Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel øker hastighene IGJEN :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Prøvde å ringe ngt for å høre om hvilken hastighet jeg for nå og noen andre spm,

dæven meg du er nr  53 i kø :(

La på med en gang :D

Jeg snakket nettopp med de på kundeservice ang oppgradering av mitt studentabonnement, men vedkommende jeg snakket med kunne ikke si noe som helst, da de ikke hadde fått all informasjon ennå.

 

Stod i køen som nr 38, men det tok kun 12 min før jeg kom igjenom :thumbup:

Har sånn jobb avtale med dem jeg også,så det var det jeg egentlig

lurte på også, for sende mail istedenfor

Jeg har også ADSL gjennom såkalt hjemme-pc avtale, slik at mnd. prisen blir trukket direkte av lønna.

Hadde Bravo (2000/400), men etter forrige hastighetsøkning, satte de ned hastigheten til 1700/350 (hastigheten i routern er 2080/384)

Jeg rungte å klagde på dette, men fikk til svar at de ikke kunne sette hastigheten høyere enn 1700 siden jeg hadde internett gjennom hjemme-pc avtale.

Noen grunn til dette fikk jeg ikke, han visste ikke mer.

 

Skjønner ikke hvorfor de ikke kan gi meg høyere hastighet enn 1700. Ved alle de tidligere hastighetsøkningene har jeg fått den hastigheten jeg skal ha. Er lei av å stå i telefonkø, så får skrive en mail for å få et skikkelig svar (forhåpentligvis)

Lenke til kommentar
Vet om en kar som er tilkoblet en av Bluecom's sentraler, og slipper dette 60 kr tillegget. De har ikke sånne unntak hos Nextgentel?

Hmm....jeg er koplet på Bluecom sin sentral, og jeg må betale de 60,-...

ALLE som får det levert på ren linje må betale tilleget for linjeleie. Det finnes forhandlere som har avtaler å slippe det, sånn som bredbåndsguiden, etc.

Kan dere forklare dette med linjeleie for meg? Jeg har NGT Charlie og har akkurat sagt opp isdn abonnementet mitt. Må jeg da betale 60,- /mnd. ekstra?

 

EDIT: Snakket akkurat med NGT. Linjeleie gjelder bare de små abonnementene.

Endret av xpert
Lenke til kommentar
Dette er nok bare et slags "triks" fra NGT sin side, de senket jo ned 70 % av hastigheten på linjene til folk og deretter opp igjen nå. Altså de setter ned hastighetene i all stillhet, og setter de opp igjen til litt høyere nivå.... Smart :ermm:

Jaa.jpg

Som dere ser på vedlegg så står det 2080/384, de trenger egentlig ikke mer enn det. Men jeg bor ca 1 mil vekke fra sentralen og mister ca 300 - 400kb. Før var den på 2100/400, virker som ngt sliter litt, ringte dem men de nekta på det.

 

Jeg har Bravo 2000/400, og på bredbåndstester får jeg 1700/384(før 2100/400), det er tross alt ingenting som heter Bravo 1700/384, så dere skal ikke juble fordi NGT har satt opp hastighetene, dere viste ikke en gang(de fleste) at de satt ned hastighetene en gang :hmm:

At NGT setter ned hastigheten i stillhet tror jeg ingenting på. For oss som ikke følger med i bredbåndsmarkedet vil jeg heller si at de setter opp hastigheten i stillhet :-)

Lenke til kommentar
Vær glad at vi ikke bor i danmark, for der er det dyrt og dårlig. Sjekk bare prisene på http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_bre_priser

 

Der skal de begynne med forbruksavgifter på 4096/256 abb, slik at det er et maks tak på 899 dkr pr mnd. I tillegg krever de fasttelefon, ikke noe ekstra gebyr der i gården.

 

Glad jeg har NGT.

Well .. tror ikke researchen din er helt 'up to date'

Her er et annet eksempel på priser i Danmark. Dette er 10mb linje på fiber.

Kanskje litt 'off topic' men jeg måtte bare :) sry

Fiber i DK

Lenke til kommentar

Vil bare si at NGT er ikke noe bra.

Dem sier dem har god kundeservice, neida, må jo vente i 30 - 45 min på svar hver gang jeg ringer (gjorte det 3 ganger...)

Hastighetene deres er stabile - fett nok - men så tregt opp!!!!

Venter bare på at abonnement ska renne ut,

da blir det LYSE.

Dem kan internett oppgraderinger.

Alle om har 4 / 4 får 10 / 10 og dem som

har 10 / 10 får 20 / 20 eller noe sånt sa dem til meg via tlf.

 

Jodda, gjett hva jeg skal ha, max max max :thumbup:

 

:tease::cool:

Lenke til kommentar
Well .. tror ikke researchen din er helt 'up to date'

Her er et annet eksempel på priser i Danmark. Dette er 10mb linje på fiber.

Kanskje litt 'off topic' men jeg måtte bare :) sry

Fiber i DK

Ok, og de har fiber til alle hustander i Danmark?

 

Så vi kan alle regne med å få abb som Lyse og Bredbåndsbolaget?

 

Selvfølgelig finnes det unntak for regelen (og var innom den leverandøren du nevnte også). Men på ADSL leveranser er det sorgens iforhold til Norge og NGT. F.eks. Cybercity (nå eid av Telenor), Tele2, A Pluss, osv.

 

Men min broder skal få tipset om å sjekket ut om Dansk Bredbånd kan levere fiber der han skal bo, eller om det finnes noe bedre enn dårlige ut linjer (spesielt når IP-Telefoni er spesielt aktuell for de).

Lenke til kommentar

Ser at Nextgentel har et tilbud for studenter på Echo Max (8000/800) til 498,- uansett bindingstid eller ikke.

 

Det ser imidlertid ikke ut til at eksisterende studentkunder (nytt ord) får være med på moroa, på studentsidene står det at tilbudet kun gjelder for nytegninger fra 28. juli 2005.

 

I følge en mail jeg fikk fra Nextgentel så står det at jeg også skal få en hastighetsøkning, men vet ikke om dette er en økning til 4500/600 (eller rundt der et sted) eller om jeg er så heldig å få Echo Max. Håper på det siste, men regner med det første.

Lenke til kommentar

Vi eksisterende studentkunder er midt i morroa jo.

 

Hei "din tøffing". Tradisjonen tro forbedrer vi våre produkter og vi gjør bredbåndet ditt enda bredere. Vi øker både ut og innhastighet uten at det koster mer, og bekrefter nok en gang at NextGenTel er best på pris/ytelse.

Du som har Delta 4200/600 vil etter hastighetsøkningen ha Echo Max 8000/800

 

Vi har når kanselert ADSL2 bestilligen og og skal heller fortsette med det vi har nå. Konge at vi for et år siden hadde 1700/384 til 400,- mnd og nå får 8000/800 for 500,- mnd

Lenke til kommentar

Synes å ha merket ved et par anledninger at jeg ikke får gjort DNS oppslag i det siste. Slike ting er vanskelige å lokalisere, fordi siden du besøker kan jo faktisk være nede av ymse grunner. Likevel lurer jeg på hvor stabile Nextgentel sine DNS servere er, og eventuellt hvor stabil internett infrastrukturen i Norge for tiden er ??

Lenke til kommentar

Dette stod i en mail fra NGT jeg (og sikkert mange andre) fikk i går:

 

"Tradisjonen tro forbedrer vi våre produkter og vi gjør bredbåndet ditt enda bredere.

Denne gangen sprenger vi grenser med en ekstrem hastighetsøkning.

Dermed får du som er avtalekunde også høyere hastighet."

 

"Ekstrem" hastighetsøkning? Jeg har det sure, nedgraderte abb. (UiO) fra 4200 til 3600; skal de sette dette opp til 4500? Det er vel neppe en "ekstrem" økning. Noen som vet hva det blir?

Lenke til kommentar

Det er noe rart som foregår hos nextGenTel.

For en kort tid tilbake så kom det en mail som reklamerte for bedre kundesider, der kunne du bl.a. gå inn og sjekke en logg for enfringer i ditt abonnement. Den hadde bare registrert endringer siden i sommer.

 

Jeg har i en periode hatt Charlie3000, men i loggen kunne jeg lese at abonnementet var blitt nedret til Charlie2500 i juli. Så var det senere blitt oppgradert til Charlie3000. Denne loggen klarer jeg ikkelenger å finne på NextGenTel sine sider.

 

Har bestilt Delta4200 gjennom avtale på jobben, venter i spenning på hva dette ender opp med ettersom alle abonnementstypene har fått flere hastigheter. Vår avtale tilsier at vi skal betale for Bravo, men få levert en pakke som er ett hakk opp. Tidligere var dette veldig enkelt -> Charlie. Men nå kan det nesten se ut som om de har laget en dårlig utgave av Charlie for å slippe billig unna med dette tilbudet.

Lenke til kommentar

Dette med at NGT tøyser litt med hastigheten har jeg selv merket, bare sjekk vedlegg.

 

Skal ha 3700 down, men nå er den på 3100...

 

Dette bør de få orden på. Det kan jo hende de gjør det samme som med ut hastigheten ved sist hastighetsøkning og oppgir den reelle hastigheten, får teste litt nå og se.

post-61-1125571895_thumb.jpg

Endret av Phone
Lenke til kommentar
Synes å ha merket ved et par anledninger at jeg ikke får gjort DNS oppslag i det siste. Slike ting er vanskelige å lokalisere, fordi siden du besøker kan jo faktisk være nede av ymse grunner. Likevel lurer jeg på hvor stabile Nextgentel sine DNS servere er, og eventuellt hvor stabil internett infrastrukturen i Norge for tiden er ??

Merket dette selv i hele tre timer om natten på mandag eller tirsdag. Så skjedde det igjen i to minutter på onsdag. Men før det kan jeg ikke huske noen DNSproblemer med NGT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...