Gå til innhold

Nyskjerrig på Unix/Linux?


Anbefalte innlegg

Men er "livredd" for å innstallere ekte Linux?

Da bør du prøve Cygwin!

En kjempefin sak, som lager et lite unix filsystem i en mappe i Windows. Veldig enkel å innstallere og sette opp.

Egner seg veldig fint for de som har lyst til å gjøre seg kjent med Unix/Linux filsystemet!

Cygwin får du her (det er helt gratis):

 

http://www.cygwin.com/

 

Nå finnes det jo ikke allverdens med programmer enda, men det kommer seg.

 

Screenshot kan du se her:

 

http://home.online.no/~rumad/bilder/cygw_wm.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: runmad på 2002-08-10 15:40 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ville jo vært en grei ting å vise til de som har lyst å prøve, men absolutt ikke vet hva og hvordan det er. Sparer dem masse bry ihvertfall :smile: Men må understreke at dette SELVFØLGELIG ikke kan sammenlignes med EKTE UNIX/LINUX. Da tenker jeg stabilitet, konfigurabilitet (er dette et ord?) osv osv...Men man får et inntrykk av hvordan det er å "hanske" med systemet.

Lenke til kommentar

Ja, dette kan jo neppe erstatte Linux eller noe. De som ikke er "total-newbier" vil jo ikke gidde å bry med noe slikt som dette. Men de som ER "total-newbies", vil jo ha en grei måte og lære seg grunnleggende navigering i linux.

Noe å pusle med på sene høstkvelder, når man er lei all spillinga, kanskje? :smile:

Det fine er jo, at de har liten kjangs til å få ødelagt noe i Windowsen sin.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-10 17:47, Dan Hansen skrev:

Selve navigeringen osv er jo ganske likt Microsoft-miljøene. Det som er vrient er å få ting opp å kjøre og å konfigurere dem rett. Har den opsjoner for det?


Nå har ikke jeg sjekka dette så nøye, men hvis du absolutt vil konfigurere, så er vel det mulig her også skulle jeg tro.

Quote:


Hva som er så fint med det? :wink:
:lol:


Vet ikke jeg !! :lol:

Lenke til kommentar

eh

cygwin mangler en veldig viktg ting.

Vet dere hva det er?

Det er:

 

 

 

 

LINUX

 

 

 

 

(rope).

Cygwin kan ikke, absolutt ikke, ikke ikke ikke ikke ikke ikke ikke IKKE IKKE __IKKE__ sammenlignes med en linux distrobusjon!!!!

(rope høyere).

 

Cygwin bruker man når man er borget til Windows på en maskin man ikke har lov/mulighet til å installere Linux på.

 

_________________

Kristian Lyngstøl

"If A equals success, then the formula is A=X+Y+Z. X is work. Y is play. Z is keep your mouth shut." -Albert Einstein

 

[ Denne Melding var redigert av: nesquik på 2002-08-12 04:22 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...