse opp og kjøre på igjen anyways :p

6287292[/snapback]

Hehe, det var jammen et godt poeng.

6290712[/snapback]

Ja, hvis vi ser bort ifra at det er bedre trening å holde jevn , og relativt sett, høy fart. Det er hvile hver gang man må bremse ned, slik at trengingen blir lite effektiv.

6290771[/snapback]

Samtidig er det jo akselerasjon som krever mest energi = mest trening.

6293188[/snapback]

Hmm, langtrening på sykling med masse akselerasjoner er ikke gøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Samtidig er det jo akselerasjon som krever mest energi = mest trening.

6293188[/snapback]

Akselerasjon gir spurttrening, men i de fleste sykkelløp er utholdenhet viktigst.

6298921[/snapback]

Bestefar har slik sykkel som han kan sykle på inne... Så han slipper å gjøre livet surt for billister, da han bare sykler på akkurat samme plass i kjelleren :p

Lenke til kommentar

Var ute å kjørte i sta... Kjørte på en trang vei, og det sykla tre stykker der.

Og han ene var absolutt nødt til å sykle midt i veien, slik at vi ikke kom forbi.

Måtte omtrent stå på tuta for at han skulle fløtte seg.

Så når de først skal sykle på veien, så har de versågod å sykle på kanten av veien, og ikke midt i

Lenke til kommentar
Var ute å kjørte i sta... Kjørte på en trang vei, og det sykla tre stykker der.

Og han ene var absolutt nødt til å sykle midt i veien, slik at vi ikke kom forbi.

Måtte omtrent stå på tuta for at han skulle fløtte seg.

Så når de først skal sykle på veien, så har de versågod å sykle på kanten av veien, og ikke midt i

6313297[/snapback]

Syklisten hadde retten på sin side og du har feil. Når det er sagt så går det jo an å vær litt smidig i forhold til å slippe folk forbi.

Lenke til kommentar
Var ute å kjørte i sta... Kjørte på en trang vei, og det sykla tre stykker der.

Og han ene var absolutt nødt til å sykle midt i veien, slik at vi ikke kom forbi.

Måtte omtrent stå på tuta for at han skulle fløtte seg.

Så når de først skal sykle på veien, så har de versågod å sykle på kanten av veien, og ikke midt i

6313297[/snapback]

Syklisten hadde retten på sin side og du har feil. Når det er sagt så går det jo an å vær litt smidig i forhold til å slippe folk forbi.

6315359[/snapback]

greit nok, men det som irriterer meg er ikke at de sykla der, de to som sykla på kanten bredde jeg meg ikke om, men denna som absolutt skulle sykle midt i veien og ikke ville flytte seg.

Tuta en liten gang, men han bare sykla, tuta andre gangen, litt lenger, Han flytta seg ikke, og da bare tuta jeg leeenge, for at han skulle fløtte seg.

Hadde vert greit hvis han hadde sykla i over 80, for da hadde han kjørt fortere enn meg :p

Lenke til kommentar
skjønner ikke problemet så lenge de holder seg på kanten.

 

er jo alltid noen billister som skal ligge bak syklistene og lage kjempe kø.. dessuten er det mange som sykler litt uti veien, gjerne 2 i bredden hvis det er kondom syklister.. lå bak en syklist senest på lørdag i Hamar, en voksen mann med en unggutt bakpå, han sykla midt (ja midt) i kjørefeltet.. og ved siden veien? jo der var det en sykkelsti.

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

En god måte å irritere/skade syklister:

Kjør forran syklisten omtrent ca 4-5m forran. Så tråkker du hardt på bremsen og vent på at syklisten treffer bilen. Syklisten har skylden for å ha troffet deg. Da må syklisten eller syklistens forsikringsselskap betale for skadene.

 

Snakker av erfaring. Det er ikke morsomt å treffe en bil bakfra og i tilleg måtte betale for det.

Lenke til kommentar
En god måte å irritere/skade syklister:

Kjør forran syklisten omtrent ca 4-5m forran. Så tråkker du hardt på bremsen og vent på at syklisten treffer bilen. Syklisten har skylden for å ha troffet deg. Da må syklisten eller syklistens forsikringsselskap betale for skadene.

 

Snakker av erfaring. Det er ikke morsomt å treffe en bil bakfra og i tilleg måtte betale for det.

6367255[/snapback]

Ja, det er vel representativt for alle som er født i 88 og fått lappen i posten.

Lenke til kommentar
Snakker av erfaring. Det er ikke morsomt å treffe en bil bakfra og i tilleg måtte betale for det.

6367255[/snapback]

Det må jeg nesten si at jeg tviler på at du gjør. Bilister har objektiv skyld i forhold til syklister. Selv om det er syklistens skyld går det på bilistens forsikring. Evt. har du blitt lurt.

Endret av thorehh
Lenke til kommentar

Hei alle illsinte bilister.

 

Hvorfor ikke være glade for at noen faktisk ofrer seg og bruker sykkelen og sin egen kropp, til tross for de ville tilstandene vi har på veiene?

 

9 ganger større ulykkesrisiko, 53% bilister som "irriterer seg over syklister", kommentarer om at man skiter i syklistene så lenge man har retten på sin side etc, tror dere kanskje det ville vært lettere for syklistene å ta bilen? Ikke tro at det er fint å sykle langs de tungt trafikkerte veiene, det er enkelte steder knapt mulig å puste lenger.

 

Hvorfor ikke være så hensynsfull som overhodet mulig overfor syklister som ved å sykle bidrar til at dere som sitter der alene i hver deres CO2produserende altfor store flotte bil, faktisk totalt sett kommer dere fortere frem? Eller ville dere gjerne hatt enda en bil i køen foran dere?

 

Hva om alle syklister heller skulle kjørt mercedes på timinutters lange turer gjennom bysentra? Er det en god ide, sånn totalt sett? For jeg må gå ut fra at det i disse diskusjonene er snakk om by- og tettstedstrafikk. Det er det eneste stedet det er syklister på veien. Hvilken pest.

 

Skal si dere en ting - jeg irriterer meg over bilistene jeg. I hvert fall en del av dere. Jeg ønsker meg bilforbud i bykjernene, og slik at det er sagt: i 50km/t-soner holder jeg fartsgrensen på alle måter, og bryter jeg den så er det ved å kjøre for fort. På motorveien sykler jeg altså ikke.

 

Utgangspunktet synes å være at bilisten har rett. Bilisten skal frem. Når jeg sykler forbi biler i sentrumstrafikk og de så tar meg igjen er det som om jeg har begått en forbrytelse. Full gass og innbilningen om at man må svinge halvveis over i motgående kjørefelt for å kjøre forbi en 50cm bred sykkel. For meg virker det som ren demonstrasjon. Tydeliggjøring av at jeg er til hinder og burde skamme meg! Og ikke stoler dere noe særlig på meg heller. Noen gang sett en sykkel som plutselig velter ut i veibanen, eller? Vel det har ikke jeg. Sykkelen er faktisk ikke noe dumt fremkomstmiddel. Uansett hvordan du ser på det. Utfordre meg.

 

Det er noe som ikke stemmer her, folkens. Ikke bare fyr løs med grunne synspunkter og inngrodde holdninger som bare reflekterer ureflekterthet. Når jeg ikke sykler kjører jeg MC. Bil er behagelig det, men ikke akkurat effektivt i trafikken! Bilens effektivitet synker med stigende antall biler og økende bruk. Så sett den heller i garasjen der den ofte hører hjemme. Det som hindrer biltrafikken mest, er biltrafikken selv. Dere irriterer dere kanskje over bussene også, om dere kunne slutte med det, ville dere skåne hjertet for påkjenningen og jeg ville slippe å ta min del av det det koster å ha dere liggende på sykehus med alskens sykdommer og plager fordi dere kun har sittet der i skinnsetene deres og irritert dere over meg. Jeg beklager - men det er det beste rådet jeg kan gi. Lev vel, og velkommen som syklist - på veien der det er mulig å komme frem.

 

 

Monica

 

ps. slutt å parkere på fortauet?

ps2. se i blindsonen. der er jeg oftere enn du tror og jeg kommer fort. du har ikke alltid forkjørsrett, og uansett bør du la meg slippe å bremse ned, hvis det kun er snakk om sekunder av din tid.

ps3. ikke for å provosere. jeg ville gjerne ha skrevet fullt navn men jeg er ganske redd noen av dere, dere er flere og sterkere enn meg. så jeg forblir halvveis anonym av hensyn til min egen sikkerhet.

ps4. skader på biler forårsaket av syklister? hva snakker dere om! den dagen en bilfører blir drept av en syklist spiser jeg hjelmen min.

Endret av angelina
Lenke til kommentar
Jeg skjønner at det er irriterende at syklistene sykler i veien, men skjønner også at det er ganske irriterende for syklister når det går to mødre med hver sin barnevogn og ikke vil flytte seg! ;) Burde vært en egen sykkelsti, der kun syklister kunne syklet :)

 

Exici

6145754[/snapback]

 

 

 

 

svært så populært det var da å henge ut mødre med barnevogner i dette forumet? hva med -- ehm -- HUNDER for eksempel? blomster og trerøtter? sprukket asfalt? glatt brostein? :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...