Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Jeg for min del syntes Frost/Arcane eier Arcane/fire. Se her, før duellen starter fyrer du igang fireward eller ice barrier, deretter med en gang dullen starter bruker du CS, fireblast, i løpet av den tia er CSen borte å da har du spell alert, så ser du når han kaster spell, som da sikkert er standard fireblast, POM pyroblast, men når du ser han kaster POM er du klar så du ser når han kaster pyroblasten, da går du i Ice block å da er alt ødelagt for han når han kaster pyroblasten når jeg står i ice block. Tata hvor ble d av den burst dmg som skulle drepe meg?

Men, du trenger jo ikke å bruke ice block heller hvis du er skilla å har litt flax at han ikke får helt syke critts. Men husk å bruke CS i starten for da kan du også sheepe han, å da er d vanskeli å få overtaket for han.

Frost/arcane er overlegen Arcane/fire 1vs1.

5521301[/snapback]

 

Men hvis jeg vet at du har iceblock kan jeg fyre opp PoM og se omdu er skvetten og fyrer opp iceblock med en gang. Om du ikke gjør det kan jeg løpe rundt og fireblaste deg til jeg har en CS klar. Så burster jeg deg mens du er silenced

 

Ok, du silencer meg meg uten at jeg har fyrt opp en spell. Det gjør meg silenced i 4 sec (om du har imp CS) Så sheeper du meg. Da er jo det naturlige for deg å fyre opp en frostbolt. Mens du kaster den popper jeg sheepen med trinket og tar CS på deg. Som gjør at du er silenca i 4 sec og frost silenca i 10 sek. På de sekundene kan jeg ta deg med PoM AP pyro + fireblast + CoC + IAE til du dør. :cool:

 

(Seff kan du fake frostbolten osv. Men da snakker vi skills igjen. Og skills slår build uansett)

Endret av holst84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Driver å levler en mage når jeg er lei av å farme eller drive pvp  :)

Ganske moro, men er litt merkelig å spille med mana når jeg har spilt tre characters uten mana til level 60  :dontgetit:

 

Tenkte jeg skulle satse på et fire/arcane spec til levling, og har prøvd meg litt fram med talent kalkisen: mitt forslag

 

Noen som kan hjelpe meg litt? Har dessverre veldig lite peiling på mage-builds... :innocent:

5520721[/snapback]

 

 

Så litt mer på den builden din og så at du har både imp fireball og imp scorch. Det vanligste for firemages er å bare bruke en av delene så du bør enten ta en fireball build noe allá denne

 

Eller en scorch build noe som denne

 

Som du ser har jeg tatt impact i scorch builden. Det er fordi scorch har liten cast time og vil derfor procce impact ofte. Du blir også litt mindre avhengig av instant spells og jeg har derfor ikke tatt imp fireblast

Lenke til kommentar
Driver å levler en mage når jeg er lei av å farme eller drive pvp  :)

Ganske moro, men er litt merkelig å spille med mana når jeg har spilt tre characters uten mana til level 60  :dontgetit:

 

Tenkte jeg skulle satse på et fire/arcane spec til levling, og har prøvd meg litt fram med talent kalkisen: mitt forslag

 

Noen som kan hjelpe meg litt? Har dessverre veldig lite peiling på mage-builds... :innocent:

5520721[/snapback]

 

 

Så litt mer på den builden din og så at du har både imp fireball og imp scorch. Det vanligste for firemages er å bare bruke en av delene så du bør enten ta en fireball build noe allá denne

 

Eller en scorch build noe som denne

 

Som du ser har jeg tatt impact i scorch builden. Det er fordi scorch har liten cast time og vil derfor procce impact ofte. Du blir også litt mindre avhengig av instant spells og jeg har derfor ikke tatt imp fireblast

5521747[/snapback]

 

Imp. fireblast er vel egentlig bare waste av talent points. Tror det ble sagt at en person uten Imp fireblast fikk fyrt av 6 fireblasts og på den tida får en person med Imp fireblast fyrt av 7. Altså ganske ubrukelig.

Lenke til kommentar
Har starta en ny mage nå.. (gnome) Åssen bør jeg bruke skill pointsa mine??

5205358[/snapback]

 

Sånn som dette. Beste fordelingen noensinne. :)

5205397[/snapback]

 

 

haha :!:

 

:whistle:

 

 

her er talent treet mitt:

 

treet er 31/ 20 arcane/ ice

fire 0

 

arcane:

 

arcane subtley: 3/3

arcane focus: 2/5

improved arcane missiles: 0/5

 

wand specialization: 0/5 ROFLMAO/ FFS :!:

arcane consentration: 5/5

 

improved dampen magic: 0/2

improved arcance explotion:5/5

evocation: 1/1

 

improved mana shield: 0/2

improved counterspell: 1/2

arcane meditation: 5/5

 

arcane mind: 4/4

presence of mind: 1/1

 

arcane instability: 3/3

 

arcane power: 1/1

 

frost:

 

improved frostbolt: 5/5

permafrost: 0/5

 

ice shards: 5/5

winters chill: 0/3

improved frost nova: 0/2

 

piercing ice: 3/3

cold snap: 1/1

improved blizzard: 3/3

 

arctic reach: 2/2

frost channeling: 0/3

shatter: 0/5

improved frost ward: 0/1

 

iceblock: 0/1

improved cone of cold: 0/3

 

frostbite: 0/5

 

ice barrier: 0/1 31

 

dette speccet er morsomt og er et bra tilskudd for et raid.

crit% kunne vært litt høyere med frostbite, shatter etc, men det er sjeldent at store bosser blir fastfrosset av frost nova og de mobbene som er så lave i lvl at de blir påvirket, har du lyst å bruke aoe på uansett (raid)

soloing går bra også spesielt med arcane power. kunne ha omplassert et poeng i arcane for å få 100% counterspell, den er bra spesielt i pvp

 

talent treet ditt er morsomt da :)

:!:

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar
Noen som kan komme opp med en damage build (fire)? Er ikke helt sikker på om jeg skal sette noe på Burning Soul, Flame Casting eller Impact (har fire points igjen). Somebody help me?

5537227[/snapback]

 

Regner med du mener Flame Throwing, vil si det er det beste talentet av de tre.

Burning soul er rimelig useless i endgame PvE og ikke no særlig i PvP heller ettersom du bruker mest instant spells hvis du er i fare for å bli truffet/angrepet.

Impact er ett helt ok talent, blir ganske bra i PvP når du kjører scorch build men er ikke no særlig i endgame PvE iom at alle bosser i ZG/MC osv er immune.

Flame Throwing derimot funker fett i både PvE og PvP. Digg å fyre en PoM pyro fra lang avstand :cool:

 

Mitt forslag til PvP

 

Mitt forslag til endgame PvE

 

Disse build'sene er jo seff tilpasset hva jeg liker. Så kan helt klart tweakes litt.

Lykke til med din build :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg for min del syntes Frost/Arcane eier Arcane/fire. Se her, før duellen starter fyrer du igang fireward eller ice barrier, deretter med en gang dullen starter bruker du CS, fireblast, i løpet av den tia er CSen borte å da har du spell alert, så ser du når han kaster spell, som da sikkert er standard fireblast, POM pyroblast, men når du ser han kaster POM er du klar så du ser når han kaster pyroblasten, da går du i Ice block å da er alt ødelagt for han når han kaster pyroblasten når jeg står i ice block. Tata hvor ble d av den burst dmg som skulle drepe meg?

Men, du trenger jo ikke å bruke ice block heller hvis du er skilla å har litt flax at han ikke får helt syke critts. Men husk å bruke CS i starten for da kan du også sheepe han, å da er d vanskeli å få overtaket for han.

Frost/arcane er overlegen Arcane/fire 1vs1.

5521301[/snapback]

 

 

Dummeste jeg har lest til nå på hele HW forumet...

 

Uff, nå angrer jeg på at jeg i det hele tatt leste det der... :roll:

 

 

Ser det er lite folk som nevner elemental builds til pvp her. Foreslår dere går og ser Saerdna sin film nr.3. Spillt sammen med ham lenge, og han er nok en av de beste mage'ene i WOW atm.

 

Spiller selv en elemental build med mage'en (25frost/26fire) og ingenting er som å frostbolte frozen targets/scorche med syk crit, & overleve det meste med IB hvis det er krise. POM begynner å bli litt n00b for tiden syns jeg ;)

 

For å spille en AP/trinkets build trenger du ha 1 fing klar til insta kill, & de resterende 3 minuttene må du gå og gjemme deg en plass. Ikke særlig gøy imo.

Endret av GodSlayer
Lenke til kommentar

Forresten, er det noen andre her som har opplevd Mage's som en "lagt-på-hyllen-character"? Jeg blir jo outdamaget lett av en Warlock (samme level og kameraten min) selv om jeg har full fire-specc og hele pakka. Han crittet alltid på over 650 og flere ganger på 680+ med shadowbolt, mens jeg crittet såvidt over 680+ med Pyroblast (som har 6 sekunders cast-time og 1min cooldown, samt en utrolig lav crittsjanse (har jeg bare hørt).). Er blitt veldig mye om dette på Blizzard forumene (mage delen). Håper vi kan bli litt buffa og komme ut som primary damage dealer. Ikke primary waterboy eller portalsummoner. Rett og slett ille.

Lenke til kommentar
Forresten, er det noen andre her som har opplevd Mage's som en "lagt-på-hyllen-character"? Jeg blir jo outdamaget lett av en Warlock (samme level og kameraten min) selv om jeg har full fire-specc og hele pakka. Han crittet alltid på over 650 og flere ganger på 680+ med shadowbolt, mens jeg crittet såvidt over 680+ med Pyroblast (som har 6 sekunders cast-time og 1min cooldown, samt en utrolig lav crittsjanse (har jeg bare hørt).). Er blitt veldig mye om dette på Blizzard forumene (mage delen). Håper vi kan bli litt buffa og komme ut som primary damage dealer. Ikke primary waterboy eller portalsummoner. Rett og slett ille.

5546150[/snapback]

 

Velkommen til en rogues verden :)

 

Warriors er mer nyttige i MC for eksempel. Dør ikke som fluer og smeller til mobs minst like bra som rogues, og i tillegg kan de offtanke med full DPS build osv.

Lenke til kommentar
Forresten, er det noen andre her som har opplevd Mage's som en "lagt-på-hyllen-character"? Jeg blir jo outdamaget lett av en Warlock (samme level og kameraten min) selv om jeg har full fire-specc og hele pakka. Han crittet alltid på over 650 og flere ganger på 680+ med shadowbolt, mens jeg crittet såvidt over 680+ med Pyroblast (som har 6 sekunders cast-time og 1min cooldown, samt en utrolig lav crittsjanse (har jeg bare hørt).). Er blitt veldig mye om dette på Blizzard forumene (mage delen). Håper vi kan bli litt buffa og komme ut som primary damage dealer. Ikke primary waterboy eller portalsummoner. Rett og slett ille.

5546150[/snapback]

 

Hvilken lvl er du da? Jeg critter opp mot 1500 med frostbolt, og det skjer 50% av gangene når target er frozen. Det er ingen problemer å pløye gjennom mobs raskere enn en 'lock. Og som mage kan du forholdvis lett og raskt ta 4-5 (helst melee-)mobs på samme lvl som deg. Mage får også oppgradert spells i AQ (men det gjør kanskje 'lock også?). Jeg synes det er kjempemoro å være mage, selv om det selvsagt ikke hadde gjort noe å gjøre enda mer dmg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Forresten, er det noen andre her som har opplevd Mage's som en "lagt-på-hyllen-character"? Jeg blir jo outdamaget lett av en Warlock (samme level og kameraten min) selv om jeg har full fire-specc og hele pakka. Han crittet alltid på over 650 og flere ganger på 680+ med shadowbolt, mens jeg crittet såvidt over 680+ med Pyroblast (som har 6 sekunders cast-time og 1min cooldown, samt en utrolig lav crittsjanse (har jeg bare hørt).). Er blitt veldig mye om dette på Blizzard forumene (mage delen). Håper vi kan bli litt buffa og komme ut som primary damage dealer. Ikke primary waterboy eller portalsummoner. Rett og slett ille.

5546150[/snapback]

 

 

Warlocker gjør somregel mer skade med en shadowbolt som critter enn vi mager gjør. Warlock's gjør meget stor skade på enkelmobs mens mager har veldig gode AoE spells.

Når vi spiller f.eks i MC kan en lock lett critte 3k+ mens normal hit er mye lavere. Jeg som frost mage gjør normal hit rundt 1k og critter for 2k (+ litt med trinckets, men det kan jo locks også bruke)

 

Problemet locks har er at de kan lett få aggro med 2-3 critt på rad og kan gjøre lite med det... Mager kan tråss alt iceblock eller blink.

 

Synes mage forsatt er kjempegøy å spille og har spilt det siden release :w00t:

Lenke til kommentar

For ca. 2 måneder siden kom jeg til level 60 med min Night-elf rogue og for å være helt ærlig, traff jeg veggen. Mange sier at det er ved level 60 spillet begynner - det kan så være... Men det er bare dersom du er i et guild som faktisk gjør noe. Selvsagt kunne jeg ha byttet guild, men hvem vil vel ha en rogue? Ekke så lett :nei:

 

Derfor bestemte jeg meg for å lage en ny character, denne gangen en mage. Begynte for 2-3 uker siden og er nå havnet på level 39. Går forresten mye fortere andre gangen. Det kan kanskje komme av all IAE grindingen jeg driver med :-) Jeg har IAE grindet siden før level 20 en gang(selv om den ikke var instant). Noen ganger med og noen ganger uten healer. Jeg har satt talents til arcane/frost, og målet er 18/33.

 

For tiden driver jeg og grinder murlocs i Dustwallow March, 35-38 lvl. Har med meg healer hver gang. I tillegg har jeg med en lvl41 warrior kompis som bare er med for å få XP egentlig :p Han hopper på mounten sin, løper inn blant murloc'ene og samler inn 10-12 stk. så stopper han akkurat der jeg står, så fryser jeg dem alle mann, så tar jeg en flamestrike og deretter hopper inn og dæljer løs med arcane explotion. Healeren må heale meg rimelig aggressivt, men det funker hele tiden. Jeg dør sjeldent.

 

Det er et perfekt sted å IAE grinde fra level 38-41 - ta med healer.

 

Det hender vi aggroer hele 14-15 murlocs. Det går som regel bra.

 

Skulle det være av interesse, så kan jeg lage video. Men jeg tror de fleste erfarne mager tar meg på ordet.

 

 

edit: det er forresten UTROLIG morsomt å se alle talla som spretter opp på skjermen, haha. Ikke minste de lilla på slutten :cool:

Endret av izihbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...