Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg har nå vært 60 i rundt 14 dager, og i det øyeblikket jeg dinga respecca jeg til frost. Som jeg liker veldig godt, men på diverse filmer jeg har sett, så har jeg sett mager med Arcane Power, og jeg har meget lyst på det å..

 

Men spørsmålet er, vil det lønne seg? jeg driver for det meste med instancer og annen PVE, men lite PVP...

 

Vil det da lønne seg å ofre Ice Barrier (som er _veldig_ nyttig) for arcane power?

 

(jeg går for damage gear hvis det spiller noen rolle. Magister sucks.. har roben og buksene, men bruker de ikke..)

5262055[/snapback]

 

En ting jeg lurer på.. hva menes med å respecce? Kan jeg endre på hvor jeg har satt talent-points om jeg angrer? Kan det bare gjøres når jeg er level 60?

Lenke til kommentar
jeg har nå vært 60 i rundt 14 dager, og i det øyeblikket jeg dinga respecca jeg til frost. Som jeg liker veldig godt, men på diverse filmer jeg har sett, så har jeg sett mager med Arcane Power, og jeg har meget lyst på det å..

 

Men spørsmålet er, vil det lønne seg? jeg driver for det meste med instancer og annen PVE, men lite PVP...

 

Vil det da lønne seg å ofre Ice Barrier (som er _veldig_ nyttig) for arcane power?

 

(jeg går for damage gear hvis det spiller noen rolle. Magister sucks.. har roben og buksene, men bruker de ikke..)

5262055[/snapback]

 

En ting jeg lurer på.. hva menes med å respecce? Kan jeg endre på hvor jeg har satt talent-points om jeg angrer? Kan det bare gjøres når jeg er level 60?

5263280[/snapback]

 

Du går til en mage trener og sier du vil "unlearn my talents" Da fjernes alle talent pointsa og du kan sette dem opp på nytt. Nei du trenger ikke å være lvl 60 for å gjøre dette. Men du bør ikke gjøre det ofte. Etterhvert vil det koste deg 50G per gang å respecce

Lenke til kommentar
jeg har nå vært 60 i rundt 14 dager, og i det øyeblikket jeg dinga respecca jeg til frost. Som jeg liker veldig godt, men på diverse filmer jeg har sett, så har jeg sett mager med Arcane Power, og jeg har meget lyst på det å..

 

Men spørsmålet er, vil det lønne seg? jeg driver for det meste med instancer og annen PVE, men lite PVP...

 

Vil det da lønne seg å ofre Ice Barrier (som er _veldig_ nyttig) for arcane power?

 

(jeg går for damage gear hvis det spiller noen rolle. Magister sucks.. har roben og buksene, men bruker de ikke..)

5262055[/snapback]

 

En ting jeg lurer på.. hva menes med å respecce? Kan jeg endre på hvor jeg har satt talent-points om jeg angrer? Kan det bare gjøres når jeg er level 60?

5263280[/snapback]

 

Du går til en mage trener og sier du vil "unlearn my talents" Da fjernes alle talent pointsa og du kan sette dem opp på nytt. Nei du trenger ikke å være lvl 60 for å gjøre dette. Men du bør ikke gjøre det ofte. Etterhvert vil det koste deg 50G per gang å respecce

5263319[/snapback]

 

hadde ikke tenkt å gjøre noe enda.. bare ville vite hvordan :) er level 14 nå, og går for frost, men tenkte det kunne være nyttig om jeg skulle finne på å drite meg fullstendig ut på noen points... er ganske ny i wow :)

Lenke til kommentar

HEi jeg har begynnt på en mage på Ravencrest.. Og det jeg er VELDIG usikker på er hvvordan jeg skal bruke talentsa...? skal jeg gå i arcane treet først og litt i fire etterpå... Og når jeg kommer borti lvl 40 respecce til arcane frost? :hmm:

 

Når jeg blir lvl 60 SKAL jeg bli FROST/ARCANE!

 

Men en ting som er "typisk" meg er og ha en plan over all ting... SÅ, er dette en bra lvl 60 frost/arcane build---?Frost/Arcane

DET ene talentset i Arcane subtley er nok verdt det, HELE 20% mindre skummel-.--

 

Jeg tar imot alle meninger... :thumbup: DETTE er en bra build ja? :ermm:

Lenke til kommentar

Vil ikke kalle det en spesielt bra frost arcane build. Ser litt malplassert ut en del av tingene. Spesielt arcane meditation, siden de ikke stacker med mage armor.

 

Dessuten så sier du jo ikke hva du skal gjøre for noe, Pve eller Pvp, og hvordan pve. Uansett så finner du en del bra builds på wowforumet.

 

http://forums-en.wow-europe.com/thread.asp...tmp=1#post80305

 

Kan hvertfall gi en link til de to mest brukte forst-arcane buildene:

 

18/0/33

21/0/30

Endret av preskatv
Lenke til kommentar

Hah! Da er du heldig hvis du har funnet noen å raide MC med som tillater det. I min guild er det påbudt med en frost/arcane build for å gå i MC.

 

Mesteparten av tiden bruker alle magene frostbolt.

 

Fire er pvp. Dvs at halvparten av builden er pvp noe som ikke er bra..

 

Med frost/arcane derimot er det muligheter for både pvp og pve.

 

Frost er mer manavennlig, bedre crowdcontrol og faktisk ikke så ille damage heller. Så klart er fire mer damage men for pve så er dette ikke bra. Massse og da mener jeg masssse aggro, mange er immune til fire attacks spesielt i MC, osv.

 

Så det spørs om du vil gjøre endgame raiding med en brukbar guild eller pvpe, eller begge deler. Fire= pvp Frost= begge deler.

 

btw.. Den reduced threat talenten funker ikke så bra som du tror. Mindre threat med en frostbolt enn en arcane missile runde,

Endret av Edmund Blackadder
Lenke til kommentar

Hei.

Tidligere har jeg hatt den tradisjonelle 18/0/31 frost builden. Syntes den er fabelaktig for grinding og pvp, men savner litt ekstra damge. Det jeg driver med nå er utelukket MC og BWL, hvor Ice block har vist seg usedvanlig fabelaktig under blant annet Onixyas deep breah, Baron Geddons bombe, eller bare generelt når man sliter. Men skulle gjerne vært litt lengre opp på damagelista og har derfor begynt og fundere på en arcane-frost build for blant annet arcane power.

 

Den builden jeg har tenkt på er 31/0/20 med mulighet for litt pvp herjing

 

Grunnen til Arcane focus er at jeg er lei av at Polymorphen eller CS min blir resistet, dessuten så bruker jeg arcane skudd _meget_ sjeldent.

 

Så er det noen mager som har testet denne builden?

 

En ting til. Jeg skal forresten respecce igjen når vi skal ta Nefarian så jeg får improved blizzard. Er bare at jeg vil være damage dealer :dribble:

Endret av preskatv
Lenke til kommentar
Ganske lik min egen 28/23.. PVE build.

Men til informasjon, Arcane Meditation stacker ikke med Mage Armor. Ville kanskje heller brukt de 4 poenga ett eller annet annet sted. Men for all del, hver sin smak. Det meste i arcane-treet er "fillers" uansett.

 

Oki, det visste jeg ikke. Det er jo sinnsykt dårlig. Håper det er en bug.

5262644[/snapback]

 

BULLSHIT!

 

Ren myte. Den stacker.

 

-G

Lenke til kommentar

Arcane meditation og Mage armor stacket ikke sånn omtrent med en gang mage armor kom ut. Tok ikke altfor lang tid før det ble fikset, men husker ikke akkurat når.

 

Lurer forresten på om jeg har funnet den perfekte PvE-build (for MC og etterhvert BWL) Her er den. Kombineres med +damage gear, har ca. 250 to all schools akkurat nå.

 

Selv om man gimper stats totalt ved å gå for slikt utstyr (eks. Ring of Spell Power), så går det faktisk bra likevel. Spammet frostbolt i Golemagg-fighten, trengte ikke engang Evocation. Eneste ulempen med en slik build er at rogues tar i litt ekstra for å havne på toppen av damage meters igjen ^^

 

Edit: Winter's Chill er med fordi jeg liker den når jeg soloer, ikke for MC etc ;)

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...