Gå til innhold

Programvare for å lage årbok på data

Ni kon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle nerds ;)

Jeg deltar også på et annet forum for hundeintresserte og her dukket det opp et spørsmål, jeg håper dere kan hjelpe til med. Jeg quoter:

Er det noen som er med i raseklubber (eller vet om noen) som gir ut årbøker på CD ? nå mener jeg ikke som vanlig pdf-fil, men som et program der man kan sortere lister etter forskjellige kriterier (hund, utstilling, dommer osv..) og søke for å få frem resultater fra en enkelt hund, eller se kritikker fra en enkelt dommer.

Jeg vet ikke, men jeg ble litt engasjert for at noe slikt burde lages, og lurer nå på om det har blitt gjort noe lignende før, og hvilket program jeg evt bør lære meg for å få det til. Det eneste jeg vet om som kanskje kan funke er Access?

Kan dere være så elskverdige at dere kommer med masse masse forslag?

Gjerne noe som man ikke trenger en doktorgrad for å forstå :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg veit ikkje om nokon program som gjer dette, men slik ville eg gjort det dersom det var mi oppgåve;

- lage ein database i MySQL (sidan det er databasen eg kjenner best)

- bruke PHP (eller eit skriptespråk som er tilsvarande) til å hente ut heile databasen, og å lage eit sett med websider som ein kan putte på CDen.

Ein kan sjølvsagt bruke eit hvilket som helst programmeringsspråk til å gjere dette, og ein treng nødvendigvis ikkje bruke ein database. Trikset her er at ein må skrive ut eit heilt sett med HTML-filer, og det kan ein like gjerne gjere med eit vanlig program for Windows. Berre at det sannsynligvis er mykje lettare å gjere i PHP.

Skrevet

:dontgetit:

var jeg som ble quota i det første innlegget..

er det da noen som har gode forslag til det beste stedet å lære om Mysql og php på?

og er det noen som har greie på Access, og kan si om det også funker? jeg hadde det på skolen for en EVIGHET siden så jeg husker fint lite, men har en vag følelse av at det var til for å presentere/registrere slike ting..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...