Vargtass Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Hei, som topic sier; går det greit å inntallere dette selv? Står nemlig en 'advarsel' i følgebrevet til modemet: 'NB! Modemet må kun kobles opp av montør, da det må sjekkes at signalnivået i nettet er tilfredstillende. Dersom modemet kobles opp på egenhånd, kan dette medføre problemer for våre andre kunder. Har jo selvsagt tenkt at montøren skal få gjøre dette, men men lurer på om det blir krise om jeg gjør det selv, som en løsning mens jeg venter på montør. mvh r.-
oddioddi Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Jeg tror ikke du vil få noe signal.. For sitter et filter på linja som må taes vekk.. Montøren gjør dette når han kommer
pipp Skrevet 25. august 2005 Skrevet 25. august 2005 Du kan fint montere modemet selv, om mac adressen til modemet må registreres av montør vet jeg ikke. Jeg har flyttet modemet flere ganger her uten problemer. Var plaget av dårlig kontakt i connectoren så jeg skippet den å koblet modemet rett på inntaket med t-connector å har aldri vært plaget siden.
Vargtass Skrevet 27. august 2005 Forfatter Skrevet 27. august 2005 Takker for svar! Kontakten inn i vegg passet ikke så problemet løste seg selv.. Er forresten et Thomson-modem - noen som har erfaringer med dette ? mvh r.-
Elgvenn2 Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Hva slags modell Thomson? Mente CD i de fleste tilfeller brukte Terayonmodem.
Jankee Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Når eg bestilte var det fir etablering og montering. Eg hadde blitt ganske forbanna for å måtte betalt for monteringa av terayonmodemet. Lettare innstallering skal ein leite lenge etter. Skru ledningen i begge plasser, sett på strømmen, skriv ned MAC-adressa. Done.
Tinker Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 (endret) Kontakten inn i vegg passet ikke så problemet løste seg selv.. Skal du ikke bare ha en coax-kabel fra et vanlig TV uttak frem til modemet da? Evt. med en T-splitt så du kan ha både TV og modem på samme uttak. Monterte dette selv i sin tid. Endret 27. august 2005 av Tinker
Ulven Skrevet 27. august 2005 Skrevet 27. august 2005 Har selv nettopp montert modem fra canal-digital, klarte ikke vente over helga. Det gjekk flott. Ingen problemer.
Vargtass Skrevet 27. august 2005 Forfatter Skrevet 27. august 2005 (endret) Skal du ikke bare ha en coax-kabel fra et vanlig TV uttak frem til modemet da? Har ikke coax i veggen desverre, bare RF (heter det ikke det?). Tror montør må komme å bytte boksen i veggen, mulig jeg må ha dette uansett dersom jeg vil ha ditale tv-signaler. Hva slags modell Thomson? Står Model TCM420 på baksiden. mvh r.- Endret 27. august 2005 av roger_h99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå