Gå til innhold

Mage - tråden, diskuter her!


Anbefalte innlegg

Angående imp. Frostbolt og fireball nerfen, det må vel fortsatt lønne seg å ta.

Imp frostbolt tar man vel når man går frost uansett ettersom man ikke har noe frost scorch.

 

Men fire levling build, fireball er vel bedre enn scorch da uansett? Når jeg prøvde scorch spec på 46 syens jeg det sugde ( bytta fra fireball specc ) begge speccen var dyp fire.

Mulig det er noe helt annet når du er 60+ med en del dmg increase men også da må vel fireball være bedre, selv om du får litt mindre mindre dmg increase på fireball?

Med emp. fireball får du jo 15% mer så til sammen 5% mer med både imp. og emp. fireball...

 

Edit: Med denne builden http://www.wowhead.com/?talent=o0xqfMbdxIzbZZVVG000xs

får du da 150% mer crit dmg på frost? (nå har jeg satt talents delvis random for å komme ned til 50% mer crit dmg i arcane, så hvordan man bygger seg ned dit er opptil enhver  :p ) Glemte cold snap og for den saks skyld, men poenget er 150% crit chance på frost + 50% større crit med FN og ice block for suvival.

8037538[/snapback]

 

Stemmer at man får 150% mer crit damage på Frostbolt. (ie. vanlig = 1000, crit = 2500).

 

Dype fire og frost builds er nesten ingen som kjører med lengre pga. Fireball nerfen osv, bedre med Arcane da. Tror også flere og flere velger frost etter den? mulig jeg tar feil.

 

Med Scorch leveling så er mana-costen såpass lav at man kjører så mye Fiery Wrath utstyr som overhodet mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har et Frost build for min Mage level 45? Jeg respeccet meg nettopp.

8042036[/snapback]

 

Jeg synes dette er et bra frostbuild; http://www.wowhead.com/?talent=RZZVVMIofxoVo

Grunnen til dette er;

-Imp frostbolt; har fortsatt mer dps enn å ikke ha det, pluss at hvis de endrer dette tilbake slik det burde være så slipper du å respecce...

-Ice shards; sier kanskje seg selv:) hvem liker ikke å critte høyere...

-Imp frostnova; så har du bedre tid å komme deg unna...

-Permafrost; ikke frostbite, nå kan du gjøre en del aoe uten at noen fryses fast.. med dette får du inn flere frostbolts før mobben når deg...

-Piercing ice;:)

-Coldsnap; veldig kjekt å ha.. gir deg en ekstra ice block og ice barrier, pluss en ekstra water elemental når du kommer så langt...:)

-Artic reach; så får du inn flere frostbolts

-Frost channeling; mer mana effektivt

-Shatter; genialt! frost=critts

-ice block; konge for å fjerne aggro, pluss genialt med water elemental

-winter's chill; critts:D

-ice barrier; ekstra beskyttelse

 

Jeg syns dette er det beste frostbuildet du kan få... Her har du et build som gir deg masse +critt, +dmg, ekstra avstand til mobbene som gjør at du får ekstra dmg, pluss at du kan gjøre bra aoe og du har bra beskyttelse med ice barrier og ice block... dette buildet fungerer bra i både pvp og pve.

 

Hvis noen har et annet som er bedre så er det bare å kommentere det...:)

Lenke til kommentar

Det eneste du trenger imp blizzard til er hvis du skal aoe grinde, men som lvl 45 er vanligvis ikke mana poolet så veldig stort og blizzard koster en del mana... I tillegg hvis du skal levle fortest mulig så kommer du ikke til å ha så mye bra utstyr siden du da må i instances... Jeg ville ha gått for det buildet jeg hadde satt opp... Jeg mener det er veldig bra for å levle.

 

Hvis jeg hadde vært deg så ville jeg ha kjørt ZF opp til lvl 50, ved siden av å grinde. ZF er den instancen som gir deg mest xp tror jeg.. Jeg fikk nesten 1lvl pr run når jeg hadde rested. Dette mest pga av alle mobbene i stairs:) I tillegg går denne instancen fort hvis du har ei bra gruppe og du får en del bra utstyr...

 

Dette er nå hva jeg mener, men du får gjøre hva du synes virker best:)

Lenke til kommentar
Angående imp. Frostbolt og fireball nerfen, det må vel fortsatt lønne seg å ta.

Imp frostbolt tar man vel når man går frost uansett ettersom man ikke har noe frost scorch.

 

Men fire levling build, fireball er vel bedre enn scorch da uansett? Når jeg prøvde scorch spec på 46 syens jeg det sugde ( bytta fra fireball specc ) begge speccen var dyp fire.

Mulig det er noe helt annet når du er 60+ med en del dmg increase men også da må vel fireball være bedre, selv om du får litt mindre mindre dmg increase på fireball?

Med emp. fireball får du jo 15% mer så til sammen 5% mer med både imp. og emp. fireball...

 

Edit: Med denne builden http://www.wowhead.com/?talent=o0xqfMbdxIzbZZVVG000xs

får du da 150% mer crit dmg på frost? (nå har jeg satt talents delvis random for å komme ned til 50% mer crit dmg i arcane, så hvordan man bygger seg ned dit er opptil enhver  :p ) Glemte cold snap og for den saks skyld, men poenget er 150% crit chance på frost + 50% større crit med FN og ice block for suvival.

8037538[/snapback]

 

Stemmer at man får 150% mer crit damage på Frostbolt. (ie. vanlig = 1000, crit = 2500).

 

 

8039277[/snapback]

 

Nopes, det blir 125%

Spell Power øker crit bonusen med 50% hvilket betyr at en normal hit er 1000 og en crit uten Ice Shards og Spell Power er 1500, da std. crit bonus er 50% av hit.

Ice Shards gir deg +100% på critical strike damage bonus som er 500 (1500-1000) hvilket gjør at du får 2000 crit.

Spell power gir deg +50% på critical strike damage bonus som fortsatt bare er 500, det er bonusen fra base crit, hvilket gir deg 250 mer damage.

Da havner du totalt på 2250 damage, 125% mer crit damage.

 

EDIT; Det er slik at man får 150% mer crit damage, men det ganges med standard crit bonus, som er 50% av hit. I dette tilfellet vil crit bonusen være 500 og 500*150%=750. Så effektiv crit bonus er 125%

Endret av Baghera
Lenke til kommentar

Satt og lekte meg litt med talentkalkulatoren mens jeg hadde en pause hær ute offshore... Kom fram til dette lvl 70 buildet; http://www.wowhead.com/?talent=R0xic0fzxIziZZbAMc00xo

Syns dette virker som et potensielt bra build, har fra før kjørt et rent frost build... Det jeg syns virker bra med dette buildet er;

- mister ice barrier, men får 15% mer int av arcane mind som gjør at man kan smekke opp et mana shield ekstra... Hvis man ønsker kan man putte 2points i imp mana shield istedenfor arc meditation, men jeg synes 15%regen when casting hørtes best ut... :)

- man får imp counterspell, noe som er imba mot casters

- i tillegg får man arcane consentration og arcane potensy, noe som gir mer mana og critt chance...

- 125%critt bonus...

- arc instability og mind mastery, gir kongemye ekstra spell dmg på lvl 70 i og med at man med litt bra gear kommer opp i MYE int...

- Man mister et water elemental hvert 3min, men får igjen POM og AP... :)

 

Kan bare se for meg tallene hvis Frostnova, AP, frostbolt, POM, frostbolt, ice lance critter :!: I tillegg kan man bruke et par nice trinketer som booster spell dmg en del....

 

Er det noen dær ute som har prøve et lignende build eller andre som har noen tanker om dette?`

Virker på meg som om dette kan være et build som gir et nice manapool, masse +dmg samt ved rett bruk sammen med frost en god del critt chance...

Tar i mot all tilbakemelding med takk...

Lenke til kommentar
Angående imp. Frostbolt og fireball nerfen, det må vel fortsatt lønne seg å ta.

Imp frostbolt tar man vel når man går frost uansett ettersom man ikke har noe frost scorch.

 

Men fire levling build, fireball er vel bedre enn scorch da uansett? Når jeg prøvde scorch spec på 46 syens jeg det sugde ( bytta fra fireball specc ) begge speccen var dyp fire.

Mulig det er noe helt annet når du er 60+ med en del dmg increase men også da må vel fireball være bedre, selv om du får litt mindre mindre dmg increase på fireball?

Med emp. fireball får du jo 15% mer så til sammen 5% mer med både imp. og emp. fireball...

 

Edit: Med denne builden http://www.wowhead.com/?talent=o0xqfMbdxIzbZZVVG000xs

får du da 150% mer crit dmg på frost? (nå har jeg satt talents delvis random for å komme ned til 50% mer crit dmg i arcane, så hvordan man bygger seg ned dit er opptil enhver  :p ) Glemte cold snap og for den saks skyld, men poenget er 150% crit chance på frost + 50% større crit med FN og ice block for suvival.

8037538[/snapback]

 

Stemmer at man får 150% mer crit damage på Frostbolt. (ie. vanlig = 1000, crit = 2500).

 

 

8039277[/snapback]

 

Nopes, det blir 125%

Spell Power øker crit bonusen med 50% hvilket betyr at en normal hit er 1000 og en crit uten Ice Shards og Spell Power er 1500, da std. crit bonus er 50% av hit.

Ice Shards gir deg +100% på critical strike damage bonus som er 500 (1500-1000) hvilket gjør at du får 2000 crit.

Spell power gir deg +50% på critical strike damage bonus som fortsatt bare er 500, det er bonusen fra base crit, hvilket gir deg 250 mer damage.

Da havner du totalt på 2250 damage, 125% mer crit damage.

 

EDIT; Det er slik at man får 150% mer crit damage, men det ganges med standard crit bonus, som er 50% av hit. I dette tilfellet vil crit bonusen være 500 og 500*150%=750. Så effektiv crit bonus er 125%

8042778[/snapback]

 

 

Mener da å ha lest at Ice Shards kommer først, og så Spell Power, mulig jeg tar feil da i såfall.

 

100 + 100 = 200

 

200 + 50 = 250

Lenke til kommentar

Spiller ingen rolle på rekkefølgen, da det kalkuleres ut fra den +damagen du får når du criter. Det kalkuleres ikke ut fra resultatet av den forrige kalkuleringen.

En vanlig crit uten noen talents er +50% av hit.

Så hvis du hele tiden, uten unntak, hitter 1000 så får du 50%, av 1000, ekstra damage når du criter, altså +500 damage på en hit.

Dette kalles critical strike damage bonus og er alltid på 50% av det du normalt ville hittet for. Så hitter du 500 er den på 250 osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...