Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av Bridge-modus i prestige modem


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har i en uke (!) nå prøvd å sette opp trådløst nettverk hjemme i kåken. Jeg har en netgear router som jeg skal koble til et prestige modem.

 

Det som viser seg å skape trøbbel er prestige modemet, som visstnok er et routermodem. Dette skaper krøll for netgear-routeren. Modemet må visstnok settes i bridge-modus. Noen som vet hvordan dette gjøres?

 

Jeg har koblet meg på modemet for å konfigurere via Telnet. Det virker som det ikke bare er å sette på bridge-modus uten videre, først må jeg sette opp "remote node" Noen som har peil, eller har gjort dette før?

 

Kompisene mine i huset venter stadig i spenning på trådløst nettverk, haha.

 

Eventuellt, noen som har andre løsninger, bortsett fra å kaste alt ut vinduet? Begynner å bli fristende...

 

Takk for hjelpen

Hilsen Ragnar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maskinen kobler seg ikke opp automatisk nei, må "ringe" opp før jeg bruker internett.

 

tror det blir problemer fordi prestigen ikke er i bridge. To routere etter hverandre blir ofte kål.

 

Når jeg prøver å bruke f.eks. web configuration inne på ADSL-modemet får jeg følgende medling: This remote Node is not allowed to access.

 

får altså ikke satt opp modemet slik jeg vil uten videre heller. Gøy? Nei. :cry:

Lenke til kommentar
maskinen kobler seg ikke opp automatisk nei, må "ringe" opp før jeg bruker internett.

 

tror det blir problemer fordi prestigen ikke er i bridge. To routere etter hverandre blir ofte kål.

 

Når jeg prøver å bruke f.eks. web configuration inne på ADSL-modemet får jeg følgende medling: This remote Node is not allowed to access.

 

får altså ikke satt opp modemet slik jeg vil uten videre heller. Gøy? Nei. :cry:

Da er modemet allerede i bridge mode. Da er det bare å sette opp routeren bak modemet med PPPoE så skal du være på nett.

Lenke til kommentar

Stemmer, stemmer, jeg kommer meg fint opp på nett via routeren. Det har jeg vært lenge. Problemet er at jeg ikke kommer meg inn i konfigurasjonsmenyen til routeren får å sette på trådløst nettverk.

 

Default IP-adresse til routeren er 192.168.1.1. Det funker ikke å bruke denne adressen. Heller ikke routerlogin.net eller .com. Det er altså her det blir krøll et sted...

 

takk for gode tilbakemedlinger hittil :yes:

Lenke til kommentar
Stemmer, stemmer, jeg kommer meg fint opp på nett via routeren. Det har jeg vært lenge. Problemet er at jeg ikke kommer meg inn i konfigurasjonsmenyen til routeren får å sette på trådløst nettverk.

 

Default IP-adresse til routeren er 192.168.1.1. Det funker ikke å bruke denne adressen. Heller ikke routerlogin.net eller .com. Det er altså her det blir krøll et sted...

 

takk for gode tilbakemedlinger hittil :yes:

Har du satt opp pc`en til å motta ip fra routeren via dhcp? Får du tildelt ip? Dette kan du sjekke med start>kjør og cmd og skrive inn ipconfig og se om du har fått tildelt adresse i samme subnet som routeren. Merk at enkelte routere ikke kan konfigureres via det trådløse nettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...