Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT med en "ekstrem hastighetsøkning."

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tradisjonen tro forbedrer vi våre produkter og vi gjør bredbåndet ditt enda bredere.

Denne gangen sprenger vi grenser med en ekstrem hastighetsøkning.

Dermed får du som er avtalekunde også høyere hastighet.

Vi øker både ut og innhastighet, og bekrefter nok en gang at NextGenTel er best på pris/ytelse.

NextGenTel har nå markedets høyeste uthastigheter.

Hastigheten blir automatisk oppgradert for deg i løpet av september.

Hastighetsøkningen kan i enkelte  tilfeller føre til at man må foreta omstart ( strøm av/på) av bredbåndsruteren.

For spørsmål eller henvendelser benytt kontaktskjemaet på dine kundesider https://www.nextgentel.com/kundesider/konta...kjema/index.php.

Du kan ikke svare direkte på denne eposten.

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

-------------------------------------------------------

Hei,

Fikk akkurat denne e-posten av NGT. Ekstrem hastighetsøkning... Alt er jo relativt... Er det noen som vet hva NGT mener med ekstrem hastighet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tradisjonen tro forbedrer vi våre produkter og vi gjør bredbåndet ditt enda bredere.

Denne gangen sprenger vi grenser med en ekstrem hastighetsøkning.

Vi øker både ut og innhastighet uten at det koster mer, og bekrefter nok en gang at NextGenTel er best på pris/ytelse.

Du som har Charlie 3000/500 vil etter hastighetsøkningen ha Charlie 4500/600

det er det jeg fikk beskjed om. Merkelig at de ikke har en linje som heter charlie 4500, men delta 4500.

Prisen er den samme på delta 4500 som den var på delta 3000...

Skrevet

Ja, mye rart på abonnementsiden til NGT... Skjønner ikke en dritt lenger. Ifølge fakturaene har jeg Delta og den koster 548,- pr. måned, men om det er Delta 4500 eller 5500 står det ingenting om. Og det som koster 548,- på NGT-sidene er Echo...

Uansett, rart jeg ikke fikk noen tall i og med at du gjorde det...?

Skrevet
Hvorfor er NextGentel my billigere enn telenor. Hvilke sikkerthets pakke har nextgentel?

Er vel kun internettlinja man får hos NGT og de leverer der de har utbygd sine egne sentralen, ellers leverer de til "standard priser" gjennom Telenor.

Skrevet

Er det slik at noen har fått de nye hastighetene oppgitt i eposten, mens andre kun får vite at hastigheten økes?

Virker som selv NGT ikke vet helt hva de driver med, for et rot!

Skrevet
Er det slik at noen har fått de nye hastighetene oppgitt i eposten, mens andre kun får vite at hastigheten økes?

Virker som selv NGT ikke vet helt hva de driver med, for et rot!

Kundeservicen dems er og blir et EVIG rot, og sånn har det vel alltid vært også!?

Skrevet

Vi øker både ut og innhastighet uten at det koster mer, og bekrefter nok en gang

at NextGenTel er best på pris/ytelse.

Du som har Delta 4200/600 vil etter hastighetsøkningen ha Echo Max 8000/800

Hastigheten blir automatisk oppgradert for deg i løpet av september.

Hastighetsøkningen kan i enkelte tilfeller føre til at man må foreta omstart

(strøm av/på) av bredbåndsruteren.

Bare å håpe at jeg får disse hastighetene i praksis

Skrevet (endret)

Dersom jeg får den hastigheten der (Echo Max 8000/800) skal jeg øyeblikkelig trekke alle mine vonde tanker om Nextgentel. Dersom det virkelig er den hastigheten man får da...

Endret av AskBurle
Skrevet

det vil, som med alle hastigheter i grenseområdet for hva ADSL klarer å levere, være betinget av linja di. altså at modemet er satt til 8000/800, men hvis du er for langt vekke fra sentralen, så får du ikke akkurat den fulle hastigheten p.g.a. forstyrrelser, signaltap o.l.... det er bare å leve med det...lite NGT kan gjøre med det egentlig :)

Skrevet

Det som gjør at prislista og regningene fra NGT ikke stemmer overens skyldes at noen har signert en flytende avtale, andre har 12mndrs binding, og noen har 24mndrs binding.

Da er man bundet til produktnavnet og prisen i angitt periode.

NGT lanserer stadig nye produkter, med navn som ligner de gamle produktene.

Har man signert for delta uten nummer har man ikke krav på ytelsen til delta med nummer. Det eneste man har krav på er linja yter minst det den var da kontrakten ble signert. Men NGT er snille nok til å oppgradere ytelsen også for kunder med bindingstid.

Skrevet (endret)
Det eneste man har krav på er linja yter minst det den var da kontrakten ble signert. Men NGT er snille nok til å oppgradere ytelsen også for kunder med bindingstid.

Hmm, det er noe annet enn det NGT sa til meg da jeg endret hastighet. De sa at jeg kunne endre hastighet opp og ned som jeg ville. Det det er bindigstid på er kundeforholdet til NGT. Da 12 eller 24 måneder, det bestemmer du når du signer opp med NGT. Jeg hadde Bravo (eller Charlie) i 2 år. Og nå har jeg hatt Delta i ca. 1 år. Men utifra fakturaer så står det ikke hvilken Delta det er. Men i routeren står det 5184/704. Det tilsvarer 4500 tenker jeg... Men prisen jeg betaler er 548,- og ifølge NGT sidene er det Echo...(?)

EDIT:

En annen ting, når det gjelder ADSL så er det nesten alltid veldig stor hastighet inn og lav ut. Greit nok , det skjønner alle... men er det noen tekniske grunner til at hastigheten alltid er større inn, eller er det kun fordi man antar at kunder stortsett helst vil ha større hastighet inn enn ut? Ta f. eks. Echo 8000/800... Er det mulig med ADSL og ha 800/8000?

Endret av oblivian
Skrevet (endret)

EDIT:

En annen ting, når det gjelder ADSL så er det nesten alltid veldig stor hastighet inn og lav ut. Greit nok , det skjønner alle... men er det noen tekniske grunner til at hastigheten alltid er større inn, eller er det kun fordi man antar at kunder stortsett helst vil ha større hastighet inn enn ut? Ta f. eks. Echo 8000/800... Er det mulig med ADSL og ha 800/8000?

Det er rett og slett fordi båndbredden (frekvensområdet, måles i Hz) reservert til upstream er smalere enn det som er reservert til downstream! :-)

Med andre ord blir også dataraten (kbps) høyere inn enn ut! :roll:

Illustrert her:

ADSL_frequency_plan.png

PSTN = Public Switched Telephone Network, mao vanlig telefon.

Mener også å huske at ISDN går litt over 4khz....

Endret av Elgvenn2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...