Joachim Murat Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har følgende oppsett: Asus A8N-SLI AMD 64 3200 2*512 Crucial ram POV 7800GT 120 gb ata disk 200 gb sata disk Problemet gjelder sata-disken. Etter å ha installert chipsetdrivere (amd nforce4 6.66) og restartet maskinen virker alt som det skal untatt disken. Riktignok er den der, og alle partisjonene på den ser ut til å virke som normalt, men nede i taskbaren står den oppført som et "Safely remove hardware"-ikon :!: Har prøvd å oppdatere driverne, men får bare beskjed om at windows ikke kan finne bedre match enn dem som allerede er installert bla bla bla. Disken ser altså ut til å fungere akkurat som før med unntak av dette kjedelige taskbarfenomenet. Noen her som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Du har vel S-ATA2 disker da.. De støtter jo Hotswap, så du kan ta de ut mens pcen er på Hovedkortet støtter det i alle fall! Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Hmm, disken det er snakk om er denne, og jeg tror ikke den støtter noe sånt. Dessuten skjedde dette først da jeg la inn de chipsetdriverne; før det var alt normalt. Skal jeg kanskje bare avinstallere dem igjen da? Noen som kanskje kan hjelpe meg med hvilken driver jeg bør bruke til mitt Asus A8N-SLI? Takk for svar så langt! Endret 2. september 2005 av Joachim Murat Lenke til kommentar
Makrell Jens Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg har det samme, for å få min 250 gb sata disk til å fungere måtte jeg sette den som dynamisk disk i diskbehandling. Det kan du sjekke med å gå inn på "start - høyreklikk Min datamaskin - velg behandle - diskbehandling". Lenke til kommentar
Makrell Jens Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hvis det er noen som vet hvordan man kan forandre disken fra dynamisk stasjon til standard uten å måtte formatere den kommer jeg til å bli glad. Lenke til kommentar
ffs Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Utgjør det at den er Dynamisk noe merkbar forskjell eller hva betyr det i praksis? har også en disk som er dynamisk istdet for standard.. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Jeg skaffet og en S-ata disk forige uke. Bruker den som systemdisk. Skikkelig kjipt at den vises som "trygg fjening av maskinvare" Har nemlig ikke tenkt å trekke ut systemdisken mens maskinen er i gang Har rett og slett valgt å alltid skjule det ikonet. Får leve med det. Lenke til kommentar
CannibalCorpse Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Hvis jeg ikke husker 100% feil så hadde jeg og den Trygg fjerning av maskinvare med mine to s-ata disker. Tror jeg løste det ved å velge at disken skulle være "Optimalisert for ytelse" i egenskaper for disken, men ser de er grået ut nå så kan være feil. Det er forresten slik på min Firewire harddisk og. Lenke til kommentar
Joachim Murat Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Hverken "optimalisert for ytelse" eller "optimalisert for fjerning" ga meg noe annet resultat, og å formatere og gjøre disken om til dynamisk tror jeg rett og slett ikke at jeg gidder. Det må da finnes en eller annen enkel løsning på dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 quote: Det må da finnes en eller annen enkel løsning på dette La være å se på iconet , glem at det er der . Chipset drivere enabler hotswap og sata disker blir hotswap og det dukker opp i systray uansett om det er systemdisk eller ikke. Lev med det eller legg tilbake MS ide drivere via devicemanager/update driver . Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har rett og slett valgt å alltid skjule det ikonet. Får leve med det. hvordan får du skjult det ikonet? og dukker det da opp dersom du kobler til f.eks et kamera. for det er jo ikke lurt å koble fra ting uten å bruke trygg fjerning først Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Støtter kortene Hotswapping på SATA ? Edit: se innlegget til syar2003.. Endret 2. september 2005 av jarmo Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Har rett og slett valgt å alltid skjule det ikonet. Får leve med det. hvordan får du skjult det ikonet? og dukker det da opp dersom du kobler til f.eks et kamera. for det er jo ikke lurt å koble fra ting uten å bruke trygg fjerning først Høyreklikk på f.eks. klokka, velg egenskaper, velg tilpass. Der kan du velge hvilke ting som skal skjules når inaktiv, og alltid skjules. De vises, straks man trykker på pila foran skjulte ikoner, så det er null problem hvis man har tilkoblet andre ting man vil fjerne sikkert. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 takker jeg hadde deaktivert den skjul greia, fordi jeg liker å se hva som ligger der til enhver tid (utenom de jeg ikke bruker da, som winamp og quicktime, de sletter/deaktiverer jeg). dessuten plaga det meg at den skjulte ikoner som ikke blir brukt. men nå funker det mye bedre siden jeg kan editere hva den viser og ikke til enhver tid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå