Gå til innhold

Hvor er bokmerkene mine? (Firefox)

sigen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle formatere Shuttle`en min siden jeg hadde solgt den, og trodde jeg hadde redda ut alle bokmerkene mine, men det hadde jeg altså ikke :no: Nå har jeg kjørt GetDataBack på maskinen, men finner ikke ut hvor bokmerkene ligger. Er det noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skulle formatere Shuttle`en min siden jeg hadde solgt den, og trodde jeg hadde redda ut alle bokmerkene mine, men det hadde jeg altså ikke :no: Nå har jeg kjørt GetDataBack på maskinen, men finner ikke ut hvor bokmerkene ligger. Er det noen som kan hjelpe meg?

Hos meg ligger iallfall disse her: "C:\Documents and Settings\%user%\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\" ta en titt der du!

Bookmarks i firefox er lagret i en fil som heter bookmarks.html

Skrevet

Nå fant jeg den, men den er bare på 16kb, og jeg kommer bare til standard-bokmerkene. Er jeg helt ute å kjøre nå? (Det er mer eller mindre viktige bokmerker fra flere måneder der inne :cry: )

Skrevet
Nå fant jeg den, men den er bare på 16kb, og jeg kommer bare til standard-bokmerkene. Er jeg helt ute å kjøre nå? (Det er mer eller mindre viktige bokmerker fra flere måneder der inne :cry: )

1: Åpne "Min datamaskin" og trykk på verktøy>mappealternativer>vis>Merk av for vis skjulte filer og mapper.

2: "C:\Documents and Settings\%user%\Application Data/programdata\Mozilla\Firefox\Profiles\Masse tall/bokstaver\"

Der finner du bookmarks.html og bookmarks.bak

Skrevet

White Fox: Jeg sa jo at jeg fant den (begge to for den saks skyld), men at det bare er standard-bokmerkene. Begge to er på 16kb, men ingen har bokmerkene mine inni seg :cry:

Skrevet

Bookmarks -> Manage bookmarks

->

File -> Export

Da kan du se om det er noen flere bokmerker i Firefox. Hvis ikke blir du nødt til å innse at de er gått tapt. Og en ting til; dette har vært oppe sikkert 20 ganger før - det er lov å søke først.

Skrevet

Den forsto jeg ikke helt Mr.Berg :hmm:

Hvor er det jeg skal kikke etter jeg har trykket på Export?

Og jeg søkte først, men fant ikke noe ang. etter formatering

Skrevet
Den forsto jeg ikke helt Mr.Berg :hmm:

Hvor er det jeg skal kikke etter jeg har trykket på Export?

Og jeg søkte først, men fant ikke noe ang. etter formatering

Bookmarks -> Manage Bookmarks -> File -> Export

Skrevet

Tviler på at du har klart å hente ut de tapte bookmarkene da du bare finenr default bookmarks i den mappen det skal ligge.

Skal vel være ganske heldig hvis du klarer å hente tilbake alle firefox bookmarkene med getdataback.

Her må du nok starte helt fra scratch.

Skrevet

Pels: Den hjelp ikke noe, det jeg lurte på var hvor jeg skulle lete etter det ;)

White Fox: Jeg vet at jeg sikkert ikke klarer det nå, men jeg er villig til å gjøre neste hva som helst for å få de bokmerkene tilbake :cry: (utenom div- firma som koster 20-30k)

Litt dumt å begynne helt fra scrach, spess siden jeg ikke husker halvparten av sidene (noe som er litt av poenget med bokmerker :p )

Skrevet

White Fox: Jeg tenkte at det kunne være tilfelle at han lette feil sted fortsatt.

sigen: I Firefox gjør du som jeg forklarte. Da eksporterer du bokmerkene til en valgfri mappe på harddisken, slik at du kan kontrollere at du har funnet riktig bookmarks.html.

Skrevet

Beklager at jeg er übern00b på dette, men hvilke bokmerker er det jeg skal eksportere? De som allerede ligger på den nye versjonen av Firefox, eller de som jeg finner i GetDataBack?

Skrevet

Så du har formatert Shuttle'n din, det var ikke bare det at du skulle gjøre det.

Ja, i tilfelle du finner bookmarks.html med GDB bør du jo få denne i sikkerhet. Og hvis dette bare er den fila på 16 kB, er det nok ikke så mye du kan gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...