Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Arcane meditation og Mage armor stacket ikke sånn omtrent med en gang mage armor kom ut. Tok ikke altfor lang tid før det ble fikset, men husker ikke akkurat når.

 

Lurer forresten på om jeg har funnet den perfekte PvE-build (for MC og etterhvert BWL) Her er den. Kombineres med +damage gear, har ca. 250 to all schools akkurat nå.

 

Selv om man gimper stats totalt ved å gå for slikt utstyr (eks. Ring of Spell Power), så går det faktisk bra likevel. Spammet frostbolt i Golemagg-fighten, trengte ikke engang Evocation. Eneste ulempen med en slik build er at rogues tar i litt ekstra for å havne på toppen av damage meters igjen ^^

 

Edit: Winter's Chill er med fordi jeg liker den når jeg soloer, ikke for MC etc ;)

5291799[/snapback]

 

Den builden der så litt gøyal ut...

Fikk nesten lyst til åprøve den:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten det beste ja, men hvis vi snakker om et reint MC build er imp manashild og imp sc og winter chill unødvendig. Her er den builde jeg bruker i MC. Har alle mana og dmg talents. Går alderig tom for mana selv om jeg bare har 6,2 k mana (selfbuffed) og 365 + dmg to frostbolts. Dette builde er vel nesten bare brukbart i MC, men er konge der :)

Lenke til kommentar

Har tenkt en del på å respecce til Frost/Arcane, og har noen spørsmål i den sammenheng:

 

1: Hvordan grinder man Frost build?

 

2: Hvordan spiller man PvP med Frost build.

 

Enkle spørsmål, men har alltid vært Fire mage. Har mest lyst å skifte nå, siden sikkert halvpartene av fireballene mine ble resisted i UBRS igår.

 

EDIT: Selvsagt, forslag til evt builds blir satt pris på. :)

Endret av Sigga
Lenke til kommentar

1. Penger eller XP? Xp er iallefall AOe grinding. samle 3-10 mobs , Frost Nova, Arcane explosion, Blizzard osv. Psilocybe har en AOE guide her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=474452&hl=

 

2. Se denne videoen: http://files.filefront.com/ulcik1wmv/;4245...;/fileinfo.html Dette er med en 31 frost/20 arcane men jeg foretrekker 33 Frost og 18 arcane men dette er en smaksak egentlig.

Lenke til kommentar
Nesten det beste ja, men hvis vi snakker om et reint MC build er imp manashild og imp sc og winter chill unødvendig. Her er den builde jeg bruker i MC.  Har alle mana og dmg talents. Går alderig tom for mana selv om jeg bare har 6,2 k mana (selfbuffed) og 365 + dmg to frostbolts. Dette builde er vel nesten bare brukbart i MC, men er konge der :)

5293019[/snapback]

Finfin den builden der også :)

 

Når det gjelder imp SC og winter's chill, så er det rett og slett bare ting jeg _vil_ ha :)

Imp SC er den desidert beste metoden å pulle castere med i instances, og Winter's chill er finfin til kiting.

Lenke til kommentar
Med tanke på spørsmål 1, så var det penge grinding jeg tenkte på. Mest 1 og 1 mob om gangen.

 

Filmer er fint, men jeg vil helst ha en liten "miniguide".

5304135[/snapback]

 

På enkelt mobs: 2-3 frost bolts. Frost nova. Spring eit stykka bak eller blink. Gjenta prosedyren. Putt inn coc og fire blast når du føler for det. Mot elite mobs må du springa ein del mens mob er slowed.

Lenke til kommentar

Ble til at jeg respeccet til Frost, og jeg angrer ikke nå. Mobs går kanskje ikke så fort ned, men jeg kan drepe flere mobs før jeg må drikke enn med Fire.

 

I PvP har jeg ikke fått testet så mye, bare 1 AB game og noen dueller. Inntrykket her er at blir litt for svakt i masse-pvp, men supert i dueller.

 

Tror jeg kan rocke i PvP hvis jeg skaffer meg en del dmg gear.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Driver å levler en mage når jeg er lei av å farme eller drive pvp :)

Ganske moro, men er litt merkelig å spille med mana når jeg har spilt tre characters uten mana til level 60 :dontgetit:

 

Tenkte jeg skulle satse på et fire/arcane spec til levling, og har prøvd meg litt fram med talent kalkisen: mitt forslag

 

Noen som kan hjelpe meg litt? Har dessverre veldig lite peiling på mage-builds... :innocent:

Lenke til kommentar
Driver å levler en mage når jeg er lei av å farme eller drive pvp  :)

Ganske moro, men er litt merkelig å spille med mana når jeg har spilt tre characters uten mana til level 60  :dontgetit:

 

Tenkte jeg skulle satse på et fire/arcane spec til levling, og har prøvd meg litt fram med talent kalkisen: mitt forslag

 

Noen som kan hjelpe meg litt? Har dessverre veldig lite peiling på mage-builds... :innocent:

5520721[/snapback]

 

Dropp Combustion for Presence of Mind. Combustion er ett useless talent mens PoM er ett av de beste. Ellers ser det greit ut. Grei build å gå utifra. Så skifter du nok lit på den etterhvert som du får erfaring.

 

Edit: Grunnen til at PoM eier combustion er at det er MYE mer verdifullt å kunne kaste en instant Pyro/Fireball/Frostbolt/Polymorph hvert 3 minutt enn det er å ha en garantert firecrit hvert 10 minutt

Endret av holst84
Lenke til kommentar

Vil dere si at en frostmage vinner over en firemage 1on1, eller omvendt?

Jeg mener helt klart en frostmage knuser en firemage hardt. Særlig en Arcane/frost i.o.m at han har instant aoe, counterspell, 50% crittsjangse mot frosne fiender og ikke minst 20% lengre distanse i alle frostspellsa.

Greit, fire er bra det også. Det gjør helt sykt damage men arcane er instant, fire er nærmest kun castingtid.

Lenke til kommentar
Med tanke på spørsmål 1, så var det penge grinding jeg tenkte på. Mest 1 og 1 mob om gangen.

 

Filmer er fint, men jeg vil helst ha en liten "miniguide".

5304135[/snapback]

 

På enkelt mobs: 2-3 frost bolts. Frost nova. Spring eit stykka bak eller blink. Gjenta prosedyren. Putt inn coc og fire blast når du føler for det. Mot elite mobs må du springa ein del mens mob er slowed.

5308196[/snapback]

 

 

Er du frost, ikke bruk opp manaen på coc og fireblast.

Kjør først 3-4 frostbolts, frostnova, 3-4 frostbolts. Er den ikke død enda, kjør wand eller Scorch.

Du sparer masse mana, fireblast og coc tar sykt mye mana iforhold til frostbolt og scorch.

Lenke til kommentar
Vil dere si at en frostmage vinner over en firemage 1on1, eller omvendt?

Jeg mener helt klart en frostmage knuser en firemage hardt. Særlig en Arcane/frost i.o.m at han har instant aoe, counterspell, 50% crittsjangse mot frosne fiender og ikke minst 20% lengre distanse i alle frostspellsa.

Greit, fire er bra det også. Det gjør helt sykt damage men arcane er instant, fire er nærmest kun castingtid.

5520901[/snapback]

 

 

Det har seff mye å si på skills. Men jeg føler arcane/fire mages har en liten fordel i duel's mot en frostmage. Pga at mages har så lite HP at de kan burstes istykker KJAPT

Lenke til kommentar
Fireward!.

Arcaneward finnes ikke:)

 

Men ja, det har selfølgelig mye med skills og gjøre.

5521016[/snapback]

 

 

Og hva skal man med Arcane Ward? Man bruker jo ikke så mye arcane spells til å skade

 

Så om frostmagen fyrer opp fireward så fyrer firemagen opp frostward så er man like langt. Jeg mener fortsatt Arcane/Fire er best i 1vs1 duels (Mage)

Endret av holst84
Lenke til kommentar

Jeg for min del syntes Frost/Arcane eier Arcane/fire. Se her, før duellen starter fyrer du igang fireward eller ice barrier, deretter med en gang dullen starter bruker du CS, fireblast, i løpet av den tia er CSen borte å da har du spell alert, så ser du når han kaster spell, som da sikkert er standard fireblast, POM pyroblast, men når du ser han kaster POM er du klar så du ser når han kaster pyroblasten, da går du i Ice block å da er alt ødelagt for han når han kaster pyroblasten når jeg står i ice block. Tata hvor ble d av den burst dmg som skulle drepe meg?

Men, du trenger jo ikke å bruke ice block heller hvis du er skilla å har litt flax at han ikke får helt syke critts. Men husk å bruke CS i starten for da kan du også sheepe han, å da er d vanskeli å få overtaket for han.

Frost/arcane er overlegen Arcane/fire 1vs1.

Lenke til kommentar
Dropp Combustion for Presence of Mind. Combustion er ett useless talent mens PoM er ett av de beste. Ellers ser det greit ut. Grei build å gå utifra. Så skifter du nok lit på den etterhvert som du får erfaring.

 

Edit: Grunnen til at PoM eier combustion er at det er MYE mer verdifullt å kunne kaste en instant Pyro/Fireball/Frostbolt/Polymorph hvert 3 minutt enn det er å ha en garantert firecrit hvert 10 minutt

5520772[/snapback]

 

Takk det skal jeg gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...